Deling af mapper på min Pc med kollega via~
Fra : Søren Christensen

Dato : 02-03-04 18:12

Hej

Hvordan deler jeg nogle af mine mapper på min Pc med en kollega via
internettet?
Jeg har XP pro og han har XP home.
Jeg har Webspeed 512/128 og han Stofanet.

Hvordan sikre man sig bedst mod uvedkommende?

Venligst

Fra : Gunnar

Dato : 02-03-04 18:53

"Søren Christensen" <Soren_HelskovFjernmig@webspeed.dk> skrev i en
meddelelse news:4044c033$0$27468$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> [...]
> Jeg har XP pro og han har XP home.
> Jeg har Webspeed 512/128 og han Stofanet.
>
> Hvordan sikre man sig bedst mod uvedkommende

Gå til stifinder vælg mappen højre klik og vælg deling men først i netværk
(del mine filer og printerer)
Gunnar

Fra : Søren Christensen

Dato : 02-03-04 19:34

"Gunnar" <g.grooss@oncable.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> meddelelse news:4044c033$0$27468$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> Gå til stifinder vælg mappen højre klik og vælg deling men først i netværk

Ok. Done! Men hvordan opretter han så forbindelse til min Pc via
internettet?

Venligst

Fra : Asger

Dato : 02-03-04 20:02

Du kunne evt. kigge lidt på noget VPN.

Gå ind i Netværksforbindelser -> Guiden ny forbindelse -> avanceret
forbindelse -> Accepter indkomne forbindelser (tror jeg det hedder)
-> Tryk næste (ikke vælge noget på denne liste (liste over enheder)) ->
Tillad Virtuelle Private forbindelser -> Vælg en bruger der skal kunne bruge
det

Og så skal din ven connecte med VPN...! Vil ikke garantere det lige kommer
til at virke, men du kan prøve at lege lidt med det...

Jeg har sat noget lign. op, dog med en Linksys BEFSX41 i hver ende af
linien - som så fungerer som VPN endpoint.

Asger

Fra : Søren Christensen

Dato : 03-03-04 19:37

"Asger" <mail@NOSPAMMAM.tedbundy.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg har sat noget lign. op, dog med en Linksys BEFSX41 i hver ende af
> linien - som så fungerer som VPN endpoint.

Gider du og skære ud i pap hvordan han connecter?
Jeg har oprettet en "Indgående forbindelser" efter din anvisning.
Men hvordan kommer hans computer til at finde min?
Via min IP adresse? Jeg har vidst dynamisk IP vil det have nogen betydning?

Venligst

Fra : Søren Christensen

Dato : 03-03-04 19:46

"Søren Christensen" <Soren_HelskovFjernmig@webspeed.dk> skrev i en
meddelelse news:404625af$0$27387$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> Jeg har oprettet en "Indgående forbindelser"
Jeg har oprette min kollega som bruger og krydset ham af...

Venligst

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 03-03-04 20:57

"Søren Christensen" <Soren_HelskovFjernmig@webspeed.dk> skrev i en meddelelse news:404627c5$0$27396$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> "Søren Christensen" <Soren_HelskovFjernmig@webspeed.dk> skrev i en
> meddelelse news:404625af$0$27387$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> Jeg har oprette min kollega som bruger og krydset ham af...

Husk også at angive en IP range af adresser der kan tildeles klientens vpn.

--
Mvh Bjarne duelund@danbbs.dk
http://www.danbbs.dk/~duelund/pcinfo/

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 03-03-04 20:57

"Søren Christensen" <Soren_HelskovFjernmig@webspeed.dk> skrev i en meddelelse news:404625af$0$27387$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> [...]
> Men hvordan kommer hans computer til at finde min?
> Via min IP adresse? Jeg har vidst dynamisk IP vil det have nogen betydning?

Han skal jo så lave en VPN udgående forbindelse.
Hvis jeres computere er på nettet via en router eller lignende er det routerens IP adresse i skal connecte til.
Husk også at åbne op for port 1723 og IP protokol 47 (GRE).