accessponit.
Fra : Lars Kragh

Dato : 02-03-04 18:49

Hejsa.
Jeg har overvejet at skifte min linksys befw11s4 ud med et wireless
accesspoint. I den forbindelse vil jeg gerne vide om APer udelukkende
fungerer til at route trafikken? De lukker ikke for porte eller andet? Sagen
er at jeg i øjeblikket har CC adsl og dermed 2 routere, en cisco678 fra CC
koblet i væggen og min linksys til WLAN. Nettet går ned en gang imellem
(aner ikke hvorfor) og det er svært at forwarde porte ordentligt. Vil dette
afhjælpes hvis jeg købte et accesspoint istedet?

/kragh

Fra : Morten Davidsen

Dato : 02-03-04 23:26

"Lars Kragh" <kragster@cs.auc.gay> skrev i en meddelelse
> Vil dette afhjælpes hvis jeg købte et accesspoint istedet?
Ja ....
Accesspointet router bare alt trafik fra WLAN til LAN og benytter samme
IP-net. Dvs. du har ikke et 10.0.0.xxx net fra Cybercity og 192.168.0.xxx
fra din linksys router. Herved vil det også være langt nemmere at holde styr
på dine port-forwardings.

Du kan alternativt disable DHCP-serveren i din linksys router, og så sætte
det kabel du har fra Cisco til WAN i din Linksys, ind i en af LAN-portene i
stedet.
Herved fungerer din router kun som et accesspoint ...
Det har jeg gjort med min D-Link Wireless router .. og det virker fint!!

/MD

Fra : Lars Kragh

Dato : 04-03-04 12:26

Hejsa. Ja det er i og for sig også fint nok. Kan få net på min stationære
der er koblet i switchen på linksyssen, men ingen internet på det trådløse.
Har disablet DHCP i begge routere. Any ideas?

/kragh

Fra : Mads Bahrt

Dato : 04-03-04 22:41

Lars Kragh wrote:

> Hejsa. Ja det er i og for sig også fint nok. Kan få net på min stationære
> der er koblet i switchen på linksyssen, men ingen internet på det trådløse.
> Har disablet DHCP i begge routere. Any ideas?

Hvorfor har du disablet DHCP i begge routere? - Kunne du ikke bare lade
ciscoen fortsætte med at køre DHCP?

MVH
Mads

Fra : Lars Kragh

Dato : 05-03-04 09:00

fordi jeg opererer meget med portforwarding, og det er ikke til jo mindre
jeg har faste IPer. ;]

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 06-03-04 17:02

In article <c29c12$18jh$1@news.cybercity.dk>, kragster@cs.auc.gay
says...

> fordi jeg opererer meget med portforwarding, og det er ikke til jo mindre
> jeg har faste IPer. ;]

Hvad svarer du på?

--
Med venlig hilsen/best regards