Dynamisk ip
Fra : Glen Madsen

Dato : 02-03-04 23:33

Hej i gruppen.
Jeg har et 'væddemål' med en ven, han påstår at hvis man har dynamisk ip
betyder det at man skifter mellem 3 forskellige ip adresser, hvorimod jeg er
ret sikker på at det almindelige er at man kan komme til at skifte mellem et
hav af ip adresser, det er ihvertfald det jeg selv har haft i mine 3-4 år
med adsl, hvem af os har ret?

På forhånd tak
Glen

Fra : Morten Davidsen

Dato : 02-03-04 23:42

"Glen Madsen" <gmanmankanregneudhvadderskalfjernes@mail.dk> skrev i en
meddelelse news:40450bd7$0$55923$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> [...]
et
> hav af ip adresser, det er ihvertfald det jeg selv har haft i mine 3-4 år
For det første nævner du ikke hvilken udbyder der tales om? - forskellige
udbydere, forskellige løsninger.
Men generelt vil jeg sige at det kommer an på hvor mange dynamiske IP'er der
er tilkoblet den pågældende central, men jeg vil nok mene at det er mere en
3-4 stykker, men hvad "et hav" så er kan jeg jo ikke definere.

/MD

Fra : Hans

Dato : 03-03-04 01:11

> [...]
et
> hav af ip adresser, det er ihvertfald det jeg selv har haft i mine 3-4 år

I det tidsrum jeg har haft dynamisk ip hos TDC har adressen været den samme,
undtaget når jeg skiftede hardware på linien med en anden mac-adresse. Det
er højst tænkeligt man kan få 25 forskellige ip-adresser, hvis der skiftes
mellem 25 netværkskort, men i praksis med én maskine eller router på
opkoblingen forbliver ip-adressen den samme. Jeg kender flere som har haft
den samme ip i flere år, selv om de har dynamisk ip-adresse, så i princippet
har ingen af jer ret.

/ Hans

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 03-03-04 09:22

"Hans" <email@kvik.org.invalid> skrev:

> [...]
> forskellige ip-adresser, hvis der skiftes mellem 25 netværkskort,
> men i praksis med én maskine eller router på opkoblingen forbliver

Nej. Min skifter jævnligt.

Jeg kunne forestille mig, at såfremt man har sit udstyr tændt hele
tiden eksempelvis via en router så forbliver IPen den samme.

--
Morten http://miljokemi.dk