opråb til politikere!
Fra : fam. Ager

Dato : 03-03-04 16:42

Hej!

Jeg har været på Justitsministeriets hjemmeside og nærlæst deres
handlingsplaner omkring dyreværnsloven
"de" skriver bl.a. om at >det ikke kan afvises at , der er behov for en
skærpelse af straffene på området og bødestørrelsen ikke er fulgt med
prisudviklingen og bødestørrelsen på andre områder. <

Var det så ikke oplagt med en indsamling af underskrifter nu, hvor der er en
grum sag i medierne igen?.

Er der nogen der har nogen foreslag til, hvordan man griber sådan en
indsamling an?
- og hvordan sådan en skal formuleres?
Den gang at der var underskrift indsamling mod hunde/kattepels, lå der
papirer klar til underskrift, hos bla. dyrlægen, og nogle forretninger.

Venligst Marie

---
T-man

Fra : Benny Mortensen

Dato : 04-03-04 00:24

> [...]
> Den gang at der var underskrift indsamling mod hunde/kattepels, lå der
> papirer klar til underskrift, hos bla. dyrlægen, og nogle forretninger.

Hej Marie

Det er ikke sådan bare lige at gøre, jo det kan man selvfølgelig godt, men
der kommer jo en masse forhold, som skal drøftes, og andre love skal
ophæves, nye indføres. Det er jo et vældigt generelt, og meget bredt
spekter som ordet dækker, og ikke bare sådan et tilfælde, af grov og
meningsløs vold mod en forsvarsløs hund, som der netop nu skrives om. Mod
det, burde de jo faktisk have samme straf, men skal vi være nådige, så kan
de nøjes med at sidde i en flaskecontainer fra 8 aften, til 8 morgen
afklædt, og i mindst 3 graders frost, så slipper de for at blive gennemtævet
først. Er det ikke ( Næsten ) humant.

M.V.H.....Benny..

Fra : fam. Ager

Dato : 04-03-04 08:32

"Benny Mortensen" <d.lozano_am@gjr.paknet.com.pk> skrev i en meddelelse

> [...]
> de nøjes med at sidde i en flaskecontainer fra 8 aften, til 8 morgen
> afklædt, og i mindst 3 graders frost, så slipper de for at blive

Hej igen!.

Nej, jeg er da godt klar over, at man ikke kan ændre eller indføre nye love
sådan med et snuptag. Men jeg synes da godt, at man kan gøre dem opmærksomme
på, at de gamle love er helt hen i vejret!.
Nu i sagen med pelsning af hunde og katte, den indsamling og debat der
kørte,- førte den ikke til noget?, al pelsværk skal mærkes med hvor det
stammer fra og fra hvad, jeg kan ikke huske om der kom en decideret forbud
mod import af hunde/katte pels, men det er da min opfattelse, at det tiltag
gjorde en forskel!
så jeg mener da bestemt at man kunne gøre et forsøg, istedet for at pille
navle og lukke øjnene!. Og i henførelse til mit tidligere indlæg, hvor jeg
citerer fra dyreværnsloven, er Justitsministeriet klar over, at
forbrydelse-straf, ikke hænger sammen!.
Ja, det er jo bare min mening....
venligst marie.

---
T-man

Fra : Benny Mortensen

Dato : 04-03-04 15:36

> [...]
> navle og lukke øjnene!. Og i henførelse til mit tidligere indlæg, hvor jeg
> citerer fra dyreværnsloven, er Justitsministeriet klar over, at

Hej igen Marie

Det er jo netop det som der sommetider er et problem i et samfund som
Danmark. Vi kan virkelig finde fejl og mangler, men ofte vil Danskerne jo
ikke snakke om dem. Det er alligevel for ulækkert, og fy fy skamme.... Men
det løser jo ingen problemer. Man ved godt hvor man vil hen, men man tør
ikke bruge den vej, som man nu engang er nødt til at gå, af den simple
årsag, at der vil blive et ramaskrig. Bare for at nævne et helt klart
eksempel på berøringsangst. Sexuelt misbrug af børn contra Børneporno. Vi
kan kun være enige, begge dele bør afskaffes, men i hvilken rækkefølge. Det
ene er forholdsvist let at gå til, men vil det Danske Politi. Nej....
Det andet er svært at opdage, og de tilfælder som kommer frem, viser sig som
regel ofte, at være nogle som kommunens socialrådgivere opfinder. Bare tænk
på de mange sager i Farsø kommune. Her er vi helt klart nødt til at standse
pædofiles misbrug af børn først, så kan man føre en effektiv kamp mod
børnepornoen bagefter. Men man vælger den lette vej, og man skal endda slås
oven i hovedet med det, før man reagerer.
Politikere bruger jo ofte børneporno til at score lette stemmer, for så
straks at glemme det. Hvis man så vil diskutere det med dem, forsvinder de
som dug for solen. Vi sendte også et hold Politifolk, og et par politikere
til Thailand, for at de skulle vise dem, hvordan man opklarede sådanne
sager, Svenskerne gjorde det samme. Uha, det ved de skam godt. Men hvis
børnene ikke lever af sex, dør de af sult. Ingen af dem, gør det af lyst,
men af nød. Så skal det nedbringes, skal man jo kunne tilbyde børnene et
andet liv. Dertil kommer jo så også, at Thailand slet ikke ønsker det væk,
for så forsvinder disse turist indtægter, og de har hårdt brug for pengene,
så derfor har alle forsøg jo været, som at slå i en dyne. De eneste som
hidtil har fået noget ud af det, er faktisk de pædofile, som faktisk har set
deres slaraffenland blive fredet, stik imod alles ønsker, måske lige
undtaget de pædofile. Til gengæld føler en eller anden politiker sig
rigtigt glad for sig selv, ved at have haft mod til at foreslå at forbyde
den pædofile forening ).... Det er ikke foreningen der er farlig, det er
stadig medlemmerne. Er de medlem der, så kan vi da i det mindste finde ud
af, hvem de er.

M.V.H.....Benny..

Fra : fam. Ager

Dato : 04-03-04 16:47

> [...]
er
> stadig medlemmerne. Er de medlem der, så kan vi da i det mindste finde ud

-------------------------------------

Hej Benny!

Jamen vi kan da kun være enige, men det er nu Danmarks love i dette
tilfælde.. og det er svært for ikke at sige umuligt, at ændre noget ved
Thailand`s børne porno, som i øvrigt også eksisterer i stort omfang andre
steder, eller generelt andre landes holdninger til mange ting som vi
danskere ikke kan acceptere, dyreetik, menneskerettigheder mm. Men her i
danmark er det da heldigvis skruet noget bedre sammen, selvom vi da nok
kunne finde rigtig mange ting at brokke os over.
Jeg mener bare folket her i landet har en mulighed for at råbe op, vise at
der er ting der ikke kan accepteres, uden at vi skal frygte at blive skudt
ved daggry.

Med hensyn til selvtægt, tanken er da nærliggende!- jeg er da overbevist om,
at hvis nogen forgreb sig på mine børn, jeg ville da ikke acceptere at
vedkommende kom i en behandlingsdom, eller anden latterlig straf!, jeg havde
slået ved´kommende ihjel!, øje for øje...som tidligere skrevet, men det
kommer man jo heller ikke langt med!.
Det bedste havde da været at få nogle straffe der er til at tage og føle
på!!. På det område er lovgivningen sølle, du kan slå ihjel, og slippe
billigere, end en der har fusket med penge!!

Det kan vi jo nok diskutere i al evighed, men i bund og grund tror jeg at vi
er ret enige!?

Venligst Marie.

---
T-man