Tiscali Support - stadig intet værd via ma~
Fra : Nic

Dato : 02-03-04 21:00

Er det stadig status, at man SKAL ringe derind for at få hjælp?

Skal have nedlagt 2 email alias, som ikke har slette-knap i ecare, men
som modtager en DEL virus...

--

Nic

(remove all xyz from email address to reply)

Fra : Madsen

Dato : 02-03-04 21:49

> Skal have nedlagt 2 email alias, som ikke har slette-knap i ecare, men
> som modtager en DEL virus...

Du kan som en midlertidig løsning, anvende filteret som du kan opsætte via
webmail,
kan afvise mail eller videresende til e-mail-adresse efter eget valg

--
Hilsen
Madsen

Fra : Michael Legart

Dato : 02-03-04 22:11

On 2004-03-02, Madsen <madsen58@hotmail.com> wrote:

> Du kan som en midlertidig løsning, anvende filteret som du kan opsætte via
> webmail,
> kan afvise mail eller videresende til e-mail-adresse efter eget valg

Det er nok desvaerre den eneste mulighed lige nu da det ikke er muligt
at slette aliaser paa tiscali.dk konti

--
hestdesign.info - we put the hest in .com

Fra : Nic

Dato : 03-03-04 10:43

> Det er nok desvaerre den eneste mulighed lige nu da det ikke er
muligt
> at slette aliaser paa tiscali.dk konti

Det siger de jo netop man kan i ecare, hvilket man ikke kan...

Fra : Michael Legart

Dato : 03-03-04 11:19

On 2004-03-03, Nic <emailxyznifo@tiscali.dk> wrote:
> muligt
>
> Det siger de jo netop man kan i ecare, hvilket man ikke kan...

Det kan man ikke. (trust me)

--
hestdesign.info - we put the hest in .com

Fra : Nic

Dato : 03-03-04 15:53

> Det kan man ikke. (trust me)
Det fandt jeg ud af - og derfor har jeg mailet support, naturligvis
uden svar.

Derfor mit spørgsmål :)

Fra : Rudi Stegen

Dato : 03-03-04 17:30

Hej Nic, du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Michael Legart:
> Det fandt jeg ud af - og derfor har jeg mailet support

Fordi du (endnu) ikke kan slette de aliaser, der indeholder
domænenavnet tiscali.dk?

I så fald: Hvad skal supporten gøre?

Hint: Det er lavt sat med 90% sandsynlighed Michael, der ren
praktisk/teknisk strikker ændringer ind i eCare. (Men naturligvis og
desværre ikke ham, der bestemmer, hvornår noget må ændres).

--
Hygge fra Århus - Rudi
http://stegen.dk/pclinks1.htm

Fra : Nic

Dato : 03-03-04 18:14

> Fordi du (endnu) ikke kan slette de aliaser, der indeholder
> domænenavnet tiscali.dk?
Ja.

> I så fald: Hvad skal supporten gøre?
Kan supporten heller ikke?!

> Hint: Det er lavt sat med 90% sandsynlighed Michael, der ren
> praktisk/teknisk strikker ændringer ind i eCare. (Men naturligvis og
> desværre ikke ham, der bestemmer, hvornår noget må ændres).

Altså hænger man på alias? Og skal videresende til en fake email for
at gå fri?

Ja, så må i undskylde jeg griner...

Fra : Madsen

Dato : 03-03-04 18:54

> Altså hænger man på alias? Og skal videresende til en fake email for
> at gå fri?
>
> Ja, så må i undskylde jeg griner...

Tidligere var det muligt at slette alias, nu er kun muligt at sletter sine
andre mail adresser.

På følgende link
http://www.tiscali.dk/help/modem-isdn/email/article.jsp?content=104435

skriver de :

Sådan gør du:

1. Log ind i eCare (find dit kundenummer).
2. Klik 'Produkter og tjenester'.
3. Klik 'Udfør' ud for dit konto, under 'Detaljer og tjenester'.

Opret nyt e-mail-alias
4. Tryk 'Tilføj e-mail-alias' under listen af alias.

Nedlæg e-mail-alias
4. Tryk 'Slet' ud for det alias der ønskes slettet.

Og det passer ikke, så den vejledning er ikke andet end reklamme gas.

PS: hvorfor videresende til en fake email, send den til support
Har et par adresser som kun modtager spam, jeg tror at de bliver glade for
at modtage den
Hvorlænge mon det vare inden de får rettet eCare så den passer til deres
beskrivelse.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Nic

Dato : 03-03-04 20:30

> Og det passer ikke, så den vejledning er ikke andet end reklamme
gas.
Tak for det, så er det ikke kun mig der ikke kan finde den...

Og Tiscali svarer stadig ikke på email - skandaløst imho.

Fra : Michael Legart

Dato : 03-03-04 21:43

On 2004-03-03, Madsen <madsen58@hotmail.com> wrote:

> Og det passer ikke, så den vejledning er ikke andet end reklamme gas.

Det er kun paa domaener man kan slette aliaser - hvorfor er er saadan
maa du ikke spoerge mig om, det er ikke mig der har designet det system.

Jeg har dog vaeret i dialog med mine italienske kolleger om det og det
vil ogsaa blive muligt paa dialup konti, men jeg kan ikke sige hvornaar.

--
hestdesign.info - we put the hest in .com

Fra : Rudi Stegen

Dato : 03-03-04 20:52

> Kan supporten heller ikke?!

Nej.

I NytSystem (der rullede ind i foråret 2002) er stort set alt dybt
integreret i hinanden, hvilket på mange måder er yderst positivt.

På den anden led er der selvfølgelig også hager ved det, bl.a. at man
ofte ikke "bare kan gå undenom systemet".

> Altså hænger man på alias?

Pt. ja, _hvis_ det er en adresse på selve tiscali.dk-domænet.

> Og skal videresende til en fake email for at gå fri?

Du kan vælge at slette det fra serveren. Du kan også smide det videre
til devnull@tiscali.dk. Du kan også... etc.

Tip: Brug deres glimrende brugerdefinerede filterorgel.

Et minus er klart, at adressen faktisk eksisterer, hvorfor afsenderen
ikke får en "forkert adresse" eller senere en mailerdæmon, når
vedkommende poster til den.

--
Hygge fra Århus - Rudi
http://stegen.dk/pclinks1.htm

Fra : Nic

Dato : 03-03-04 21:33

> Du kan vælge at slette det fra serveren. Du kan også smide det
videre
Slette? - Det er selve adressen du mener, for aliaset kan jeg jo netop
ikke?

> til devnull@tiscali.dk. Du kan også... etc.
God plan.

> Et minus er klart, at adressen faktisk eksisterer, hvorfor
afsenderen
> ikke får en "forkert adresse" eller senere en mailerdæmon, når
> vedkommende poster til den.
Det er jo spammere anyway ;) (den er brugt i news)

Men når de ikke kan lukke den, så er der endnu en belastning til
Tiscali's mailservere - 1 er ikke mange, men mange bække små?

Fra : Rudi Stegen

Dato : 03-03-04 23:11

> Slette? - Det er selve adressen du mener, for aliaset kan jeg jo
> netop ikke?

Nej, hverken adresse eller alias men de mails, der kommer ind.

Fx har jeg på den her anvendte adresse bl.a. filteret
<http://stegen.dk/temp/mail1.gif>. Så slipper jeg for det autosvar uden
alt det fis med at skulle skrive "ingen svar, ignore, bliv væk..."

Smæk et generelt filter op (fx at mails over 1 KB eller hvis "Fra"
"indeholder" "@" eller... etc.) skal slettes fra serveren.

> Men når de ikke kan lukke den, så er der endnu en belastning til
> Tiscali's mailservere - 1 er ikke mange, men mange bække små?

Ja da, men det er deres valg.

--
Hygge fra Århus - Rudi
http://stegen.dk/pclinks1.htm

Fra : Nic

Dato : 04-03-04 10:41

Jeg kan ikke engang rette i det alias... flot...

> [...]
uden
> alt det fis med at skulle skrive "ingen svar, ignore, bliv væk..."
Takker, jeg har brugt din ide :)

> Smæk et generelt filter op (fx at mails over 1 KB eller hvis "Fra"
> "indeholder" "@" eller... etc.) skal slettes fra serveren.
Done.

Fra : Nic

Dato : 04-03-04 15:15

Og nu svarede tiscali support via email?!!!! ???

Jeg er rystet i min grundvold!

Det er en fejl, ik? :)

Fra : Madsen

Dato : 05-03-04 20:06

"Nic" <emailxyznifo@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> Og nu svarede tiscali support via email?!!!! ???
>
> Jeg er rystet i min grundvold!
>
> Det er en fejl, ik? :)

hej hvad svarede de?
nysgerrig da jeg har lidt problemer med at filteret slipper nogle mail
igennem, som skulle være stoppet , så den allerbedste løsning var at få
slettet de alias adresser som der er problemer med.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Nic

Dato : 05-03-04 20:17

> [...]
> igennem, som skulle være stoppet , så den allerbedste løsning var at

> slettet de alias adresser som der er problemer med.

Standardsvar:

"Det er desværre ikke muligt at slette email alias"

Ikke meget hjælp at hente der.

Jeg har dog oprettet filtre, meeeen....

Fra : Madsen

Dato : 05-03-04 20:18

> Standardsvar:
>
> "Det er desværre ikke muligt at slette email alias"
>
> Ikke meget hjælp at hente der.
>
> Jeg har dog oprettet filtre, meeeen....

Lyder som det ikke tager det hele?

--
Hilsen
Madsen

Fra : Nic

Dato : 05-03-04 20:49

> Lyder som det ikke tager det hele?

Jo, det er ok, men jeg er bare ikke imponeret.

Jeg er selv IT-prof gennem snart 15 år, men hvad gør hr. og fru.
danmark?

Fra : Rudi Stegen

Dato : 05-03-04 21:36

Hej Madsen, du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> jeg har lidt problemer med at filteret slipper nogle mail igennem,
> som skulle være stoppet

Har du husket at sætte flueben i feltet om at stoppe alle andre filtre,
hvis det aktuelle matcher?

--
Hygge fra Århus - Rudi
http://stegen.dk/pclinks1.htm

Fra : Madsen

Dato : 05-03-04 22:25

"Rudi Stegen" <newsnospam@stegen.dk> skrev i en meddelelse

> Har du husket at sætte flueben i feltet om at stoppe alle andre filtre,
> hvis det aktuelle matcher?

Har kun lavet et filter, så det skulle ikke give problemer.
--
Hilsen
Madsen

Fra : Rudi Stegen

Dato : 05-03-04 23:04

> Har kun lavet et filter, så det skulle ikke give problemer.

Det har jeg heller ikke fantasi til at forestille mig

Et andet umiddelbart gæt er, at det måske har noget med aliasfænomenet
at gøre (?)
Husk at filteret sidder på "den rigtige" adresse - dvs. POP3'eren - og
ikke på aliaset som sådan. Jeg ved ikke, om det kan give dig nogen ide
til problemets årsag?

Jeg har ikke selv erfaring med de aliaser, da jeg aldrig har oprettet
nogle.

Ekskursivt er jeg oprigtigt nysgerrig og har i årevis været (og nu er
chancen der så til at spørge):
Hvorfor vælger nogle egentlig at lave aliaser fremfor "rigtige"
adresser et sted, hvor man kan lave op til 10 adresser og frit vælge,
om en oprettet adresse skal være en "rigtig" eller et alias?

Der er utvivlsomt en grund, men fanden om jeg har kunnet/kan se den

Og da jeg nu endelig er stødt på et fornuftigt og kvikt menneske, der
har gjort det, er chancen der for at få gåden løst.

--
Hygge fra Århus - Rudi
http://stegen.dk/pclinks1.htm

Fra : Madsen

Dato : 05-03-04 23:57

> [...]

> chancen der så til at spørge):
> Hvorfor vælger nogle egentlig at lave aliaser fremfor "rigtige"

Set i bakspejlet, var de ikke blivet oprettet, men da de blev lavet kunne
det godt lade sig gøre at slette dem, men ændring ved tiscali ændrede på
det, mener at det var samtidig med at nye mail adresser kun kunne lade sig
gør med tiscali som domæne.

> adresser et sted, hvor man kan lave op til 10 adresser og frit vælge,
> om en oprettet adresse skal være en "rigtig" eller et alias?

Var det ikke 5 på et tidspunkt?

> Der er utvivlsomt en grund, men fanden om jeg har kunnet/kan se den
>
> Og da jeg nu endelig er stødt på et fornuftigt og kvikt menneske, der
> har gjort det, er chancen der for at få gåden løst.

Det med at nøjes med alias blev valg fordi det var nemt og hurtig at tømme
en konto, istedet for 10 (modem løsning på det tidspunkt).
Idag bruger jeg 3 forskellige udbyder + hotmail og har egen mailserver
kørende som forsøg.
Så det er blivet til sjove og mærkelig oplevelser undervejs.
Tiscali kontoen er den jeg har modtaget mest spam på.
Tiscali har også haft problemmer me dat deres smtp server har været på
spamcoops liste(support påstod at det var kunder der anmeldt deres
nyhedsbrev).

--
Hilsen
Madsen

Fra : Rudi Stegen

Dato : 06-03-04 01:41

> [...]

> ved tiscali ændrede på det, mener at det var samtidig med at nye
> mail adresser kun kunne lade sig gør med tiscali som domæne.

Ja, det var da NytSystem rullede ind i foråret 2002.

Der var en "advarsel" på i månederne forinden (hvorfor jeg fluks fyldte
op til 10 med de pæne domænenavne

> Var det ikke 5 på et tidspunkt?

Medmindre Image Scandinavia startede med 5 og indenfor max ca. 2 år
ændrede det til 10, har det altid været 10.

Måske er det Cybercitys max 5, du mikser det med (?)

> Det med at nøjes med alias blev valg fordi det var nemt og hurtig
> at tømme en konto, istedet for 10 (modem løsning på det
> tidspunkt).

Ohoo!

Nøgleord: Viderestilling

Jeg tømmer faktisk kun fire postkasser, skønt jeg har en hel del.
Resten viderestilles blot til to af disse fire.

> Tiscali har også haft problemmer me dat deres smtp server har
> været på spamcoops liste (support påstod at det var kunder der
> anmeldt deres nyhedsbrev).

Jeg husker selvfølgelig fint, den en overgang var der. Men jeg husker
ikke, om det var grunden. (Jeg bed blot mærke i, at grunden var
vanvittig. Sammen med en del andre oplysninger - der intet har med det
stunt at gøre - medførte det, at jeg stoppede med at anse Spamcop som
noget seriøst).

--
Hygge fra Århus - Rudi
http://stegen.dk/pclinks1.htm

Fra : Madsen

Dato : 06-03-04 02:28

>Ja, det var da NytSystem rullede ind i foråret 2002.
>
>Der var en "advarsel" på i månederne forinden (hvorfor jeg fluks fyldte
>op til 10 med de pæne domænenavne

Nåde kun at få oprettet 4 med pæne domænenavne.

> Medmindre Image Scandinavia startede med 5 og indenfor max ca. 2 år
> ændrede det til 10, har det altid været 10.

Var med da det hed Image Scandinavia der fra de 5.

> Måske er det Cybercitys max 5, du mikser det med (?)

nej kan ikke huske hvor mange der kan oprettes ved CC.

> Ohoo!
>
> Nøgleord: Viderestilling

Bruger jeg også idag

> Jeg tømmer faktisk kun fire postkasser, skønt jeg har en hel del.
> Resten viderestilles blot til to af disse fire.

Ja det er skrækkeligt som man samler på mail adresser

--
Hilsen
Madsen

Fra : Rudi Stegen

Dato : 06-03-04 17:04

> Var med da det hed Image Scandinavia der fra de 5.

Nej, der var også 10. Men det første 1-2 år véd jeg med sikkerhed, om
der var 10 (jeg tror det blot). Men der var i hvert fald 10 ganske
længe før, World Online købte Image. (Og jeg tror som sagt, Image
faktisk havde 10 helt fra start).

> Ja det er skrækkeligt som man samler på mail adresser

Ja, jeg undrer mig også, når jeg i "mail+news"-gruppen ser folk
efterlyse en (hvilken som helst dog gratis) ekstra postkasse

--
Hygge fra Århus - Rudi
http://stegen.dk/pclinks1.htm

Fra : Madsen

Dato : 06-03-04 20:54

> [...]
> der var 10 (jeg tror det blot). Men der var i hvert fald 10 ganske
> længe før, World Online købte Image. (Og jeg tror som sagt, Image

Var det også det på Image Scandinavia light konti ?
Da World Online købte Image ved jeg godt at der var 10 mail adresser,
men før er jeg i tvivl.

> Ja, jeg undrer mig også, når jeg i "mail+news"-gruppen ser folk
> efterlyse en (hvilken som helst dog gratis) ekstra postkasse

Det skyldes måske at de fleste udbyder ikke reklamer så meget for de
løsninger som er gratis
Tiscali,Cybercity og TDC og de andre har sikkert også.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Rudi Stegen

Dato : 06-03-04 22:16

^^^^
Det "ikke" glemte jeg selvfølgelig. Men dit svar lader ane, du selv
gættede, det burde have været der, og læste det som om, jeg ikke havde
tabt ordet, da sætningen ellers ville være for sær

> Var det også det på Image Scandinavia light konti ?
> Da World Online købte Image ved jeg godt at der var 10 mail
> adresser, men før er jeg i tvivl.

Nu er du begyndt at få mig til at tvivle

Hvad angår Image og 10 mailadresser husker jeg kun, at nogen (vist
Morten..?) for nogen tid siden (kan være alt mellem et halvt og et par
år) i en hel anden forbindelse (som intet havde med mailadresser at
gøre, forstås) henviste til en gammel Image-underside via
<http://www.archive.org/>.

Det var i den forbindelse, at jeg husker, jeg tilfældigvis så det med
de 10 gratis POP3-adresser. Men hvornår siden var fra, husker jeg ikke
det fjerneste om. Blot at logoet var Image Scandinavia.
World Online købte Image allersidst i 1998, omend det vist først var
fra nytår l999 (eller kort efter?), de skiftede navn.

Dvs. det *kunne* vitterlig være, at Image faktisk slet ikke begyndte
med de 10 mailadresser på deres 1049-konti, før de var købt af World
Online (men inden navneforandringen, dvs. mens de stadig *hed* Image).
Jeg husker det kun i forbindelse med Image-siden og de 10 POP3. Og det
kunne jo tænkes, det netop havde været en nyhed..(?)

Du har pillet ved et eller andet diffust hos mig pga. de 5 POP3-konti
og afvisningen af, det skulle være CC, du blander ind i det.
Meget tåget (og endnu mere usikkert) fornemmer jeg noget om, at de
vist, måske, og muligvis alligevel engang kørte med 5 stk. på deres
1049-konti... efter at have grublet over det (pga. dig - se nu hvad du
er skyld i!

Problemet er selvfølgelig, det er ret kort tidsrum. Egentlig
eksisterede Image ikke i mere end to år (hvilket sikkert vil være
overraskende for mange, indtil de helt unostalgisk begynder at tælle
årstal - fra sidst i '96 til sidst i '98, omend navneskiftet først
skete i '99, som ovenfor nævnt muligvis allerede fra nytår).

Dvs. de havde i hvert fald 10 fra navneskiftet skete, hvilket vi begge
er enige om.
De havde også 10 inden navneskiftet (hvilket jeg er enig om ;)

Men *hvornår* inden navneskiftet, de fik de (eller om de hele tiden har
haft det - hvilket jeg som sagt også er begyndt at tvivle på), har jeg
ikke det vageste styr på. Det ville være prikken over i'et, hvis det
skete præcis da World Online købte dem, men en del måneder før, de
skiftede navn.

> Det skyldes måske at de fleste udbyder ikke reklamer så meget for
> de løsninger som er gratis

Jeg har faktisk jævnlig opfordret World Online og Tiscali til at
fremhæve flere af disse servicer i deres reklamer (også blot på sitet).
Bortset fra de op til 10 gratis POP3'ere kan de også hver indholde op
til 40 MB. Ingen af delene er specielt almindelige (og andet kunne også
nævnes). Men ak, i stedet kører de som alle andre (der vel også har
deres specielle fordele, som *de* burde fremhæve) bevidstløs afsted med
helt ens reklamer. Bortset fra navnet i reklamerne ligner de stort set
hianden på området, hvilket er synd for alle parter.

> Tiscali,Cybercity og TDC og de andre har sikkert også.

Hmm... TDC tilbyder da vist stadig kun én POP3-adresse, ikke?

--
Hygge fra Århus - Rudi
http://stegen.dk/pclinks1.htm

Fra : Madsen

Dato : 07-03-04 01:55

.. >
> [...]
> vist, måske, og muligvis alligevel engang kørte med 5 stk. på deres
> 1049-konti... efter at have grublet over det (pga. dig - se nu hvad du

Ja og de har taget penge for opkoblingen uden at der var hjemmeside eller
email adresser, (så vi er helt henne hvor det begyndte, Næsten).

Det var en spændende link.
http://www.archive.org/
Fandt følgende under 1998
klip
2 års 1049-Internet Light KUN 100,- Kr.
1049-Internet Light er vort nye Internet abonnement med fuld adgang til hele
Internettet gennem vores 1049-service. I forhold til et standard abonnement
giver et Light-abonnement ikke adgang til en hjemmeside eller E-postadresse
på vores servere. Der kræves tilslutning til 1049-service. Tilmeld dig
1049-light.
klip
klip
16/2 - ISL-konti nu inklusiv 5 e-mail adresser
Der følger nu 5 e-mail adresser med til ISL-konti (gratis Internet via
1049). Dette er indført for at gøre det endnu mere atraktivt at benytte
vores ISL-konti. Kunder som allerede har en ISL-konto, får selvfølgelig også
adgang til 5 mail-adresser.
klip

Fandt også papir, på det tidspunkt jeg blev oprettet var det muligt med
følgende: en isl-email adresse og mulighed for at oprette 4 separate
pop-konti under deres alternative mail domæner. tidspunktet er ca 1998/1999.

Det var på det tidspunkt hvor det begyndte at bruge modem opkobling til
fornuftige priser (lokal takst).

Men de har samtidig haft andre abonnement former med mulighed for 10 mail
adresser.

Det er rigtigt at CC har mulighed for 5 pop konti.

> [...]
> er enige om.
> De havde også 10 inden navneskiftet (hvilket jeg er enig om ;)

På nær deres light, se klip, hvornår de ændrede det til 10 pop3 om det først
skete ved systemskiftet,ved jeg ikke.(isl-konti).

> [...]
> fremhæve flere af disse servicer i deres reklamer (også blot på sitet).
> Bortset fra de op til 10 gratis POP3'ere kan de også hver indholde op

Der er vildledende oplysninger om størrelsen, på login siden står der 10MB
men i indstillinger, e-mail-konto er grænsen 40MB.

> [...]
> hianden på området, hvilket er synd for alle parter.

> Hmm... TDC tilbyder da vist stadig kun én POP3-adresse, ikke?

Ja
men de giver mulig for at oprette noget de kalder freemail kun 5MB
eller opret TDC netbasis

Fra : Rudi Stegen

Dato : 07-03-04 13:21

Hej Madsen, du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Ja og de har taget penge for opkoblingen uden at der var
> hjemmeside eller email adresser, (så vi er helt henne hvor det
> begyndte, Næsten).

Jep

Det gjaldt iøvrigt også deres (eller mere præcis: World Onlines) ADSL-
produkt, da dette startede. Det var de første 6-12 måneders tid en ren
opkobling. Folk havde jo i forvejen deres minutabonnement og tilhørende
mailadresser, hjemmeside o.l. Men så kom der nye kunder, der ikke
rigtig forstod, hvorfor der ingen mailadresse(r) og evt. hjemmeside
tilknyttet, hvorfor det blev for bøvlet at forklare dem det ("Tegn et
Free-abonnement. Det koster ikke noget, når man ikke kobler op på
det.")
Altså ændrede de det for nye opkobling, og senere blev det så klistret
på den "gamle" også.

> Det var en spændende link.
> http://www.archive.org/
> Fandt følgende under 1998
> klip
> 2 års 1049-Internet Light KUN 100,- Kr.
[Uden postkasser og website]

> klip
> 16/2 - ISL-konti nu inklusiv 5 e-mail adresser
> Der følger nu 5 e-mail adresser med til ISL-konti (gratis Internet
> via 1049).

Bingo! Der var altså noget med 5.

> [...]
> muligt med følgende: en isl-email adresse og mulighed for at
> oprette 4 separate pop-konti under deres alternative mail domæner.

Jeg gætter på 1998.

Jeg kan ikke huske, om det var præcis nytår 1999, de skiftede navnet
til World Online (som købte det sidst i '98). Men fra dag 1 var der jo
i hvert fald under World Online op til 10 mailkonti med deres 1049-
produkt.

Men om navneskiftet skete 1. januar eller først lidt senere (max et par
måneder), ved jeg ikke. Men der må være temmelig mange aktive på
USENET, der burde huske datoen, fordi de selv var ansat.

> Det var på det tidspunkt hvor det begyndte at bruge modem
> opkobling til fornuftige priser (lokal takst).
>
> Men de har samtidig haft andre abonnement former med mulighed for
> 10 mail adresser.

Det var formentlig deres Plus-abonnement (gætter jeg).

> Der er vildledende oplysninger om størrelsen, på login siden står
> der 10MB men i indstillinger, e-mail-konto er grænsen 40MB.

Førstnævnte er et menneske, der har skrevet teksten (på ét eller andet
tidspunkt). Sidstnævnte er serveren, der giver besked.

At de ikke har ændret det helt korrekt misvisende oplysning med 10 MB
skyldes måske, at grænsen pr. mail er 10 MB (hvilket den svjv er).

En anden pudsighed er iøvrigt, at postkasserne på deres webhoteller er
50 MB, skønt der teknisk set ikke er forskel på postkasserne (udover
de 10 MB i størrelsen, forstås). Dvs. man har under alle omstændigheder
loginsiden med 10 MB-teksten, og når man er kommet ind, svarer serveren
hhv. 40 og 50 MB.

(Jeg har Webhotel II, hvor der er max 500 postkasser. Der er plads til
_ret meget_ post, hvis man oprettede og fyldte alle

Den kendte jeg ikke (Freemail).

--
Hygge fra Århus - Rudi
http://stegen.dk/pclinks1.htm