Hvad koster en god (muligvis brugt) kikker~
Fra : SnoopyDog

Dato : 03-03-04 20:07

Da jeg er ved at kigge mig om efter en riffel til jagt, hovedsagligt på
råvildt i skov. Ønsker jeg mig at høre fra jer "garvede" om hvilken kikkert
jeg skulle benytte mig af.

Jeg vil også få brug for at kunne benytte riflen til jagt i Skotland.

Hvilken kikkert foreslår i og hvad koster en sådanne. Det gør ikke noget,
hvis den er brugt.

På forhånd tak.

Fra : JK

Dato : 05-03-04 13:05

On Wed, 3 Mar 2004 20:07:04 +0100, "SnoopyDog"
<familienkjeldsen@hotmail.com> wrote:

> [...]
>
>Jeg vil også få brug for at kunne benytte riflen til jagt i Skotland.
>
>Hvilken kikkert foreslår i og hvad koster en sådanne. Det gør ikke noget,

Hvis du kender een, der skal forbi USA, så få vedkommende til at købe
en Leupold 3-9x40 kikkert. Den koster uden fødder ca. 200 $.

Se på www.cabelas.com
men det er for dyrt med fragt + told + moms.

Jeg ville undgå billigere mærker. Det springende punkt for en kikkert
er jo, at den holder indskydningen under alm. transport. Det er
håbløst, hvis små rystelser bringer den ud af justering. Det har jeg
f.eks. hørt om en bushnell kikkert. Men zeiss er perfekt i så
henseende.
Jeg bruger selv en leupold kikkert. Købt for 1600 med daværende
dollarkurs.

Weaver er et andet acceptabelt mærke. Nikon. Toppen må antagelig være
Zeiss, Swarovski, Docter (øst-zeiss). Leupold er starter af en
emigrerende zeiss-optiker.

mvh

John

Fra : Tobester

Dato : 05-03-04 13:44

Cabelas er alt for dyrt.

www.cheaperthandirt.com har jeg handlet med og de er vældigt søde.

www.scopesnmore.com er også flinke, og sender gerne til udlandet. Har dog
aldrig gennemført en handel med dem, da ovenstående havde alt på lager i én
omgang.

Køb det dyreste, du har råd til!

Fra : JK

Dato : 05-03-04 14:41

On Fri, 5 Mar 2004 13:44:01 +0100, "Tobester" <ttbdk@hotmail.com>
wrote:

>Cabelas er alt for dyrt.
>
>www.cheaperthandirt.com har jeg handlet med og de er vældigt søde.

http://www.cheaperthandirt.com/ctd/product.asp?dept%5Fid=180711&sku=37668&imgid=&mscssid=20TTPT264G189NVQN1SFVADUNKUQ90M6

er den leupold, jeg tænkte på: 206 $

Var det ikke også det, jeg skrev ? 200 $.

Ja, det hører man.

mvh

John

Fra : Mogens Christensen

Dato : 05-03-04 20:32

"Tobester" <ttbdk@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Cabelas er alt for dyrt.

Muligvis er Cabela for dyr, men man kan handle med dem

> www.cheaperthandirt.com har jeg handlet med og de er vældigt søde.

Dem du har linket ovenover handler kun med adresser i US, så det er jo ikke
så meget ved det når man sidder i Danmark.

> [...]
> aldrig gennemført en handel med dem, da ovenstående havde alt på lager i
Dem her har bare ikke hvad man skal bruge, men ellers OK

> Køb det dyreste, du har råd til!

Mogens

Fra : SnoopyDog

Dato : 25-03-04 20:24

Har købt.

Tak for hjælpen.

Fra : john

Dato : 27-03-04 09:48

Hvad købte du ??
/Jr

Fra : SnoopyDog

Dato : 29-03-04 20:05

Købte en Classic 2000 riffel cal. 30.06 med en 3-9 x 40 kikkert fra ??????
kikkerten var ihvertilfald ny.

Jeg gik så på kompromis med mig selv og byttede kikkerten til en Jaguar 3-9
x 50 for en merpris af 1500.-

Så alt ialt slap jeg af med 3500.- for riffel + 1500.- for kikkerten =
5000.- Ja jeg fik HELT uventet lidt extra tilbage i skat

Er det en OK pris eller??

Fra : john

Dato : 31-03-04 21:12

Kender ikke kikkerten, men nu kan du jo selv drage dine erfaringer. !!
/jr