ip teloforni
Fra : andy

Dato : 03-03-04 02:30

findes der et pogram til linux "mandrake" så jeg kan lave ip telofoni? det
er fordi jeg ringer meget til udlandet.

Fra : Niels Elgaard Larsen

Dato : 03-03-04 02:45

andy wrote:

> findes der et pogram til linux "mandrake" så jeg kan lave ip telofoni? det
> er fordi jeg ringer meget til udlandet.

Kender ikke Mandrake. Men du har sikkert Gnomemeeting.
http://www.microtelco.com/ reklamerer med at de virker med gnomemeeting.
Er der nogen, der har prøvet det?

Jeg har god erfaring med at bruge kphone til SIP telefoner.

--
Niels Elgaard Larsen
http://www.agol.dk/elgaard

Fra : andy

Dato : 03-03-04 03:13

skal jeg have en af de spicelle telofoner, eller er det nok med en headset.
og hvad er priserne? hvor kan jeg finde det.

Fra : Niels Elgaard Larsen

Dato : 04-03-04 01:27

andy wrote:

> skal jeg have en af de spicelle telofoner, eller er det nok med en
> headset. og hvad er priserne?

Der er 3 måder (udover telefoncentraler).
1) En software telefon som fx kphone. Du skal kun bruge et headset.
2) En SIP telefon
3) En SIP-adaptor, som kan tilsluttes almindelige telefoner

Det er gratis at ringe til andre SIP-telefoner.

Det er flere muligheder for at ringte til det gamle telefonnet. Fx.
www.easyphone.dk/

--
Niels Elgaard Larsen
http://www.agol.dk/elgaard

Fra : Soren (Home)

Dato : 04-03-04 15:16

Niels Elgaard Larsen <elgaard@diku.dk> writes:

> [...]
>
> Det er gratis at ringe til andre SIP-telefoner.
>
> Det er flere muligheder for at ringte til det gamle telefonnet. Fx.
[snip]

Jeg saa ioevrigt ogsaa lige http://musimi.dk/ naevnt paa newz.dk,
med dem kan man ogsaa modtage opkald fra 'det gamle' telefonnet til
kphone .

Mvh, Soren.

Fra : Carsten

Dato : 06-03-04 17:34

andy wrote:

> findes der et pogram til linux "mandrake" så jeg kan lave ip telofoni? det
> er fordi jeg ringer meget til udlandet.

Hej Andy
Har dem du ringer til i udlandet en PC enten med win eller linux samt en
fornuftig internet forbindelse ?
hvis de har linux i den anden ende vil jeg foreslå Gnomemeeting
hvis de har win er det nemmest med TeamSpeak

/Carsten