UPNP? TCD scan?
Fra : R.Balle

Dato : 01-03-04 17:14

Hej gruppe,
jeg fik installeret mig et andet anitvirus program.
Nu, og hver gang jeg går på nettet kommer der en varsel omkr. " UPNP
xxxxxxxxxxxxxxx ( sidder ik lige forran maskinen, desværre) ..........."
IP adr. tilhører TDC/Glostrup. Alt forbindelse seer ud til at virke fint om
jeg nu tillader eller blocker.
Spørger mig bare, hvad det er for en process/protokol...

Fra : Morten Lundstrøm

Dato : 01-03-04 18:49

"R.Balle" <nomail@tak.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
om
> jeg nu tillader eller blocker.
> Spørger mig bare, hvad det er for en process/protokol...

UPNP er såvidt jeg ved et system der bruges af bla.a. messenger til at
'finde vej' igennem en router f.eks.

/Morten

Fra : R.Balle

Dato : 01-03-04 20:03

"Morten Lundstrøm" <semizealot@iname.hej> skrev i en meddelelse

> om
>
> UPNP er såvidt jeg ved et system der bruges af bla.a. messenger til at
> 'finde vej' igennem en router f.eks.
>
> /Morten

Tak for svaret.
Ok. Har jeg ikke. MSM messenger er afinstalleret.

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 01-03-04 20:17

"R.Balle" <nomail@tak.dk> crashed Echelon writing

> [...]
> til at virke fint om jeg nu tillader eller blocker.
> Spørger mig bare, hvad det er for en process/protokol...

uPnP er en teknologi der gør at der automatisk åbnes porte i forbindelse
med NAT til maskinerne på indersiden af routeren.

Installation af nyt antivirus/firewall program kan derfor give dig en masse
advarsler om udefra kommende kendt og ukendt trafik.

--
Bjarke Andersen

Fra : N´far

Dato : 02-03-04 00:19

> [...]
masse
> advarsler om udefra kommende kendt og ukendt trafik.

Go´info, takker.
Tilbage på min maskine nu .... "SCAN UPNP service discover attempt", hed det
i øvrigt her ved mit antivirusprg..Mit endelige spørgsmål skal jo selvf.
være: Skal jeg nu sige ok eller bloker?
Mvh.

Fra : Søren

Dato : 02-03-04 13:19

> [...]
det
> i øvrigt her ved mit antivirusprg..Mit endelige spørgsmål skal jo selvf.

Et antivirus program fanger da ikke port trafik.
Det lyder da mere som en software firewall du har installeret.

/Søren

Fra : N´far

Dato : 02-03-04 17:52

"Søren" <soren@ingenmail.dk> skrev i en meddelelse
> det
>
> Et antivirus program fanger da ikke port trafik.
> Det lyder da mere som en software firewall du har installeret.
>
> /Søren

Undskyld, der har du selvf. ret i .