Hysteriske kamphunde
Fra : Pwh

Dato : 01-03-04 20:07

Tyson og jeg havde en sjov lille oplevelse nede på Engen idag.
Situationen var den at vi mødte en ung pige med en 8 mdr gammel mini Bullterrier, en han,
Tyson rendte rundt og legede med sin bold som han plejer og Mini'en kom straks spurtende
for at hilse på ham. Det var der heller ingen probs med, det lille kræ prøvede efter bedste evne
at hoppe op på Tyson og vælte ham uden det store held. Den var ikke spor agrassiv, så Tyson lod
den bare hoppe og spinge som den lystede. Efter et par min dukkede der en anden ung pige op med
en alm Bullterrier og en Amstaff, der gik ikke 5 sekunder før Mini'en og Bullterrier'en var i et vildt slagsmål.
Hvorfor ved jeg ikke, den Bullterrier der dukkede op har Tyson også rendt rundt med uden probs andre gange.
De to tøser havde slet ikke styr over situationen, hende med de to kamphunde kunne kun finde ud af
at begynde at sparke til sine egne, Amstaff'en havde nu også blandet sig. Hende med Mini'en prøvede
at hive sin egen hysteriske køter væk fra de andre uden det store held. Tyson gad ikke engang at se på
at de små overgearede kræ lå og sloges, så jeg rystede bare på hovedet og gik min vej, glad over
at man ikke har sådan et hysterisk kræ. De virkede ikke spor uhyggelige, bare latterlige

Og til Punish, inden du nu tæver mig ihjel verbalt ;) du havde sgu også grinet i den situation,
jeg synes at der er en tendens til at unge piger får sig de der kamphunde, det er faktisk oftest
piger jeg møder der har den slags racer, gad vide om det er en slags potensforlænger hos dem.
Det er jo ikke så smart hvis de ikke har styr over dem, men så længe de bare slås indbyrdes
så kan vi andre jo grine lidt i skægget så længe

/Jens

Fra : skingur

Dato : 02-03-04 08:43

"Pwh" skrev d. 01-03-04 20:07 dette indlæg :
> [...]
>
> /Jens
>
> jeg synes du er modbydelig. Et hundeslagsmål er aldrig "sjovt", uanset
hvilke hunde der er involveret.
Christina

http://www.kandu.dk/

Fra : Pwh

Dato : 02-03-04 17:04

> jeg synes du er modbydelig. Et hundeslagsmål er aldrig "sjovt",
> uanset
> hvilke hunde der er involveret.
> Christina

Nå nå, små slag, ligefrem modbydelig kan jeg da ikke mindes at værer blevet kaldt før :(
Så længe der ikke ligefrem flyder blod så er lidt slagsmål mellem hanhunde
ind imellem vel meget naturligt, ikke noget at hidse sig for meget op over.

/Jens

Fra : Kewtie Pye

Dato : 02-03-04 09:36

"Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
bare slås indbyrdes
> så kan vi andre jo grine lidt i skægget så længe

Jeg tror du ville blive overrasket over hvor mange piger der anskaffer sig
sådan en hund som beskyttelse!

Jeg ville nok ikke have grinet, men nærmere blevet harm over de inkompetente
hundeejere =/

Mette

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 02-03-04 20:10

> [...]
>sådan en hund som beskyttelse!
>
>Jeg ville nok ikke have grinet, men nærmere blevet harm over de inkompetente

enig ! de er dårlige representanter for racen, de burde vide at man
skal passe på med at sætte disse hunde sammen med samme slags, og det
er endnu værre når de ikke ved hvordan man stopper slåskampen, sådanne
hundeejere er det værste at møde

HUNDELOVEN
§ 3. I byer og områder med bymæssig bebyggelse er det forbudt at lade hunde færdes på gader, veje, stier eller pladser m.v., der er åbne for almindelig færdsel, uden at de enten føres i bånd eller er i følge med en person, som har fuldt herredømme over dem.

Fra : Pwh

Dato : 02-03-04 16:58

Punish the deed, not the breed wrote:

> [...]
> skal passe på med at sætte disse hunde sammen med samme slags, og det
> er endnu værre når de ikke ved hvordan man stopper slåskampen, sådanne

Ja det var helt tydeligt at det var racerne inbyrdes at den var gal med, vi mødte
igen idag pigen med de to kamphunde (Staff+Bullterrier) og Tyson og Labben som
vi fulgtes med havde da slet ikke nogen problemer med dem overhovedet.
Hun vader bare rundt nede på Engen med dem i fri dressur, det må da værer at
opsøge problemerne som hun tydeligvis ikke kunne takle på en ordentlig måde.

/Jens

Fra : Benny Mortensen

Dato : 02-03-04 14:56

"Kewtie Pye" <kewtie_pye@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> sådan en hund som beskyttelse!
>
> Jeg ville nok ikke have grinet, men nærmere blevet harm over de

Hej Mette

Altså vender vi tilbage til det, at anskaffe sig en hund, for at opnå den
respekt som man ikke selv kunne opnå.

Kan du ikke opnå respekten uden hund, kan du heller ikke med. Det eneste du
har fået anskaffet dig, er et våben, som der intet er til hinder for, vil
blive anvendt mod dig selv.

Hvorfor bliver du harm over inkompetente hunde ejere. Du har jo netop sagt,
at mange unge piger bruger dem til beskyttelse. Efter hvad jeg kunne
skønne, ud fra Jens'es indlæg, så havde de da kun fået problemer. Det er
der altså ikke meget beskyttelse i. Helt ærligt, jeg kender ingen unge
piger, som jeg ville anbefale at få en kamphund. For den sags skyld, heller
ingen unge mænd. Jo fler jeg hører om, jo mere gyser jeg, for de er for
99,9% vedkommende, ikke deres plads voksen.

M.V.H.....Benny..

Fra : Kewtie Pye

Dato : 03-03-04 08:21

"Benny Mortensen" <d.lozano_am@gjr.paknet.com.pk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Hej Mette
>
> Altså vender vi tilbage til det, at anskaffe sig en hund, for at opnå den

Jeg ved nu ikke om det er respekt - jeg har en idé om at det mere handler om
at undgå overfald. Og så er der jo dem som er vokset op med de store hunde
og gerne selv vil have en.

> [...]
du
> har fået anskaffet dig, er et våben, som der intet er til hinder for, vil

Det er rigtigt, men hvis du føler dig ensom og sårbar og ikke har magt til
at hente hjælp andre steder, så tyer mennesker til andereledes/ekstreme
løsninger.

> Hvorfor bliver du harm over inkompetente hunde ejere.

Fordi jeg synes det er synd for både hunden og ejeren, at ejeren ikke bliver
"tvunget" til at tage "kørekort" til hunden. Og jeg bliver harm over
situationer hvor levende væsner ikke får det optimale ud af livet - hvad
enten det er deres egen eller andres skyld.

Jeg følte mig lidt angrebet af din formulering Benny - som om du ville have
jeg skulle stå til ansvar for mine meninger overfor dig. Jeg ved ikke om det
er noget du generelt oplever med mennesker omkring dig eller om det er mig
der er lidt "sart" i disse dage, men jeg synes du skulle vide det

Mette

Fra : Pwh

Dato : 03-03-04 08:50

> Jeg ved nu ikke om det er respekt - jeg har en idé om at det mere
> handler om at undgå overfald. Og så er der jo dem som er vokset op
> med de store hunde og gerne selv vil have en.

Nu var de kamphunde jeg omtalte ikke hvad jeg vil kalde 'store hunde'
de lå vel på en 20 kg for den største. Og har jeg forstået Punish rigtigt
vil en kamphund kun værer agrassiv overfor mennesker hvis den direkte
er blevet trænet til det, ellers skulle det vist ligge i deres natur at værer
ufarlige overfor mennesker. Så hvis det er til selvforsvar er racen da forkert valgt.
Jeg har en teori om at de unge tøser føler sig en lille smule seje ved at
rende rund med sådan en kamphund.

> Jeg følte mig lidt angrebet af din formulering Benny - som om du
> ville have jeg skulle stå til ansvar for mine meninger overfor dig.

Det er altså prisen for at ytre sig i dette forum, man må værer indstillet på
at argumenterer for sine synspunkter. Benny er bare tit ubehagelig dygtig
til at gennemhulle ens argumenter, det bør du ikke føle dig angrebet af.
Jeg har tit selv fået på puklen af Benny, og vi er da stadig gode venner

/Jens

Fra : Benny Mortensen

Dato : 03-03-04 14:49

"Kewtie Pye" <kewtie_pye@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Hej igen Mette

Ja jeg havde oprindeligt skrevet et indlæg, men det blev langt.

Du skal altid stå til ansvar for dine meninger. Ikke over for mig, men over
for alle.

At man er ensom, det kan en hund hjælpe dig med, men mon folk snyder sig
selv lidt. Man er ensom, fordi man ikke magter at skabe kontakt til andre
mennesker. Her benytter man sig så af hunden, så den kan bryde isen, og
skabe den første kontakt.
Hunden gør jo så også, at folk nu pludseligt bliver tvunget til at gå ud,
hunden skal jo luftes.

Men at løse sin egen frygt, ved at skabe frygt hos andre, det løser i hvert
fald ikke ensomhed, men vil sikkert gøre den endnu mere himmelråbende.

Men når du vidste, at mange unge piger brugte dem til beskyttelse, kunne du
måske spare et par stykker fra at begå den samme fejltagelse, og få dem til
at vælge en anden hund.

Jeg efterlod 0,1% af unge piger, som kunne håndtere en kamphund, og hun
ville ikke have noget at bruge den til. Hun ville nemt kunne håndtere
overfaldsmanden, give ham halsbånd på, og få ham til at sidde og logre, nede
ved Føtex indgang.

Kamphunde er i øvrigt ikke særligt store, så det er i hvert fald ikke på
grund af størrelsen .... Men jeg elsker selv Sct Bernhard's, det er den
ultimative næsevarmer.

Kørekortet til hunde, det har der været skrevet meget om.
Det er også et af de punkter, hvor folk åbenbart tror på, at lovgivning
hjælper. Jeg tror ikke på det.
Folk skal også have kørekort til bil, men hvis man kigger ud på vejen, så
ser det ikke sådan ud. Men de ved allesammen godt, hvordan de burde køre,
de gør det bare ikke, for nu skal de dæleme vise alle de andre hvad de er
for nogle Båtnakker.

Følte du dig lidt angrebet, fint nok, det skærper opmærksomheden, og giver
stof til eftertanke. Sådan som du skrev det, læste jeg det sådan, at du
fandt det OK, at unge piger brugte hundene til beskyttelse, fordi de var
bange for at blive overfaldet, og bagefter langede du ud efter ukompetente
hunde ejere. Det harmonerer ikke særligt godt sammen vel ??..

Jo der er sikkert mange som føler at jeg sommetider burde have heddet
Gillette. Jeg har mine meninger, og jeg forsvarer dem godt, og er som Jens
udtrykker det, ubehageligt god til at gennemhulle andres ...

M.V.H.....Benny..

Fra : Pwh

Dato : 03-03-04 17:27

> [...]
> Gillette. Jeg har mine meninger, og jeg forsvarer dem godt, og er
> som Jens udtrykker det, ubehageligt god til at gennemhulle andres

Hæ, det kan værer at vi skal til at kalde dig 'The Blade, hundegruppens skræk'

/Jens (som bare ikke er bange for Benny, for min Far er bare stærkere end din Far)

Fra : Benny Mortensen

Dato : 03-03-04 23:56

> [...]
skræk'

> /Jens (som bare ikke er bange for Benny, for min Far er bare stærkere end

He He, det er noget du tror Jens. Pas på ikke jeg pudser min far på din
... Så kan skel...Nå nej, min far blev brændt....Pokkers osse....Du
vinder, medmindre vi kan pudse to askebunker på hinanden

M.V.H.....Benny..

Fra : Pwh

Dato : 04-03-04 17:41

Benny Mortensen wrote:

> [...]
> din ... Så kan skel...Nå nej, min far blev brændt....Pokkers
> osse....Du vinder, medmindre vi kan pudse to askebunker på hinanden

Hæ hæ, det satsede jeg også lidt på,
og det var heldigt for min Far er faktisk ikke særlig stor og stærk

/Jens

Fra : Kewtie Pye

Dato : 03-03-04 18:20

> [...]
> bange for at blive overfaldet, og bagefter langede du ud efter ukompetente
> hunde ejere. Det harmonerer ikke særligt godt sammen vel ??..

Livet er jo ikke sort og hvidt Benny
Jeg synes det er fint at pigerne trods alt gør _noget_ - men jeg ville til
enhver tid råde dem til noget andet hvis de spurgte mig. Så der er ingen
disharmoni i det jeg siger!

Fra : Benny Mortensen

Dato : 03-03-04 23:58

> [...]
> enhver tid råde dem til noget andet hvis de spurgte mig. Så der er ingen

Shit, nu røg farverne sgu også. Nej nej, da, hvis du ser sådan på
indlægget, så er der intet tilbage.

M.V.H.....Benny..

Fra : Winther

Dato : 04-03-04 13:03

"Benny Mortensen" <d.lozano_am@gjr.paknet.com.pk> skrev i en meddelelse

> Jo der er sikkert mange som føler at jeg sommetider burde have heddet
> Gillette.

Var det ikke Mach 4 den hed, den der barberede så tæt, den også skrællede
huden af ?

Vh. Winther

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 03-03-04 18:51

On Tue, 2 Mar 2004 14:55:51 +0100, "Benny Mortensen"
<d.lozano_am@gjr.paknet.com.pk> wrote:

> [...]
>har fået anskaffet dig, er et våben, som der intet er til hinder for, vil

hvad skulle anvendes imod dem selv ?

> [...]
>at mange unge piger bruger dem til beskyttelse. Efter hvad jeg kunne
>skønne, ud fra Jens'es indlæg, så havde de da kun fået problemer. Det er

det hænger jo ikke helt sammen det du skriver vel ! at lufte sin hund
og at den kommer op at slås med en anden hund, har da intet med
beskyttelse at gøre. Alle hunde vil da beskytte deres ejere, næsten
ligegyldigt hvilken race det er

Helt ærligt, jeg kender ingen unge
>piger, som jeg ville anbefale at få en kamphund.

,nej det ville jeg nu heller ikke andbefale, hvis de vil have en
vagthund kan de jo bare købe en schæfer, kamphunde er ikke vagthunde
det ligger jo i navnet ! men det kan godt være at helt unge piger ikke
kan regne det ud ?

For den sags skyld, heller
>ingen unge mænd. Jo fler jeg hører om, jo mere gyser jeg, for de er for
>99,9% vedkommende, ikke deres plads voksen.

man skal vel være voksen ligegyldigt hvilken hund man anskaffer sig
ikke

men jeg er enig i at helt unge mennesker ikke skal anskaffe sig en
kamphund, da de fleste ikke aner hvad de går ind til, og mange
desværre også gør det som potensforlænger, og de fleste af de hunde
ender med at blive vidersolgt eller aflivet

Fra : Benny Mortensen

Dato : 03-03-04 15:28

"Punish the deed, not the breed" <nobody@home.com> skrev i en meddelelse
> On Tue, 2 Mar 2004 14:55:51 +0100, "Benny Mortensen"
> <d.lozano_am@gjr.paknet.com.pk> wrote:
>
> hvad skulle anvendes imod dem selv ?

Ja det forbavser mig ikke, at der er dig der stiller dette spørgsmål
Men du kan jo gætte 3 gange, gætter du rigtigt, får du et ekstra gæt.

> [...]
> og at den kommer op at slås med en anden hund, har da intet med
> beskyttelse at gøre. Alle hunde vil da beskytte deres ejere, næsten

Her er du igen forbavsende langt fra virkeligheden.
Hvis du ellers lagde mærke til det, så har jeg faktisk slet ikke svaret på
Jens'es indlæg. Men kun på Mettes.
Men det ændrer da ikke på det fakta, at de tilsyneladende havde fået flere
problemer, end løsninger på eventuelle problemer.

> [...]
> desværre også gør det som potensforlænger, og de fleste af de hunde
> ender med at blive vidersolgt eller aflivet

Hvorfor så protestere, når vi for 90% vedkommende, er enige.

M.V.H.....Benny..

Fra : Pwh

Dato : 02-03-04 16:53

> Jeg tror du ville blive overrasket over hvor mange piger der
> anskaffer sig sådan en hund som beskyttelse!

Det kan da godt værer at det er det der er formålet, jeg må spørge
næste gang jeg møder en ung pige med sådan en race.

> Jeg ville nok ikke have grinet, men nærmere blevet harm over de
> inkompetente hundeejere =/

Situationen var faktisk ret lattervækkende
Et par hysteriske hunde med et par ejere der ikke vidste hvad de skulle gører,
det kan ikke bringe mit pis i kog, jeg ser sådan på det, at med de racer så har
de altså selv opsøgt problemerne de skal ikke forvente medynk fra min side.

/Jens

Fra : Susanne Drews

Dato : 03-03-04 16:28

On Tue, 2 Mar 2004 09:35:31 +0100, "Kewtie Pye"
<kewtie_pye@hotmail.com> wrote:
>Jeg tror du ville blive overrasket over hvor mange piger der anskaffer sig
>sådan en hund som beskyttelse!

Hm - mon jeg så er ekstremt selvsikker? Jeg er nemlig den lykkelige
ejer af et grimt "gadekryds", der vejer otte kilo og ikke kan skræmme
nogen eller noget - men ofte får smilet frem hos fremmede alene med
sit kropssprog

>Jeg ville nok ikke have grinet, men nærmere blevet harm over de inkompetente
>hundeejere =/

Jeg kan ikke fordrage, når nogen slås - det være sig hunde eller
mennesker, så hvis jeg havde kunnet, ville jeg nok have hjulpet med at
stoppe kampen.

/Sus

Fra : Jytte

Dato : 03-03-04 16:25

Susanne Drews wrote:

> [...]
>
> Jeg kan ikke fordrage, når nogen slås - det være sig hunde eller
> mennesker, så hvis jeg havde kunnet, ville jeg nok have hjulpet med at

Nu er det jo ikke altid størrelsen på hunden der er afgørende for om den kan
beskytte sin ejer.

Jeg kender en helt autentisk historie om en dværgpinscher der reddede sin
ejer, en ung pige, fra at blive overfaldet.
Den gik simpelthen til angreb på overfaldsmanden og jagede ham på flugt.

Det var moderen til den unge pige der fortalte mig det.

Hilsen
Jytte

Fra : Pwh

Dato : 03-03-04 17:35

> Nu er det jo ikke altid størrelsen på hunden der er afgørende for om
> den kan beskytte sin ejer.

Størrelsen spiller nok ind for hvor effektivt den kan gører det.

> [...]
> sin ejer, en ung pige, fra at blive overfaldet.
> Den gik simpelthen til angreb på overfaldsmanden og jagede ham på

Tøsedrenge er verden da fuld af, havde den overfaldsmand holdt hovedet
koldt så kunne han da have vredet nakken om på den dværgpinscher uden probs.

/Jens

Fra : Jytte

Dato : 03-03-04 17:58

Pwh wrote:

> [...]
>
> Tøsedrenge er verden da fuld af, havde den overfaldsmand holdt hovedet
> koldt så kunne han da have vredet nakken om på den dværgpinscher uden

Hvis han havde kunnet fange den.

Jytte

Fra : Pwh

Dato : 03-03-04 20:11

> Hvis han havde kunnet fange den.
>
> Jytte

LOL det har du selvfølgelig ret i

/Jens

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 05-03-04 00:30

On Wed, 3 Mar 2004 17:34:54 +0100, "Pwh"
<deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>koldt så kunne han da have vredet nakken om på den dværgpinscher uden probs.

aaarrrrhhh er du nu også sikker på det læste du ikke om dem der
lavede indbrud ovre i jylland eller hvor det nu var, og der kom en 12
år gammel springerspaniel med gigt og bed den ene tyv i lægen så de
flygtede ? du skal ikke undervudere hvor ondt det kan gøre at blive
bidt af en hund, det kan være nemt at sidde og bagatelisere det her
bag skærmen, men når tænderne borer sig ind i dine sener og muskler,
så er det nok en anden snak ikke

Fra : Pwh

Dato : 04-03-04 17:44

> [...]
> bidt af en hund, det kan være nemt at sidde og bagatelisere det her
> bag skærmen, men når tænderne borer sig ind i dine sener og muskler,

Jamen Punish, jeg har da ikke sagt noget om at jeg ikke er en tøsedreng
Husk på at det er Tyson der er Engens skræk og ikke mig

/Jens

Fra : Pwh

Dato : 03-03-04 17:32

Susanne Drews wrote:

> Hm - mon jeg så er ekstremt selvsikker? Jeg er nemlig den lykkelige
> ejer af et grimt "gadekryds", der vejer otte kilo og ikke kan skræmme
> nogen eller noget -

Så er det fordi den ikke er grim nok

> Jeg kan ikke fordrage, når nogen slås - det være sig hunde eller
> mennesker, så hvis jeg havde kunnet, ville jeg nok have hjulpet med at
> stoppe kampen.

Ok, du havde frivilligt stykket fingrene ned til 3 kamphunde der var i vildt slagsmål,
det vil jeg godt nok ikke ofre mine fingre på ved andres hunde,
Tyson var jo ikke med i slagsmålet ellers havde jeg naturligvis også blandet mig.

/Jens

Fra : Kewtie Pye

Dato : 03-03-04 18:25

"Susanne Drews" <igenia@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> ejer af et grimt "gadekryds", der vejer otte kilo og ikke kan skræmme
> nogen eller noget - men ofte får smilet frem hos fremmede alene med

Hej Sus!

At nogle piger vælger at beskytte sig med en stor hund betyder ikke at alle
hundeejere vælger hund ud fra om den kan beskytte dem.

Mette

Fra : Pwh

Dato : 03-03-04 20:20

> Hej Sus!
>
> At nogle piger vælger at beskytte sig med en stor hund betyder ikke
> at alle hundeejere vælger hund ud fra om den kan beskytte dem.
>
> Mette

Jeg har stadig ikke forstået hvordan du har fået blandet store hunde ind
i en tråd om kamphunde, de er altså ikke fysisk ret store ret mange af dem.
Den miniBullterrier der startede startede balladen var alstå kun en gnom på
ca 10 kg, det så yderst komisk da den prøvede at få min egen Lab/Schæfer
på over 40kg ned at ligge ved at give den skulderen
Hvordan skulle sådan en hund kunne give ejeren andet end en falsk
tryghedsfornemmelse hvis det er til selvforsvar den er blevet anskaffet.

/Jens

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 05-03-04 00:30

On Wed, 3 Mar 2004 20:20:23 +0100, "Pwh"

> [...]
>Hvordan skulle sådan en hund kunne give ejeren andet end en falsk
>tryghedsfornemmelse hvis det er til selvforsvar den er blevet anskaffet.

det er nok heller ikke til selvforsvar at den er blevet anskaffet til
! jeg ved ikke hvorfor folk tror det, hvis det havde været for at få
en vagthund havde hun nok valgt helt anderledes det siger jo sig selv

Fra : Pwh

Dato : 04-03-04 17:48

> det er nok heller ikke til selvforsvar at den er blevet anskaffet til
> ! jeg ved ikke hvorfor folk tror det, hvis det havde været for at få
> en vagthund havde hun nok valgt helt anderledes det siger jo sig selv

Det var Mette der kom med argumentet om at de blev anskaffet til vagthunde
og ikke mig, hun har så også haft lidt probs med at argumenterer for det bagefter
Jeg tror personligt bare at mange af tøserne føler sig seje ved at eje en kamphund,
lidt ligesom de tøser der hænger efter rockerne på trods af at de bliver behandlet som skidt.

/Jens

Fra : Kewtie Pye

Dato : 04-03-04 21:28

> [...]
kamphund,
> lidt ligesom de tøser der hænger efter rockerne på trods af at de bliver

Jeg behøver ikke argumentere for det, da JEG ikke anskaffer mig en kamphund
som beskyttelse.
Jeg har mødt et par unge piger som havde anskaffet sig kamphunde som
beskyttelse - og et par der havde anskaffet sig store hunde som beskyttelse.
Blot derfor jeg nævner det - jeg påstod ikke at vide at det var tilfældet
med pigerne på engen

Mette

Fra : Pwh

Dato : 04-03-04 22:02

> Jeg behøver ikke argumentere for det, da JEG ikke anskaffer mig en
> kamphund som beskyttelse.

Næh, men du påstod at mange unge piger anskaffede sig kamphunde som
personlig beskyttelse, kender du 2 der har gjort det kan det vel ikke kaldes mange.

> [...]
> beskyttelse - og et par der havde anskaffet sig store hunde som
> beskyttelse. Blot derfor jeg nævner det - jeg påstod ikke at vide at

Nej hvor skulle du dog kende Engpigernes begrundelse fra det virkede bare
ulogisk på mig hvis piger anskaffede sig en lille kamphund til beskyttelse, en stor
hund ville jeg da bedre kunne forstå, derfor var jeg ikke enig med dig i din vurdering.
Ikke dermed sagt at du ikke har ret, men jeg synes så at det må svarer til at købe
en plastikpistol til forsvar, den er ikke særlig god hvis det virkeligt gælder en dag

/Jens

Fra : Kewtie Pye

Dato : 05-03-04 10:00

> Næh, men du påstod at mange unge piger anskaffede sig kamphunde som
> personlig beskyttelse, kender du 2 der har gjort det kan det vel ikke
kaldes mange.

Nej, jeg gjorde ej. Jeg sagde: [Jeg tror du ville blive overrasket over hvor
mange piger der anskaffer sig
sådan en hund som beskyttelse!] Jeg har intet statistisk grundlag for hvor
mange piger der anskaffer sig en hund som forsvar, men jeg ved at jeg har
mødt en del, som siger det er en del af begrundelsen for netop den hunderace
de har valgt - og 2 af dem kender jeg
Det er noget andet.
Men bortset fra det, står det dig frit for at fortolke det jeg siger efter
forgodtbefindende - det skrevne sprog er så utilstrækkeligt og samtidig så
utaknemmeligt.

Mette

Fra : Pwh

Dato : 05-03-04 16:58

> [...]
> at jeg har mødt en del, som siger det er en del af begrundelsen for
> netop den hunderace de har valgt - og 2 af dem kender jeg

Øhh ja, men når du udtaler at jeg ville blive overasket over antallet. Så tolker
jeg det da på den måde at du på en eller anden måde kender mere end 2 der
har fået kamphunde af den grund. Ellers kan jeg da ikke bruge din bemærkning
til noget som helst, så er det rent gætteri fra din side.

> Men bortset fra det, står det dig frit for at fortolke det jeg siger
> efter forgodtbefindende -

Det har jeg ingen interesse i, jeg vil meget hellere forstå hvad du mener.

> det skrevne sprog er så utilstrækkeligt og
> samtidig så utaknemmeligt.

Det har du helt ret i, derfor må du også pænt finde dig i at man beder
om en bedre forklaring på dine udtaelser uden du bliver sur

/Jens

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 05-03-04 18:33

On Thu, 4 Mar 2004 21:28:07 +0100, "Kewtie Pye"
> [...]

>Blot derfor jeg nævner det - jeg påstod ikke at vide at det var tilfældet

nej det er jo ikke til at vide hvorfor de har købt hund, det ville jo
være rent gætværk

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 05-03-04 18:32

On Thu, 4 Mar 2004 17:47:47 +0100, "Pwh"

> [...]
>lidt ligesom de tøser der hænger efter rockerne på trods af at de bliver behandlet som skidt.

ja du har nok ret, bare synd for hundene og deres omdømme når de ikke
kan styre dem