Tæller lavet i java?
Fra : KaaD

Dato : 03-03-04 11:15

Jeg skal ha lavet et lille java script som gør følgende.
Der skal være et ur oppe for oven, hver gang den passere klokken
hel eller halv skal der nedenunder være en tæller som +1 hver
halve time, til et valgfrit tal.

Håber i forstår mit spørgsmål

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Morten Winkler Jørge~

Dato : 03-03-04 11:30

KaaD wrote:

> [...]
> Der skal være et ur oppe for oven, hver gang den passere klokken
> hel eller halv skal der nedenunder være en tæller som +1 hver

Hvis du vil have en "Tæller lave i java" skal du nok finde en gruppe om
programmering i sproget Java (der slet, slet ikke er det samme som
JavaScript - det du ser på hjemmesider).
Hvis du derimod skal have et ur i JavaScript er denne nyhedsgruppe slet ikke
irrelevant.

Der udover forstår jeg slet, slet ikke dit spørgsmål:
* Skal uret tælle op hver hele OG hver halve eller kun hver halve time?
* Skal uret tælle op eller bare tage en ny tilfældig værdi?
* Skal uder have visere eller være med tal (digitaltlignende)
* skal det vise det rigtige klokkeslæt eller skal det være et stopur?

Det er såmæn det hele jeg ikkr forstår, men det er vel også det hele

Morten

--
Dagens undskyldning: "The new frame relay network hasn't bedded down the
software loop transmitter yet."

Fra : KaaD

Dato : 03-03-04 11:46

Det er til en hjemmeside.
Uret skal plusse en til en tæller hvor man selv kan bestemme start tallet, og
der skal ligges 1 til tallet hver halve time.
Uret skal køre som alle ure nemlig rigtigt, det skal være et digital ur, ikke
noget analog.

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 03-03-04 20:06

Hvorfor skal der det?
Du skal ikke vente at nogen bliver på siden længe nok til at tælle
mere end højst en gang (hvis de tilfældigvis kommer ind på siden lige
før hel eller halv) ingen vil blive der længe nok til at den tæller to
gange. Så hvad håber du at opnå?

Fra : Morten Winkler Jørge~

Dato : 05-03-04 08:02

KaaD wrote:

> [...]
> og der skal ligges 1 til tallet hver halve time.
> Uret skal køre som alle ure nemlig rigtigt, det skal være et digital ur,

Så skulle følgende kunne gøre det:

<head>
<script type="text/javascript">

counter = 17;
ventetid = 1000; /* Skriv 1800000 for en halv time istedet.*/

function digitalClock() {
d = document.getElementById("digitalClock");
d.innerHTML = "Tæller er = "+counter;
counter++;
setTimeout('digitalClock()',ventetid);
}

function startTimer() {
digitalClock();
}

</script>
</head>

Morten

--
Dagens undskyldning: "Someone thought The Big Red Button was a light
switch."