tar -xvzf gennem ftp-forbindelse...
Fra : Martin Jørgensen

Dato : 03-03-04 23:03

Hej NG.

Jeg prøver at lave mig et forum på en hjemmeside. Derfor har jeg downloadet
phpBB. Nu skal disse filer jo overføres til webserveren.

Oprindeligt gjorde jeg derfor det, at jeg lavede en mput. Desværre tager den
ikke bibliotekerne med. Skide-irriterende. Så begyndte jeg manuelt at
oprette disse og lave mput i hvert bibliotek. Det blev jeg så træt af efter
ca. 10-15 minutter. Så slettede jeg det hele igen.

Jeg har nemlig læst noget med at jeg bare skal uploade filerne når de er
pakket som .tar. Dette er nu gjort, men nu kan jeg ikke finde ud af at
pakke filerne ud. På min mandrake kører jeg lokalt tar -xvzf filnavn, men
hvad gør jeg gennem en ftp-forbindelse? Der virker det ikke.

Så er der sådan et webinterface der følger med mit webhotel. Dette kunne
ikke udpakke min tar-fil og kom med en fejlmeddelelse. Derfor er jeg ret
blank lige nu. Hvad gør man?

mvh.
Martin Jørgensen

Fra : non

Dato : 03-03-04 23:08

Hejsa !

Prøv at uploade de udpakkede filer med mput -r eller brug ncftp, der
virker -r med garanti

MVH.
Michael.

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 04-03-04 15:50

non wrote:

> Hejsa !
>
> Prøv at uploade de udpakkede filer med mput -r eller brug ncftp, der
> virker -r med garanti

Ok, tak det prøver jeg.

Men jeg forstod det sådan, at man kunne udpakke filerne "remote" på en eller
anden måde, vha. ftp. Kan dette ikke lade sig gøre, eller hvordan?

mvh.
Martin Jørgensen

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 04-03-04 16:22

non wrote:

> Prøv at uploade de udpakkede filer med mput -r eller brug ncftp, der
> virker -r med garanti

Nu har jeg prøvet det.

Din garanti var ikke meget værd, for det virkede heller ikke med ncftp.

Men google fortalte mig at jeg skulle bruge midnight commander, så nu virker
det...

mvh.
Martin Jørgensen

Fra : non

Dato : 05-03-04 01:34

Hej Martin !

Jeg ved ikke hvad du har gjort, men jeg bruger " næsten " aldrig andet end
NCFTP, og det virker for mig.
Men det er da godt at du har fået løst dit problem !

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 05-03-04 23:53

non wrote:

> Hej Martin !
>
> Jeg ved ikke hvad du har gjort, men jeg bruger " næsten " aldrig andet end
> NCFTP, og det virker for mig.
> Men det er da godt at du har fået løst dit problem !

Jep
Jeg bruger den ncftp som følger med mandrake 9.2. Den er måske en anden en
din version? Når jeg starter ncftp skriver den:

NcFTP 3.1.5 (Oct 13, 2002) by Mike Gleason (ncftp@ncftp.com).
ncftp>

Og jeg mener at jeg prøvede med "mput -r *.*" og "mput -R *.*"... Det
virkede nu ikke rigtigt, men der findes vel bare forskellige ncftp'ere, for
jeg læste også om en anden gut vha. google som skrev at hverken det
almindelige ftp eller ncftp-program kunne overføre hele biblioteker og
filstrukturer. Til det formål skulle man bruge midnight commander, hvilket
så var hvad jeg gjorde. Hvad siger du til den forklaring?

mvh.
Martin Jørgensen