Skjul URL
Fra : Nils Nyvang Bacher

Dato : 04-03-04 17:28

På min site skal jeg kalde en intern url: F.eks. www.nn.dk/xx.asp?id=2.
Denne URL ønsker jeg ikke at brugeren kan se. Kan man lave noget så den
bliver "usynlig" eller skal jeg lægge den ind i en frame?

Nils

Fra : Torben Brandt

Dato : 04-03-04 18:32

Nils Nyvang Bacher skrev:
> På min site skal jeg kalde en intern url: F.eks. www.nn.dk/xx.asp?id=2.
> Denne URL ønsker jeg ikke at brugeren kan se. Kan man lave noget så den
> bliver "usynlig" eller skal jeg lægge den ind i en frame?

Hvis du mener den ikke skal stå i adresselinien, så tror jeg frames er
den eneste (men stadog dårlige) løsning.
Hvis det skal være helt skjult fra brugeren at han henter fra den url,
så tror jeg ikke det kan lade sig gøre, da brugeren jo selv skal
requeste den url.

/Torben

Fra : Claus O

Dato : 04-03-04 18:43

"Nils Nyvang Bacher" <nils@nyvang-bacher-slettes.dk> wrote

> Denne URL ønsker jeg ikke at brugeren kan se. Kan man lave noget så den
> bliver "usynlig" eller skal jeg lægge den ind i en frame?

Du kan 'poste' den, i eks. hidden fields og "gå videre"
at poste fra frames som du har sat 'ikke højre' klik på
(som der er mange der 'elsker/elsker ikke') og du kunne
vel også lave noget redirect, men 'skal' det findes kan det findes.

Fra : Torben Brandt

Dato : 04-03-04 18:52

Claus O skrev:
> [...]
> (som der er mange der 'elsker/elsker ikke') og du kunne
> vel også lave noget redirect, men 'skal' det findes kan det findes.

Det er opreklameret at fjerne højreklik. Jeg kender ikke en browser, der
ikke har Vis kilde i menulinien, så man forsinker højst brugeren - både
i at navigere på siden og også til at sløre kildekoden. Jeg vil mene at
de 7 sidste ord i dit indlæg har mere vægt end resten...
Det kan de uddybe i d.e.i.w.html - men gider nok ikke tage diskussionen
igen.

Torben

Fra : Claus O

Dato : 04-03-04 19:19

"Torben Brandt" <name@domain.invalid> wrote

> de 7 sidste ord i dit indlæg har mere vægt end resten...

Hermed slettet

Fra : Torben Brandt

Dato : 04-03-04 20:04

Claus O skrev:
> Torben Brandt wrote

> Hermed slettet

Jeg forstår ikke helt hvad du mener, men det var /ikke/ en kritik. Det
var bare et forsøg på at understrege overfor Nils, at det ikke nytter.

Torben

Fra : Nils Nyvang Bacher

Dato : 04-03-04 19:17

Mit problem er at mine kunder skal logge ind på kun "deres" sider og ikke
kunne se hvad URL er så de kan gætte de andre kunders indgang.

Nils

Fra : Ukendt

Dato : 04-03-04 20:27

On Thu, 4 Mar 2004 19:17:29 +0100, "Nils Nyvang Bacher"
<nils@nyvang-bacher-slettes.dk> wrote:

>Mit problem er at mine kunder skal logge ind på kun "deres" sider og ikke
>kunne se hvad URL er så de kan gætte de andre kunders indgang.

Drop det med at fjerne url'en. Mit forslag vil være et simpelt login.

1. Lav en login.asp, hvor brugeren skal taste brugernavn og password.
Tjeck dette op mod en database og hvis de taster rigtigt, sætter du en
session variabel til brugernavnet.

2. Lav en logincheck.asp som du inkluderer i toppen af alle dine .asp
sider. Check at session variablen for brugernavn ikke er blank. Hvis
den er blank, så vis dem login.asp og ikke resten af siden.

Hvis den derimod ikke er blank, kan du tjekke om brugernavnet er det
samme som det under-bibliotek som de forsøger at gå ind i. F.eks. hvis
de taster http://dinside.dk/kunde1/kundeside.asp tjekker du om session
variablen er det samme som "kunde1", ellers får de en fejlmeddelse.

Når de så logger ud igen, sætter du session variablen til blank,
hvilket vil give dem en loginside igen, næste gang de går på.

Det er bare et bud på hvordan det kan gøres. Måske ikke det mest
optimale, men det virker og burde være sikkert.

Mvh. Brian

--
http://www.brinch.it
Hjemsted for en Brian

Fra : Nils Nyvang Bacher

Dato : 04-03-04 21:03

Det vil jeg prøve, men da jeg i teorien har flere hunderede kunder bliver
det jo et noget stirt arbejde.

/Nils

"Brian B. Christensen" <b r i a n s n a b e l a b r i n c h d o t i t> skrev
i en meddelelse news:l50f40dahllo4qtmm5vprc31vm4ei0sina@4ax.com...

Fra : Ukendt

Dato : 04-03-04 21:08

On Thu, 4 Mar 2004 21:02:43 +0100, "Nils Nyvang Bacher"
<nils@nyvang-bacher-slettes.dk> wrote:

>Det vil jeg prøve, men da jeg i teorien har flere hunderede kunder bliver
>det jo et noget stirt arbejde.

Du skal i hvertfald have en kundeID/password tabel + at alle
kundesiderne skal ligge i et subdirectory som hedder det samme som
kundeID. Ellers er der ikke det store i det.

Du kan prøve og spørg hvis du sidder fast. Jeg har en side hvor jeg
har lavet samme stunt som virker fortrinligt.

Mvh. Brian
--
http://www.brinch.it
Hjemsted for en Brian