Outlook deling af en kalender
Fra : Keld Høll

Dato : 25-04-01 12:57

Her kommer lige et spørgsmål i "børne højde" !

Outlook 2000. Netværk med 4 pcér.

Hvad skal jeg gøre for min kollega kan se og tilføje aftaler i min kalender
?? Jeg synes, jeg har prøvet lidt forskelligt, uden det er lykkedes, hvad
skal vi starte med at gøre ??

Håber der er en venlig sjæl derude.

Med venlig hilsen
Keld

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 26-04-01 14:25

Hej Keld

"Keld Høll" <mail@kato-sko.dk> skrev i en meddelelse news:9c6dsh$8b2$1@news.inet.tele.dk...

> [...]
> ?? Jeg synes, jeg har prøvet lidt forskelligt, uden det er lykkedes, hvad

Har i en Exchange Server ?

--
Mvh Bjarne Duelund, duelund@danbbs.dk
Opsætning af Win98SE ICS, Fjernstyring med VNC, ADSL Tips m.m.:

Fra : Keld Høll

Dato : 27-04-01 07:17

Hej Bjarne

Jeg har været lidt i gang med Exchange server. Men den spørger efter en
postkasse osv. og en sti dertil !

Det ved jeg ikke, hvad jeg skal stille op med. Skal jeg installere Exchange
Serveren på vores "server" og derefter tilføje hvilke tilføjelsesprogrammer
på den enkelte Outlook ?

Mvh.
Keld

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 27-04-01 15:03

Hej Keld

"Keld Høll" <mail@kato-sko.dk> skrev i en meddelelse news:9cb2mo$qg9$1@news.inet.tele.dk...
> [...]
> Serveren på vores "server" og derefter tilføje hvilke tilføjelsesprogrammer

Hvis i ikke har en kørende Exchange Server kan i ikke dele kalender.

Hvis i har en kørende Exchange Server (som i bruger) er det bare at tildele
rettigheder (højreklik på kalender, bedst i "mappevisning") og angive
hvem der må læse, skrive etc.

--
Mvh Bjarne Duelund
duelund@danbbs.dk

Fra : Brian

Dato : 27-04-01 16:24

> Hvis i ikke har en kørende Exchange Server kan i ikke dele kalender.

Ikke helt korrekt, du kan godt dele din kalender med en (eller flere) af
dine kontaktpersoner. (Forudsat at de også har Outlook) I Outlook skal du
vælge fil-del fra menuen, og vælg så hvad du vil dele, kalender,
kontaktpersoner eller anden mappe. Opdateringen sker via mail, dette er
selvfølgelig sikrest via en intern mail-server, men kan sagtens lade sig
gøre vi internettet.

> rettigheder (højreklik på kalender, bedst i "mappevisning") og angive
> hvem der må læse, skrive etc.

I dette tilfælde højreklik på kalender, vælg deling og sæt diverse
rettigheder og opdateringsfrekvens.

(Har ikke lige en Outlook97 her, men det virker fint på 98 og 2000)

/Brian

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 29-04-01 12:52

Hje Brian

"Brian" <brian@nejtak.dk> skrev i en meddelelse news:9cc2tu$34$1@news.inet.tele.dk...

> [...]
> kontaktpersoner eller anden mappe. Opdateringen sker via mail, dette er
> selvfølgelig sikrest via en intern mail-server, men kan sagtens lade sig

Ok, så lærte jeg også det.
Den mulighed havde jeg overset.

--
Mvh Bjarne Duelund
duelund@danbbs.dk

Fra : Brian

Dato : 29-04-01 22:25

"Bjarne Duelund" <_X_duelund@danbbs.dk> skrev i en meddelelse

Hej Bjarne

> Ok, så lærte jeg også det.
> Den mulighed havde jeg overset.

Det er måske også det bedste Løsningen er, i mine øjne, ikke imponerende
der mangler mange faciliteter som opnåes med Exchange servere. Du har ikke
direkte access til kalenderen og den er altid uaktuel undtagen lige efter en
opdatering - og hvem opdatere hver halve time hvis det kræver et opkald til
nettet hver gang??

Nå, men det er udmærket til at få et overblik over hinandens kalendere
(eller en måske en udmærket måde at vise kalendere for, for folk der
arbejder hjemmefra og ikke har dial-in) og så er den unægteligt billigere
end Exchange serveren.

Stor hilsen
/Brian

Fra : Salva

Dato : 30-04-01 08:52

> (Har ikke lige en Outlook97 her, men det virker fint på 98 og 2000)
>
> /Brian

Hej Brian
Du skriver 98?? Mener du så outlook express? Så vidt jeg ved, så findes
kalender programmet ikke efter outlook 97...
Er det rigtigt?

-salva