javascript i tekststreng!! HJÆLP
Fra : Rene´ Bjørngaard

Dato : 01-03-04 21:11

Hej Alle.

Jeg sidder med et lille problem. Jeg skal bruge en javascript-eventhandler i
noget HTML, som er genereret via VBscript...

Mit problem går på, om hvorledes at jeg putter eksempelvis denne sætning ned
i en strengvariabel:

jscript="onClick="window.alert('tekst i alertboks');""

Jeg kan jo ikke gøre som ovenstående, fordi at apostrofferne og gåseøjnene
ikke stemmer overens, men de skal jo være der i det øjeblik at jeg skal
bruge selve værdien af strengen.

Håber at der er nogen der kan gennemskue den.

På forhånd tak for hjælpen

Mvh

Rene´

renebjorn@vip.cybercity.dk

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 01-03-04 21:44

Rene´ Bjørngaard escribió / skrev

> [...]
> gåseøjnene ikke stemmer overens, men de skal jo være der i det
> øjeblik at jeg skal bruge selve værdien af strengen.

Værdien af en " i vbscript skrives som "", derfor:

jscript="onClick=""window.alert('tekst i alertboks');"""
Med venlig hilsen'
Lars Hoffmann

--
Publica fotos de tu Cine en Casa en