Trådløs netværk med xbox
Fra : Dark-Light

Dato : 01-03-04 13:30

Efter en flytning er det blevet yderst besværligt at trække netværk
rundt i lejligheden. Derfor er det nærliggende at benytte den trådløse
slags. Jeg har dog ikke meget erfaring og beder derfor om hjælp.

Problemstilling.
- Computeren jeg bruger til dagligt kommer til at stå lige der hvor
routeren skal sluttes til. Derfor behøver den ikke trådløs.
- Min Server skal have trådløs tilslutning.
- Min Xbox skal have trådlås tilslutning.

Trådløs router:
www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=18512
(Den har vist 4 fysiske porte så min dagligdagscomputer kan sluttes
direkte til)

Adapter til Xbox:
www.proconsult.dk/katalog/m_net/s_net-w/netwad5/netlswga11b.html

Tilslutning til Server:
www.itbutikken.dk/vareinfo/vis_vare.asp?varenr=49137

Dette forslag er uden indflydelse af at jeg overhovedet ikke kender til
trådløse løsninger. Jeg ved ikke om tingene kører på samme 'frekvens'
eller hvad det hedder.

Input modtages med tak.

Fra : SonnyBoy

Dato : 01-03-04 13:41

On Mon, 01 Mar 2004 13:30:04 +0100, Dark-Light
<simon_sletdette_@simz.dk> wrote:

>Dette forslag er uden indflydelse af at jeg overhovedet ikke kender til
>trådløse løsninger. Jeg ved ikke om tingene kører på samme 'frekvens'
>eller hvad det hedder.

Nu ved jeg ikke hva' du mener med server. Men 11 mbit rækker ikke
langt i server sammenhænge. Skal den absolut være trådløs bør du nok
vælge 54 Mbit.

<mlr>

Fra : Lars Kragh

Dato : 01-03-04 14:14

Det kommer jo an på om den agerer server i LAN eller WAN? Hvis den bruges
som server gennem internettet betyder det ingenting, hvorimod det betyder
MEGET hvis det er LAN.

/kragh

Fra : Dark-Light

Dato : 01-03-04 14:27

Tak for de hurtige svar.
Det er bare en lille privat computer, som jeg bruger som
fil-/web-/xboxstream-server.
Jeg er et andet sted blevet anbefalet at købe en Linksys kort til min
'server', da det hele så er samme mærke.
Jeg har kig på denne: http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=18510

Mvh
Simon

Fra : Dark-Light

Dato : 01-03-04 14:36

Hvor meget, og hvilke andre dele, skal der bruges hvis man skal have 54
mbit ?
Det er vel denne router der skal bruges istedet så:

Simon

Fra : Lasse Jarlskov

Dato : 01-03-04 18:58

On Mon, 01 Mar 2004 14:36:19 +0100, Dark-Light
<simon_sletdette_@simz.dk> wrote:

>Hvor meget, og hvilke andre dele, skal der bruges hvis man skal have 54
>mbit ?

Hvis man bliver ved Linksys, så vil jeg umiddelbart kigge nærmere på
disse produkter (du skal kigge efter IEEE 802.11g) - her med priser
fundet på EDB-priser.dk:

Linksys Wireless-G Game Adapter WGA54G
760 kr.

Linksys Wireless-G PCI Card WMP54G
397 kr.

Linksys Wireless-G Access Point WAP54G
649 kr.

Ialt: 1806 kr.

Det er kun lidt under 400 kr. mere end de Linksys-produkter, du selv
har fundet til 11 Mbit (IEEE 802.11b):

PCI card: 343 kr.
Access-Point: 470 kr.
Game Adaptor: 559,00 kr.
Ialt: 1372 kr.

Jeg synes at den ekstra hastighed er værd at give 400 kr. ekstra for,
når du nu alligevel er ude at købe ind.
Jeg skal bemærke at jeg ikke kender noget til de nævnte produkter, og
jeg har ikke undersøgt andre producenter.

/Jarlskov

Fra : Dark-Light

Dato : 02-03-04 07:22

Hej Lasse.
Mange tak for det udførlige svar.
Jeg er bestemt enig med dig i at 400 kroner ekstra er det værd.
Jeg har ikke noget bestemt kendskab til Linksys, men havde indtrykket af
det var det man brugte.
Udfra bedømmelserne på edbpriser.dk ser det ud til at det 'store'
problem er afstanden.

Mvh
Simon

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 01-03-04 20:33

In article <40432cb3$0$236$4d4eb98e@news.dk.uu.net>, Dark-Light wrote:
> [...]
>
> Trådløs router:
> www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=18512
> (Den har vist 4 fysiske porte så min dagligdagscomputer kan sluttes

Jeg ville bare købe et vilkårligt billigt access point (ikke router)
og sætte på Xbox med ethernetkabel. Du skal dog sikre dig at
AP'et kan sættes til client mode. Mener flere linksys modeller
kan.