TDC vil tilbyde Video On Demand
Fra : Erik Dan

Dato : 04-03-04 17:56

Fra : Stig Sørensen

Dato : 04-03-04 22:26

"Erik Dan" <Dan@mirage.dk> wrote in message
news:40475f9e$0$55924$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> http://www.jp.dk/itogc/artikel:aid=2297318

Spændende.. Men hvornår kan man forvente at se en +5MBit linje til en
attraktiv pris?
Ment at de er jo næppe pensionister der vil have en 5MBit linje for at kunne
se video on demand.

Nok mere de unge og heriblandt studerende som er målgruppen.

Mvh
Stig Sørensen

Fra : Jesper Lund

Dato : 04-03-04 22:35

Stig Sørensen <kontakt@dontdoitFJERN.dk> wrote:

> Spændende.. Men hvornår kan man forvente at se en +5MBit linje til
> en attraktiv pris?

Som jeg forstod produktet, ville TDC midlertidigt skrue op for
hastigheden mens du modtog VoD trafikken. Du får ikke 5 Mbit til
almindelig internettrafik.

--
Jesper Lund

Fra : Jesper Lund

Dato : 04-03-04 23:40

Erik Dan <Dan@mirage.dk> wrote:

> http://www.jp.dk/itogc/artikel:aid=2297318/

Back to basics... xDSL teknologien blev netop udviklet til Video on
Demand
http://web.fullnet.net/news/01jun.html

--
Jesper Lund

Fra : TBC

Dato : 05-03-04 01:51

"Erik Dan" <Dan@mirage.dk> skrev i en meddelelse

> http://www.jp.dk/itogc/artikel:aid=2297318/

Der kører en tråd om den kvalitetstekniske del af spørgsmålet i
news:dk.teknik.tv+video ...Lige den med HDTV er nok lidt overgearet og
overoptimistisk, men VoD i fin kvalitet skulle det nok kunne blive til

http://makeashorterlink.com/?F58F12D97

TBC

Fra : Per

Dato : 05-03-04 15:25

> Der kører en tråd om den kvalitetstekniske del af spørgsmålet i
> news:dk.teknik.tv+video ...Lige den med HDTV er nok lidt overgearet og
> overoptimistisk, men VoD i fin kvalitet skulle det nok kunne blive til

Microsofts HD WMV film med en opløsning på 1440x1080 kører med ca.
8500kbits/s.

Fra : TBC

Dato : 05-03-04 22:36

On Fri, 5 Mar 2004 15:24:40 +0100, "Per" <no@sorry.com> wrote:

>Microsofts HD WMV film med en opløsning på 1440x1080 kører med ca.
>8500kbits/s.

1 minut fylder ca 60000 kb, så med overhead og alt iberegnet ville det
realistisk nok kræve lige over en 10 Mbit forbindelse at kunne streame
in real life.

Man burde dog kunne streame den lavere WMVHD opløsning 720p på en 10
Mbit forbindelse.

TBC

Fra : F.Larsen

Dato : 06-03-04 23:08

Istedet for at steame direkte til TV burde man kunne gemme filmen og se dem
senere. På den måde behøver man ikke den store båndbredde i "prime time" men
kan downloade om natten eller andre tidspunkter hvor der ikke er spå meget
tryk på.

--
Flemming

Fra : Trine

Dato : 06-03-04 23:56

"F.Larsen" <n0spam@spamfilter.dk> wrote in message

> [...]
men
> kan downloade om natten eller andre tidspunkter hvor der ikke er spå meget

Så køber du jo bare filmen. Så kan man jo også nøjes med en 512/128 linje.

Mvh Stig

Fra : Søren Nielsen

Dato : 07-03-04 21:51

F.Larsen wrote:
> [...]
> se dem senere. På den måde behøver man ikke den store båndbredde i
> "prime time" men kan downloade om natten eller andre tidspunkter hvor

Men så går hele tanken ved VoD jo fløjten.

Søren

Fra : F.Larsen

Dato : 12-03-04 23:59

"Søren Nielsen" <kampfordeler_gbFJERNDETTE@hotmail.com> wrote in message

> Men så går hele tanken ved VoD jo fløjten.

og ... ?

:=))

--
Flemming

Fra : Søren Nielsen

Dato : 13-03-04 12:14

F.Larsen wrote:
> "Søren Nielsen" <kampfordeler_gbFJERNDETTE@hotmail.com> wrote in
> message news:404b8b56$0$148$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> og ... ?
>
> :=))

Egentligt ikke noget. Men så taler vi jo bare ikke længere om VoD.

Søren