MS Windows
briani 27239
[XP Pro] Søgning i specifik mappe
Fra : Jesper Stocholm

Dato : 01-03-04 10:57

Jeg har flere gange dagligt brug for at søge efter bestemte mapper i
indholdet af en anden mappe - dvs "Søg efter bin-foldere i mappen
"MyProject"

Når jeg åbner "Search" skal jeg dog altid navigere ned til den aktuelle
mappe før jeg kan søge - og det irriterer mig lidt.

Kan jeg ikke lave en genvej, der automatisk åbner søgeinterfacet med en
specifik folder valgt?

Man kan jo lave en genvej, der åbner Explorer med en bestemt folder valgt i
træstrukturen - dvs fx

%SystemRoot%\explorer.exe /e, c:\projects

Kan man ikke lave noget lignende her?

--
Jesper Stocholm http://stocholm.dk

Programmer's code comment:
//It probably makes more sense when you're stoned.

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 01-03-04 11:59

"Jesper Stocholm" <j@stocholm.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> mappe før jeg kan søge - og det irriterer mig lidt.
>
> Kan jeg ikke lave en genvej, der automatisk åbner søgeinterfacet med en

Genvej, det ved jeg ikke.

Men du kan højre-klikke på din "MyProject" mappe og vælge søg.

--
Henrik Nielsen
henrik@configdata.dk

Fra : ///JJ

Dato : 01-03-04 12:07

"Jesper Stocholm" <j@stocholm.invalid> wrote in message
> [...]
> mappe før jeg kan søge - og det irriterer mig lidt.
>
> Kan jeg ikke lave en genvej, der automatisk åbner søgeinterfacet med en

Sagtens.
Gør følgende:
I Explorer, naviger frem til den mappe du vil søge i, tryk F3. Volla!
Især hvis du aktiverer "advanceret søgning", så går det nemt, da du ikke
skal klikke den der "XP-hjælp-mig-ligefunktion" fra
Hvis du endda laver en shortcut til din mappe, så er det bare at åbne den,
og trykke F3 (søg)

mvh
///JJ