Emule dræber min internet forbindelse - No~
Fra : WR

Dato : 04-03-04 11:59

Hej, jeg har Tele2 Emule dræber min internet forbindelse efter noget tid...

Så er jeg nød til at resette min router for at det kommer op igen..

Hvad kan man gøre ved det???

Det er en 3Com router.. Men har også prøvet med en anden uden forskel...

Hilsen Jan

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 04-03-04 12:08

On 2004-03-04, WR <wr.SLET@vip.cybercity.dk> wrote:
> Hvad kan man gøre ved det???

Stoppe med at bruge emule! Seriøst, så skal du nok til at
se på hvor mange _forbindelser_ din emule har gang i (og sætte
dette antal ned)

Thomas

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 04-03-04 16:32

WR skrev i sit indlæg på usenet:
> Hej, jeg har Tele2 Emule dræber min internet forbindelse efter noget
> tid...
> Så er jeg nød til at resette min router for at det kommer op igen..

Jeg havde samme problem med en Netgear router - stort set hver nat havde den
på et tidspunkt smidt forbindelsen - men kun når Emule kørte - ellers kørte
den problemfrit.

Nu har jeg så fået en Unex router i stedet - og der oplever jeg IKKE dette
problem.

Men jeg har ingen forklaring på det......

Jan

Fra : Bernhard Ege

Dato : 04-03-04 17:12

"Jan Vestergaard" <jan@jve.invalid> wrote in message

> [...]
dette
> problem.
>
> Men jeg har ingen forklaring på det......

Forklaringen er at mange routere ikke kan håndtere mange samtidige
forbindelser. Noget som netop eMule gør stor brug af. Man kan dog i
eMule begrænse dens bruge af forbindelser. Hold det totale antal på
under 64 (husk at IE/OE/andet også bruger af de 64) og de fleste routere
kan være med.

En anden ting som kan få routere til at stå af er hvor mange
forbindelser eMule opretter på een gang (over en periode på f.eks. 1
sekund). Nogle routere men også nogle netkort går i baglås hvis der
oprettes for mange forbindelse samtidigt. Default opsætningen i eMule
plejer at være fin (50 forbindelser per 5 sekunder).

mvh Bernhard

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 04-03-04 22:10

Bernhard Ege skrev i et indlæg på usenet:
> Forklaringen er at mange routere ikke kan håndtere mange samtidige
> forbindelser.

Aha - tak - det lyder som en meget rimelig forklaring.

Jeg bruger Emule ret sjældent - derfor generede det mig ikke så meget -
men skiftede alligevel Netgear routeren ud med en Unex, der
tilsyneladende gost kan klare det

Jan