Letigen uden reciept
Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 02-03-04 17:40

Kender nogen url på den i de sidste uger meget omtalte webside, som
sælger recieptpligtig medicin via internettet.

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk/gallery/salg

Fra : arc@na

Dato : 02-03-04 17:45

spam@events.dk (Preben Bødker Nielsen) wrote in news:1ga17n4.10qidy1jq2psN%
spam@events.dk:

> Kender nogen url på den i de sidste uger meget omtalte webside, som
> sælger recieptpligtig medicin via internettet.

Selv om jeg gjorde, ville jeg ikke være med til at udbrede den slags.

--
There's no place like 127.0.0.1
Med venlig hilsen

Fra : Faithless

Dato : 02-03-04 18:47

Tror det er den her http://www.euromedicin.dk

Fra : Hans

Dato : 02-03-04 19:40

http://www.euapoteket.com

Fra : Ukendt

Dato : 02-03-04 21:06

"Hans" <email@kvik.org.invalid> wrote in message
> "Preben Bødker Nielsen" <spam@events.dk> skrev i en meddelelse
> >
> http://www.euapoteket.com

Ingen af de to opgivne links sælger Letigen, eftersom Letigen ikke længere
er tilladt at forhandle og forøvrigt aldrig har været forhandlet i EU udover
i DK. Du skal ud på det sorte marked for at købe dem og det vil jeg kraftigt
fraråde dig, medmindre du har en relevant viden om midlet. Det sorte marked
garanterer IKKE for indhold, GMP, GLP eller overholder andre
kvalitetssikringskrav. Thermopower, og hvad de nu eller skjuler ephedrin´s
handelsnavn under, er kosttilskud, men indholdet er potent som et
lægemiddel. Derfor er det utilgiveligt at de sælger produktet over nettet
til intetanende folk.
Derfor vil jeg ligesom arc@na heller ikke guide dig på vej dertil.

--
_
Mvh (_) J. Ragnar

Fra : arc@na

Dato : 03-03-04 02:07

"J. Ragnar" <ragnar at pharmacist dot dk> wrote in

> folk. Derfor vil jeg ligesom arc@na heller ikke guide dig på vej
> dertil.

Nej, hvis folk vil spille russisk roulette med deres helbred, må de selv
finde ud af det.

Disse personer, som efterlyser ulovlige stoffer, svarer jo til dem, som
efterlyser piratkopier af EDB-programmer i nyhedsgrupperne, og faktisk
burde man melde folk som "Faithless" og "Hans" til politiet for at
promovere handel med ulovlige narkotika.

--
There's no place like 127.0.0.1
Med venlig hilsen

Fra : Faithless

Dato : 03-03-04 08:32

> [...]
> burde man melde folk som "Faithless" og "Hans" til politiet for at
> promovere handel med ulovlige narkotika.

Nu er der ikke kommet dom i den sag, så syntes du ikke vi skal vente på den,
før vi kalder det ulovligt at købe medicin i andre EU lande.

Så meld du mig bare, det får du næppe noget ud af.

Faithless

Fra : arc@na

Dato : 03-03-04 22:23

"Faithless" <No@mail.dk> wrote in news:c241md$g5t$1@news.cybercity.dk:

> Så meld du mig bare, det får du næppe noget ud af.

Jeg gider ikke at spilde min tid på det - du skal bare vide, at det du gør,
er dybt uetisk, om ikke ulovligt.

--
There's no place like 127.0.0.1
Med venlig hilsen

Fra : Faithless

Dato : 05-03-04 08:42

> Jeg gider ikke at spilde min tid på det - du skal bare vide, at det du
gør,
> er dybt uetisk, om ikke ulovligt.

Måske, men jeg fandt diverse link på google, så det er måske der man skal
starte, med at få informationen fjernet.

Faithless

Fra : Ukendt

Dato : 05-04-04 03:24

> Jeg gider ikke at spilde min tid på det - du skal bare vide, at det du
gør,
> er dybt uetisk, om ikke ulovligt.

Vrøvl

Politiet ville grine af dig hvis du prøvede :)

Fra : Ukendt

Dato : 05-04-04 03:22

> [...]
> burde man melde folk som "Faithless" og "Hans" til politiet for at
> promovere handel med ulovlige narkotika.

efedrin er ikke narkotika

du kan købe det som hostesaft på apoteket

Fra : Ukendt

Dato : 05-04-04 07:12

"B. G. Jørgensen" <-> wrote in message

> efedrin er ikke narkotika
>
> du kan købe det som hostesaft på apoteket

Forkert, efedrin sælges heller ikke længere som hostesaft i Paradryl, som
nok er den du snakker om.
Derimod sælges opium i en hostesaft, og det kan man vist godt kalde
narkotika.
Desuden sælges methadon, morfin og adskillige andre præparater som findes på
myndighedernes narkotika-liste, så din teori holder ikke helt.

--
J. Ragnar, Stud.pharm
The Danish University of Pharmaceutical Sciences

Fra : Ukendt

Dato : 05-04-04 11:24

> Forkert, efedrin sælges heller ikke længere som hostesaft i Paradryl, som
> nok er den du snakker om.

[æv hvor jeg har hader at lyde bedrevidende men jeg kan ikke lade være LOL]

Beklager det gør det, se http://www.lmk.dk/default.asp

"Paradryl® med efedrin Komb.
FERROSAN

ATC-kode
R05DB20

Hostestillende kombinationspræparat indeholdende ephedrin, der virker
bronkodilaterende, og et antihistaminikum, hvis virkning formentlig skyldes
en effekt på centralnervesystemet.

Omtalt i afsnittet
Hoste, antihistaminer
Hostemidler med spasmolytisk virkning på bronkierne

Dispenseringsform
mikstur. 1 ml indeholder 10 mg ammoniumchlorid, 4 mg
2-(diphenylmethoxy)-N,N,N-trimethyl-ethylammoniumbromid og 2 mg
ephedrinhydrochlorid i renset vand. Tilsat smagskorrigenser: lakridsekstrakt
og sorbitol samt konserveringsmiddel: methylparahydroxybenzoat.

Farmakokinetik
Absorberes let fra mave-tarmkanalen. Biotilgængeligheden af ephedrin er ca.
85%. Plasmahalveringstiden er 3-6 timer. Ca. 80% udskilles uomdannet gennem
nyrerne. Udskillelsen øges i sur urin. Virkningen indtræder efter ca. 1
time. Virkningsvarighed 4-6 timer.

Indikationer
Hostestillende.

Doseringsforslag
Voksne. 5-10 ml 3 gange dgl. Børn over 2 år. 2,5-5 ml 2-3 gange dgl.

Graviditet
Kombinationspræparat, hvori ephedrin kan være føtotoksisk. Under graviditet
bør et enkeltstofpræparat foretrækkes.

Amning
Mælk/plasma-koncentrationsratio for ephedrin er ca. 1. Der er ikke beskrevet
bivirkninger hos det ammede barn.

Kontraindikationer
Hypertension, hjerteinsufficiens, thyreotoksikose. Glaukom og
vandladningsbesvær hos patienter med prostatahyperplasi.

Trafik
Forsigtighed tilrådes ved bilkørsel og maskinbetjening.

Doping
Ephedrin i urinen ved dopingtest medfører diskvalifikation af den
sportsudøvende.

Bivirkninger
Se Antihistaminer med virkning på H1-receptorer.

Forgiftning
Se Antihistaminer med virkning på H1-receptorer.

Interaktioner
Forstærker den sederende virkning af anxiolytika, antipsykotika, hypnotika
og alkohol. Øger MAO-hæmmeres kardiotoksicitet. Forstærker cykliske
antidepressivas antikolinerge virkning og nedsætter effekten af
kolinesterasehæmmere. Se endvidere Hjertestimulerende midler med direkte
virkning."

Til gengæld er det ikke håndkøb mere.....?!

> [...]
> Desuden sælges methadon, morfin og adskillige andre præparater som findes

> myndighedernes narkotika-liste, så din teori holder ikke helt.

Jep, men efedrin er ikke narko, det virker heller ikke euforiserende. Folk
forveksler det med amfetamin....

Det er heller ikke på listen over euforiserende stoffer.

http://www.laegemiddelstyrelsen.dk/1024/visLSArtikel.asp?artikelID=888

Det solgtes i kombination med koffein hvilket gav det en meget svag
euforiserende og stimulerende virkning med risiko for
hjerte/kredsløbsproblemer, specielt hvis man er disponeret for det
(overvægtig, risiko for blodpropper m.m.).

Der er brug for meget bedre lægemidler til behandling af fedme end sådanne
oldsager som efedrin og koffein. Men der arbejdes vist på det :)

Fra : Ukendt

Dato : 05-04-04 12:44

> [æv hvor jeg har hader at lyde bedrevidende men jeg kan ikke lade være
> [...]
[SNIP]
> Til gengæld er det ikke håndkøb mere.....?!

Ja, det var egentlig det jeg mente. Det var blot for at pointere min pointe
med at myndighedernes narkotikaliste og markedsførte lægemidler ikke har
nogen sammenhæng på den måde.

> på
>
> Jep, men efedrin er ikke narko, det virker heller ikke euforiserende. Folk
> forveksler det med amfetamin....

Hvis man indtager efedrin i tilpas stor mængde kan man nu altså godt opnå en
euforiserende effekt, men jeg har nu aldrig forvekslet det med amfetamin og
heller aldrig mødt nogen der har gjort det og den euforiserende effekt
kommer heller aldrig op på siden af amfetamins.

> [...]
> hjerte/kredsløbsproblemer, specielt hvis man er disponeret for det
> (overvægtig, risiko for blodpropper m.m.).

Ja, der er belæg for at koffein og efedrin har en synergistisk effekt, som
skulle forklare den øgede stimulans. Hvorvidt kombinationen også har
betydning for de risici du nævner, skal jeg dog ikke kunne udtale mig om,
men mon ikke der er en sammenhæng.

> Der er brug for meget bedre lægemidler til behandling af fedme end sådanne
> oldsager som efedrin og koffein. Men der arbejdes vist på det :)

Letigen var nu i mine øjne ikke noget dårligt præparat. Det blev bare
benyttet helt forkert, til de forkerte mennesker.
Men ja, der er en del forskning igang indenfor fedmen, da det jo er ved at
være en folkesygdom og der dermed ligger en masse penge i at kunne kurere
det. Genforskningen er sandsynligvis den retning vi skal kigge efter det
næste effektive lægemiddel mod fedme.

Fra : Ukendt

Dato : 05-04-04 03:20

> [...]
> handelsnavn under, er kosttilskud, men indholdet er potent som et
> lægemiddel. Derfor er det utilgiveligt at de sælger produktet over nettet

Danskerne er et finurligt folkefærd uden proportioner, de *nyder* at være
ansvarlige og advare hinanden mod småting men samtidig gambler lystigt med
helbredet ved at æde, drikke, ryge og køre alt for stærkt.

Efedrin har været brugt i utallige år og er stort set harmløst i doser fra
10 - 100 mg, måske lige bortset som slankemiddel til fede mennesker med højt
blodtryk som jo logisk nok har forhøjet risiko for blodpropper.

Letigen havde nogle få tilfælde ud af 100.000 mennesker, hykleri :)

Men jeg har heller ingen medlidenhed med producenten for I øvrigt er efedrin
slet ikke egnet som slankemiddel eftersom det kun har noget lignende 1/100
del af amfetamins stimulerende effekt. Koffein duer heller ikke rigtigt,
hverken som kaffe, te eller guarana :)

Ak ja....... bønder vil blive fanget!