FTP server med proftpd
Fra : Jens Willadsen

Dato : 02-03-04 15:45

Hejsa folks

Jeg er ved at sætte en linux server op, jeg er ret newbee til det her, men
har for det meste kunnet hente hjælp ved debian guiden.dk. men nu sidder jeg
og leger med proftpd og kan ikke få det til at virke, ftp serveren kører,
men jeg prøver at uploade til mappen var/www og får access denied hele
tiden.
Hvad er der galt, er der noget opsætning jeg har misset eller hvad.

MVH Jens

Fra : Jesper Mouridsen

Dato : 02-03-04 16:38

Den Tue, 02 Mar 2004 15:44:46 +0100. skrev Jens Willadsen:

> [...]
> tiden.
> Hvad er der galt, er der noget opsætning jeg har misset eller hvad.

Tjek rettighederne. Kan du / hvem har skriverettighed til det pågældende
dir.