3 PC'ere og 1 monitor?
Fra : AF

Dato : 02-03-04 03:31

Jeg har overvejet at købe denne:
ProConnect Compact KVM Switch
http://www.elsborglink.dk/butik.php?sektion=vis_produkt&varenr=SVIEW04

til at styre 3 PC'ere tilsluttet til 1 keyborard, 1 monitor og 1 mus.

Alle 3 PC'ere + en bærbar er forbundet i lokal netværk via en Linksys
WRT54G Router/Switch.

1 PC'er er min "arbejdsmaskine" (win XP Pro dk), 1 skal stå som
webserver (win98SE DK) og 1 som mailserver (win98SE DK)

Kan denne kobination fungere i praksis som noget der er stabilt.

http://sda-net.dk/ + http://skabelsen.info/
*** Alle med debatforum ***

Fra : SonnyBoy

Dato : 02-03-04 09:35

On Tue, 2 Mar 2004 03:31:07 +0100, "AF" <dewnull@dewnull.invalid>
wrote:

> [...]
>
>til at styre 3 PC'ere tilsluttet til 1 keyborard, 1 monitor og 1 mus.

>Alle 3 PC'ere + en bærbar er forbundet i lokal netværk via en Linksys

Synes det er at skyde over målet med hardware - Prøv i stedet at kigge
på software løsning som f.eks VNC, http://www.realvnc.com/

>1 PC'er er min "arbejdsmaskine" (win XP Pro dk), 1 skal stå som
>webserver (win98SE DK) og 1 som mailserver (win98SE DK)

Hva' med at samle web- og mailserver på een (linux !!) maskine ?

<mlr>

Fra : AF

Dato : 02-03-04 10:32

I news:jbh8401j2iaaeg1bcb8dagem246lun3kfl@4ax.com skrev
SonnyBoy følgende:

[ ... ]
> Synes det er at skyde over målet med hardware - Prøv i stedet at
> kigge på software løsning som f.eks VNC, http://www.realvnc.com/

Da den side er på engelsk fik jeg ikke særligt meget ud af den.

> Hva' med at samle web- og mailserver på een (linux !!) maskine ?

Glemte at fortælle at der skal ligge 14-15 domæner (for foreninger)
med måske et par hundrede tilhørende subdomæner, foruden ca. 2.000
POP3-mailkonti (til foreningernes medlemmer). Men det er da muligt at
det hele måske godt kan ligge på én maskine.

Jeg har absolut NUL forstand på, og viden om, Linux.

Fra : SonnyBoy

Dato : 02-03-04 10:54

On Tue, 2 Mar 2004 10:32:18 +0100, "AF" <dewnull@dewnull.invalid>
wrote:

>Da den side er på engelsk fik jeg ikke særligt meget ud af den.

Det var træls.

Men prøv at kigge på denne danske side:

http://www.danbbs.dk/~duelund/pcinfo/vnc/index.htm

> [...]
>det hele måske godt kan ligge på én maskine.

>Jeg har absolut NUL forstand på, og viden om, Linux.

Definitiv en opsætning som jeg ville lægge på en Linux server - Men du
kommer desværre ikke langt med linux uden engelsk kundskaber.

<mlr>

Fra : AF

Dato : 02-03-04 15:47

I news:qsl840lps597mn4ese7c00fds4roid7vhd@4ax.com skrev
SonnyBoy følgende:

[ ... ]

> Det var træls.

Ja

> Men prøv at kigge på denne danske side:
> http://www.danbbs.dk/~duelund/pcinfo/vnc/index.htm

Tak for linket. Det virker da noget mere kompliceret og besværligt end
den Linksys jeg nævnte, der ikke skal stort andet end forbindes med
nogle kabler, og så sparer jeg helt af have tastatur, mus og monitor
stående og fylde til de andre PC'ere jeg skal have kørende!
Umiddelbart er jeg da mest tiltalt af den dersens dims fra Linksys.

[ ... ]

> Definitiv en opsætning som jeg ville lægge på en Linux server - Men
> du kommer desværre ikke langt med linux uden engelsk kundskaber.

Tja, så er en Linux-dåse jo nok reelt udelukket for mit vedkommende.
Men min webserver kører da også ganske fint på min gamle PC'er med
400Mhz, 328 MB Ram og ca. 45 MB harddiske med Win98SE og
serverprogrammet Sambar fra http://sambar.dk. Mailserveren er ikke
rigtig kommet i funktion endnu, men den bliver jo nok nu sat i drift
på samme maskine som webserveren kører på.

Fra : Niels Dybdahl

Dato : 02-03-04 20:51

> [...]
> POP3-mailkonti (til foreningernes medlemmer). Men det er da muligt at
> det hele måske godt kan ligge på én maskine.

Hvis opsætning af VNC er for svær, så ville jeg holde mig langt fra at
skulle hoste det nævnte. Overlad det til nogen andre...

Niels Dybdahl

Fra : AF

Dato : 02-03-04 21:27

I news:4044e5b4$0$95110$edfadb0f@dread11.news.tele.dk skrev
Niels Dybdahl følgende:

[ ... ]
> Hvis opsætning af VNC er for svær, så ville jeg holde mig langt fra
> at skulle hoste det nævnte. Overlad det til nogen andre...

Langt det meste af det er i dag hostet på min arbejdsmaskine. For
fremtiden skal det blot lægges på en selvstændig maskine. Det er
såmænd den eneste ændring der skal ske hvad det angår.

Og derfor gik mit spørgsmål heller ikke på noget med at hoste
websiderne m.m., men kun den Linksysdims så jeg kunne nøjes med at
have en monitor til at stå og flyde på mit skrivebord.

Men iøvrigt tak for alle de forskellige kommentarer m.m. jeg har
modtaget. Alt er læst med stor interesse, og gemt til eventuelt senere
brug.

Fra : VIP

Dato : 02-03-04 16:13

prøv at se på denne:
http://www.compumail.dk/vare-oversigt.php?varenummer=94211&type=

jeg bruger en tilsvarende til 3 pcér og det kører fint

--
Venlig hilsen

Viggo

Fra : ....

Dato : 02-03-04 21:47

Hej

Jeg kører selv med en KVM-switch. Det er en meget gammel en, så jeg bruger
den kun til at switche skærm, men det virker perfekt.
Jeg har 6 porte, men det er mere end rigeligt. Det er dog lækkert at have en
eller 2 ekstra porte, når nu man lige skal fixe en pc'er. Man slipper så for
at slæbe rundt på en monitor.
Man kan også lave en softwareløsning, som der foreslås i tråden, men det er
min erfaring at det ikke er det samme. Prøv f.eks. at kigge på
http://www.chiark.greenend.org.uk/~sgtatham/putty/ Den har jeg prøvet og den
virker fint, men det altså ikke som "at være der selv".
Vær sikker på at du køber nogen ordentlige monitorkabler til en KWM-switch !
Ellers kan du få problemer med kvaliteten, hvor den ikke vil tage de høje
frekvenser.

Mvh
Thomas