udskiftning af ps/2 port.
Fra : Johannes[7430]

Dato : 01-03-04 18:24

Hejsa, jeg har et asus kort liggende med en deffekt ps/2 port til
keyboardet.
Man skal hele tiden presse på stikket hvis man vil have forbindelse...

Er der nogen herinde der har erfaringer med at lodde en anden ps/2 port på
et bundkort?
Jeg har et par defekte liggende som man jo kunne prøve med

--

MVH Johannes
_____________________________

Fra : Peter Hansson

Dato : 01-03-04 19:15

"Johannes[7430]" <johannes@AndersAnd_ikast.mine.nu> skrev i en meddelelse
> Hejsa, jeg har et asus kort liggende med en deffekt ps/2 port til
> keyboardet.
> Man skal hele tiden presse på stikket hvis man vil have forbindelse...

Havde samme problem med et kort. Det viste sig at der var brækket en lille
firkantet stykke plastik af et stik fra en mus, der så sad og spærrede. Den
fik jeg lirket ud med en lille nål.
Det kunne jo være det der var problemet.

Der skulle ikke være problemer med at skifte det, hvis man har en god
loddekolbe samt en tinsuger.

PH

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 02-03-04 09:23

In article <A7L0c.9827$%O.8822@news.get2net.dk>, peter@ahansson.net
says...

> Der skulle ikke være problemer med at skifte det, hvis man har en god
> loddekolbe samt en tinsuger.

Tinsugere er noget fanden har skabt på en dårlig dag. Loddekolbe,
rigeligt med loddetin og tinsugetråd er vejen frem - og så én erfaren
bruger at en loddekolbe... Det er bestemt ikke noget man "lige" gør,
den operation dér.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Peter Hansson

Dato : 02-03-04 13:48

> [...]
> rigeligt med loddetin og tinsugetråd er vejen frem - og så én erfaren
> bruger at en loddekolbe... Det er bestemt ikke noget man "lige" gør,

Har brugt tinsuger i mange år, og det funker. Nu er en PS2-stik jo ikke det
mest følsomme på et MB, så jeg mener faktisk ikke det skulle være så svært
med en alm. tilpas lille loddekolbe.
Man skal selvfølgelig vide hvad en god lodning er, men derfra til at man
ligefrem skulle have et svendebrev for at lodde den 12 punkts dims på er der
langt.

PH

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 03-03-04 17:40

In article <Yn%0c.3206$R97.899@news.get2net.dk>, peter@ahansson.net
says...

> Har brugt tinsuger i mange år, og det funker. Nu er en PS2-stik jo ikke det

Tinsugere slår øerne af - det er derfor de ikke anvendes i forbindelse
med professionelt rework.

> Man skal selvfølgelig vide hvad en god lodning er, men derfra til at man
> ligefrem skulle have et svendebrev for at lodde den 12 punkts dims på er der

Det er de færreste erfarne loddere i elektronikbranchen der er i
besiddelse af et svendebrev.
De fleste af dem der er i besiddelse af et svendebrev har ikke praktisk
kendskab til Q-lodning.

Fra : @

Dato : 06-03-04 01:29

> [...]
> rigeligt med loddetin og tinsugetråd er vejen frem - og så én erfaren
> bruger at en loddekolbe... Det er bestemt ikke noget man "lige" gør,

Jeg er enig!
Og husk også masser af flus og udluftning/udsugning!
Med det rigtige værktøj har jeg skiftet mange I/O kontrollere, cache ram
kredse, PS/2 porte osv på diverse bundkort.