ram spørgsmål 512 mb og 256 mb pc2700
Fra : danni plougmann

Dato : 04-03-04 17:17

jeg har allerede en 512 mb pc2700 stang i mit bundkort.
kan det lade sig gøre og køre stabilt at smide en 256 mb stang mere i.

har købt en 256 mb stang af en kollega fra arbejdet for en 50 'er

min 512 mb stang er en pc2700 kingston ikke hyperx.
256'eren som han tager med imorgen ved jeg ikke hvad er endnu.

Fra : "

Dato : 04-03-04 23:01

"danni plougmann" <danni.plougmann@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> min 512 mb stang er en pc2700 kingston ikke hyperx.
> 256'eren som han tager med imorgen ved jeg ikke hvad er endnu.

Hej Danni...

*GG* Kr. 50,00 - det var sq billigt, men - ja, du kan godt være "heldig" at
de kan køre perfekt sammen som par men - osse den anden vej, være uheldig at
de ikke gør/vil!

Det gør ikke umiddelbart nogen forskel om det er en 512 og en 256 MB stang
du smider sammen på en "lidt ældre" maskine, men - er de af forskellig
mærke/type kan der godt opstå "fejl" i RAM'ene og du vil kunne opleve at din
maskine vil "fryse" fast så du gang på gang skal genstarte i tide og utide.

Men har du evt. mulighed for først at afprøve dem, både hver for sig og
sammen og se om de kan/vil sammen, vil det jo være at foretrække. Ellers
kunne du måske være heldig at gøre en god handel, sælg dem igen i een af de
andre nyhedsgrupper til f.eks. kr. 150,00 + pp., men KUN hvis du er HELT
sikker på at de er helt fejlfrie og det finder du jo på samme tid ud af når
du har dem hjemme på prøve og og sætter dem i maskinen - alene for at tælle
ram'ene korrekt op. For blir de ikke det, er der fejl på. Men husk nu, rør
med den ene hånd på selve maskinen og put ram stangen i med den anden hånd -
for at ungå statisk elektricitet, det er ram ikke så "glade" for og futter
meget hurtigt af, så at sige.

Held og lykke og - meld gerne tilbage med hvor det går.

Mvh.
John.