Højreklik og tilbage knap
Fra : John

Dato : 03-03-04 13:01

Jeg er træt af levernadører der opfinder deres egne regler, hvor en hel
masse pludselig er "uloviligt".

[Alt]+ [<--] ( tilbage til forrige side)
eller et link: Åben i nyt Window.

Er der nogle RFC eller ligende der fortæller om hvordan tilbageknappen og
åben i nyt vindue burde virker.

/John

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 03-03-04 19:19

"John" <nomail@nomail.ignore> writes:

> Jeg er træt af levernadører der opfinder deres egne regler, hvor en hel
> masse pludselig er "uloviligt".

> [Alt]+ [<--] ( tilbage til forrige side)
> eller et link: Åben i nyt Window.

Fortæl, fortæl. Jeg aner ikke hvad du snakker om :)
De virker som de plejer i min browser.

> Er der nogle RFC eller ligende der fortæller om hvordan tilbageknappen og
> åben i nyt vindue burde virker.

Nej. Det er din browsers interface, og det bestemmes helt og aldeles
af browserproducenten. Standarderne er der for at fortælle hvordan de
ting der udveksles mellem folk skal opføre sig, for at det er muligt
at kommunikere. Din browsers interface er andre ligeglade med, så der
må du bestemme (altså vælge en browser der passer dig eller skrive den
selv).

/L

Fra : John

Dato : 04-03-04 10:13

Hm..

Er det en fejl, hvis en hjemmeside har et link, der virker normalt, men ikke
kan åbnes i et nyt vindue?

/John

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 04-03-04 10:32

John skrev:

> Er det en fejl, hvis en hjemmeside har et link, der virker
> normalt, men ikke kan åbnes i et nyt vindue?

Hvem svarer du og hvad svarer du på? Det er svært at se når du ikke
citerer noget.

Giv gerne et link til en side hvor man kan se det problem du
omtaler. En mulig forklaring kan være at linket kun virker med
javascript fx som <a href="javascript:dothis();">Klik her</a> eller

Når man vælger "åbn i nyt vindue" er det - så vidt jeg ved - href-
attributten der bruges - det vil ikke altid virke med ovenstående
linktyper (de kan laves bedre, så problemet ikke opstår, men mange
sites bruger metoder som ovenstående).
--
Jens Gyldenkærne Clausen