RJ 45 vægudtag
Fra : Morten Lundstrøm

Dato : 02-03-04 23:34

Hejsa

Er der nogle der ved hvordan man monterer følgende bagpå:
http://www.el-supply.dk/elpix/55898SV.JPG er det ligesom at sætte stik på et
netværkskabel eller hvad er det?

MVH
Morten

--
Replace .hej with .com in my e-mail prior to sending e-mail.

Fra : news.tele.dk

Dato : 03-03-04 12:21

Hej

Kender ikke lige den der men de hun RJ45 stik jeg har set har der været
farvekoder bag på.

Så hvis det er med hunstik i hver ende så er det bare at følge farvekoden.

brian

Fra : Morten Lundstrøm

Dato : 03-03-04 16:22

"news.tele.dk" <no@no.no> skrev i en meddelelse
> [...]
> farvekoder bag på.
>
> Så hvis det er med hunstik i hver ende så er det bare at følge farvekoden.

Dem du har set... lodder man eller klipser man dem fast eller hvad gør man?
Jeg har nemlig hørt at begge dele....

/Morten

--
Replace .hej with .com in my e-mail prior to sending e-mail.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 03-03-04 16:48

"Morten Lundstrøm" <semizealot@iname.hej> wrote in message

> Dem du har set... lodder man eller klipser man dem fast eller hvad gør
man?
> Jeg har nemlig hørt at begge dele....

Nu er det jo ikke ligefrem danmark´s mest kendte stik du har fundet frem..
Nærmest et eller andet noname/ukendt mærke.

Det ser også ud til at fylde rimeligt meget, ikke ligefrem til dansk
design.. hvor der kan være 2 udtag på en del mindre plads.

Hvis du vil vide hvordan det monteres, må du finde noget mærkevare.. LK´s
Lexcom som bruges en del i Danmark, Awaya, Tyco, brand-rex eller andre
kendte mærker.

Lodning har man ikke brugt i langt tid, det er for tidskrævende... 110 eller
LSA montering er mere normalt. Eller indbygget montering som i lexcom.

Fra : Arne Keller

Dato : 04-03-04 19:51

Morten Lundstrøm wrote:

> Hejsa
>
> Er der nogle der ved hvordan man monterer følgende bagpå:
> http://www.el-supply.dk/elpix/55898SV.JPG er det ligesom at sætte stik på et
> netværkskabel eller hvad er det?

Jeg har ingen ide om hvordan man monterer det.

Det er et udtag som passer til en 60mm standard Europæisk eldåse,
desværre findes denne dåse ikke i Danmark og du vil derfor ikke kunne
montere den i de dåser du har i dit hus idag.
Vælg i stedet noget materiel som er tilpasset Danske installationsforhold.

Det var måske også en god ide at købe materiel fra en leverandør som kan
levere alle dele, udtag, kabler og paneler, det giver dig væsentlig
større chance for at få tingene til at fungere.
Den lokal elinstallatør kan finde de mest brugte fabrikater hos hans
grossist normalt: Anixter, Solar eller LP. Ofte vil det også være
billigere at købe på denne måde.

--
Arne Keller
Jeg utaler mig på Usenet bare om min egen personlige mening.

Fra : Gert

Dato : 04-03-04 21:51

"Arne Keller" <arne@kellernet.org> skrev i en meddelelse
> [...]
<snip>

umiddeldbart vil jeg gætte på at du lægger ledningerne i og klemmer "låget"

men ellers ring til El-supply de er flinke og hjælpsomme

El-supply nexø 5649 4444

> [...]
> montere den i de dåser du har i dit hus idag.
> Vælg i stedet noget materiel som er tilpasset Danske installationsforhold.

hmm for mig at se passer det i det eledige skrammel OPUS fra LK, formen er
ihvertfald den samme som afbrydere mm.

MVH
Gert Møller
www.lynghoy.dk
www.classic-ford-bornholm.dk

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 05-03-04 21:19

"Gert" <GRM@c.dkk> wrote in message

> hmm for mig at se passer det i det eledige skrammel OPUS fra LK, formen er
> ihvertfald den samme som afbrydere mm.

Hvordan vil du få rammen på

Men hvorfor synes du dog at Opus er skrammel?? Jeg synes det da er rimeligt
pænt, mange muligheder på lille plads, og der er rigeligt plads i
opusdåserne. se bare forskellen på Fuga og Opus inmurignsdåser.. Der er ikke
en skid plads i fuga. Dog er der vist nogen der er rimelig irreterede over
at skævheder kan give problemer med Opus.

Fra : Gert

Dato : 07-03-04 00:06

> Hvordan vil du få rammen på

hov ja du siger noget, det var en lille detalje jeg havde overset

> [...]
> en skid plads i fuga. Dog er der vist nogen der er rimelig irreterede over
> at skævheder kan give problemer med Opus.

hmm tjae efter min mening er det både grimt og klodset og liger efter min
mening noget der kun hører til i et værksted,
men jeg giver dig ret i at der er bedre plads i opus dåserne i forhold til
Fuga.
men det frister jo bare en til at sjuske med ledninger i dåsen, i fuga
derimod er man tvunget til at tilpasse ledningerne og lægge
dem ordentligt enten det eller også skal afbryder stikk mm. sættes på
plads med en hammer og det duer jo ik )

men den her snak hører vist til i en anden gruppe sååe