daglig besvær med email på get2net
Fra : _paul

Dato : 02-03-04 23:53

Jeg har efterhånden været på get2net-ISDN i 3 år.
I starten var den klippestabil.
Men i de sidste måneder har der været mange perioder hvor jeg ikke kunne hente mail.
Især i myldretiden. Om natten kører det klart bedre.
På newsserveren er der næsten aldrig problemer.

Er det mig, som fejler noget?
Get2net support sagde til mig at det var mit firewall skyld. Så nu har jeg fjernet den.
Men det hjælper ikke.

Get2net har en driftstatus side hvor man kan se at de har haft problemer med email i
søndags. Men siden har de ikke opdateret.

Fra : Rudi Stegen

Dato : 03-03-04 01:54

Hej _paul, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:

> [...]
> Men i de sidste måneder har der været mange perioder hvor jeg ikke
> kunne hente mail. Især i myldretiden. Om natten kører det klart

Noget kunne tyde på, det er mailserveren, der måske har lidt problemer.

Hvis get2net har noget webmail, kan du evt. tjekke på denne. Glider den
glat igennem, mens din mailklient giver problemer, kan det meget vel
være sidstnævnte, der er synderen. Specielt (visse?) OE-versioner er
ikke altid lige spiselige for en del mailservere.

_Fiktivt_ (jeg kender intet til get2net/Tele2's udstyr og har aldrig
haft postkasser hos dem) kunne man forestille sig, at mailserverne
måske ikke er blevet tilstrækkelig opgraderet til at trække den store
stigning i ADSL-kunder. Disse kan være meget rå ved mailservere, da
ikke så få ADSL-brugere (gudhjælpemig...) har sat deres mailtjekker
eller mailklient til at tjekke post med patologisk korte mellemrum.
(Jeg har set en spørge, om der ikke er mailtjekkere, der kan stilles på
mindre end et helt minut...)

Men prøv i første omgang at "fejlsøge" vha. deres webmail (hvis de har
en sådan).

--
Hygge fra Århus - Rudi
http://stegen.dk/pclinks1.htm