Stævnespørgsmål (Hest /Pony klasse)
Fra : Berit Nielsen

Dato : 01-03-04 18:44

Hejsa.
Jeg sad lige og kiggede på eventuelle stævne proportioner.
Og så var det lige der meldte sig et spørgsmål.
Min datter på 13 rider vores hest på 149 (ifølge hestepasset), så de skal jo
starte ponyklasser.
Men.. Vi har så en passer på ham som er voksen rytter, og dermed skal starte
hesteklasser.
Må han gå begge klasser, altså både hest & pony.
Her er jo tale om 2 forskellige ryttere.
Eller er min datter tvunget til at starte hesteklasser, eller vores passer
tvunget til at lade være at starte ??

Hilsen Berit Nielsen, Århus
http://www.ox-arabere.dk

Fra : Trine Stubbe Teglbjæ~

Dato : 01-03-04 19:07

On Mon, 1 Mar 2004 18:44:02 +0100, "Berit Nielsen"
<anonym-afsender@post.dk> wrote:

> [...]
>Og så var det lige der meldte sig et spørgsmål.
>Min datter på 13 rider vores hest på 149 (ifølge hestepasset), så de skal jo

   Hm - så vidt jeg husker må han ikke være højere end 148?

>Men.. Vi har så en passer på ham som er voksen rytter, og dermed skal starte
>hesteklasser.
>Må han gå begge klasser, altså både hest & pony.

   Nej - hvis han er opklasset til hest må han ikke starte i
ponyklasser.

>Her er jo tale om 2 forskellige ryttere.

   Det er DRF ret ligeglad med ;)

>Eller er min datter tvunget til at starte hesteklasser, eller vores passer
>tvunget til at lade være at starte ??

   Ja eller ja - desværre er det sådan :/

/Trine.
What We Do in Life Echoes in Eternity.

Fra : Camilla Fruergaard

Dato : 01-03-04 20:49

Den må godt være 149 med sko.

En pony som har startet hesteklasser må ikke starte pony klasser.

Fra : Anet

Dato : 01-03-04 23:46

En pony skal opklasses for at starte som stor hest. Er den opklasset så skal
man nedklasse den igen inden den må starte som pony igen.

To forskellige ryttere er irrelevant inden for dette spørgsmål. Altså Gitte
må starte for store heste hvis den anden rytter også skal starte ham. Eller
hvis han er 148 uden sko så kan Gitte starte ham som pony og den anden kan
ikke starte på ham.

--
~ Hilsen
Annette ~

Fra : Trine Stubbe Teglbjæ~

Dato : 02-03-04 18:43

On Mon, 1 Mar 2004 20:48:38 +0100, "Camilla Fruergaard" <c @ mit
efternavn . com> wrote:

>Den må godt være 149 med sko.

   Men blir den noteret i hestepasset som værende 149 hvis den
har haft sko på ved måling?

>En pony som har startet hesteklasser må ikke starte pony klasser.

   Kun ved ejerskifte hvor den kan nedklasses uden point (Lissom
heste ved ejerskifte kan gøres pointfri)

Fra : Camilla Fruergaard

Dato : 03-03-04 08:00

Ja ponyen bliver noteret med sko.

Fra : Ukendt

Dato : 03-03-04 08:10

"Trine Stubbe Teglbjærg" <snoe@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> Men blir den noteret i hestepasset som værende 149 hvis den
> har haft sko på ved måling?

Hvad er et hestepas ?

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Camilla Fruergaard

Dato : 03-03-04 08:35

"Buffy" <Tjekmig(snabel-a)pc.dk> skrev i en meddelelse

> "Trine Stubbe Teglbjærg" <snoe@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad er et hestepas ?
Et heste pas er en bog som hesten/ ponyen skal have for at kunne starte
distrekt stævner og op efter.
I det står der informationer om hesten, hvilken aftegninger den har, dens
stamtræ osv. Det følger hesten hele livet. Hesten skal gennem hele livet.
Fra 2003 vil vi se heste født i 1999 på konkurrencebanerne for første gang.
Specielt omkring disse heste er, at de i fødselsåret er blevet forsynet med
et hestepas. Disse heste skal derfor ved registrering som konkurrenceheste
have konverteret hestepasset til et konkurrencehestepas.
Hesteejere skal følge den normale procedure for ansøgning om
konkurrencehestepas, hvilket vil sige, at man i første omgang kontakter én
af Dansk Ride Forbunds besigtigere eller dyrlægen. Ansøgningen om
registrering som konkurrencehest udfyldes af besigtigeren/dyrlægen.
Ansøgning, originalt hestepas, ejercertifikat samt gebyr indsendes til
Landskontoret for Heste. Prisen for registrering som konkurrencehest på
baggrund af hestepas udstedt i fødselsåret er 300,- kr. inkl. moms.

Fra : Trine Stubbe Teglbjæ~

Dato : 03-03-04 18:20

On Wed, 3 Mar 2004 08:10:18 +0100, "Buffy" <Tjekmig(snabel-a)pc.dk>
wrote:

>Hvad er et hestepas ?

   Uhm - der er to former for hestepas - et der udstedes ved
fødslen (Jeg kan ikke huske hvornår reglerne er trådt i kraft men det
er således ikke alle heste i dag der har et såkaldt bodeaux hestepas)
og som blandt andet indeholder målinger og vaccinationer. Og så er der
et konkurrencepas som skal følge hesten ved C- B- og A-stævner (Altså
fra distrikt og op) =)

Fra : Ukendt

Dato : 04-03-04 11:08

> [...]
> og som blandt andet indeholder målinger og vaccinationer. Og så er der
> et konkurrencepas som skal følge hesten ved C- B- og A-stævner (Altså

Takker for jeres svar.
Er det så alle heste, der kan få et hestepas eller er det kun heste /
ponyer, som er stambogsførte ?

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Camilla Fruergaard

Dato : 04-03-04 14:47