Hvordan lukker jeg den port?
Fra : Monty

Dato : 01-03-04 21:25

Jeg har "fået" scannet min computers firewall for at se om der skulle
være nogle huller i den. Jeg bruger Trends firewall (Pc-cillin) og har
egentlig været godt tilfreds med den.
Når scanning er færdig kan jeg se at der kun er en port åbne og det er
ICMP men jeg kan ikke finde den under nogle af de porte som burde havde
adgang til nettet.

Hvad er det for en port og kan jeg slå den fra?

Monty

Fra : Troels Arvin

Dato : 01-03-04 21:39

On Mon, 01 Mar 2004 21:24:51 +0100, Monty wrote:

> en port åbne og det er ICMP men jeg kan ikke finde den
> under nogle af de porte som burde havde adgang til nettet.
>
> Hvad er det for en port og kan jeg slå den fra?

I ICMP-sammenhæng giver det ikke mening at tale om porte (porte taler man
om mht. UDP og TCP, ikke ICMP).

Hvorfor vil du dog slå ICMP fra? Enkelte ICMP-typer er irrelevante for
normal netværksbrug, men andre ICMP-typer er vigtige for at få ordentlig
netværksopførsel og performance. At ville slå ICMP fra svarer til at
indstille sin telefon til ikke længere at have en optagettone.

Jeg vil opfordre dig til at søge netværkssikkerhed gennem et _robust_
system i stedet for at overlade det til et tilfældigt program af
tvivlsom sikkerhedsmæssig værdi, som man endda let kommer til at
indstille fjollet. Se http://a.area51.dk/sikkerhed/hjemme_pc#firewall

Fra : Monty

Dato : 02-03-04 16:17

> [...]
> system i stedet for at overlade det til et tilfældigt program af
> tvivlsom sikkerhedsmæssig værdi, som man endda let kommer til at

Mener du at Trends firewall er tvivlsomt? Hvis ja hvilken firewall ville
du så anbefale?

Monty

Fra : Kent Friis

Dato : 02-03-04 18:38

Den Tue, 02 Mar 2004 16:17:04 +0100 skrev Monty:

>Mener du at Trends firewall er tvivlsomt? Hvis ja hvilken firewall ville
>du så anbefale?

Læs linket... Sandsynligvis har du slet ikke brug for en firewall.

Mvh
Kent