Så blev det min tur til at sige farvel
Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 01-03-04 10:17

For en måned siden, fik vi at vide, at Alfred havde leukæmi. På det
tidspunkt havde han tabt sig fra 40 kg til 28 kg, så han så ikke så
pæn ud længere. Vi besluttede at lade ham leve så længe han havde det
godt.

Her i weekenden gik den så ikke længere. Han var så træt og havde ikke
lyst til at spise og når han havde spist, så kastede han op. Så vi
(min mand og jeg bor i Århus, familien bor nord for Aalborg) var
hjemme i weekenden for at sige farvel og jeg garanterer at jeg græd og
græd. Og det gør jeg stadigvæk.

Så i morges klokken 8 tog far snoren ned fra knagen, og Alfred blev
straks glad, for nu skulle de ud og gå i snor. Så han hoppede og
dansede og var gled da de gik den tunge vej til dyrlægen og lidt efter
8 fik Alfred så fred.

Men det var rart at det var så entydigt, der var ingen tvivl om at det
var nu, men Alfred var stadig glad og logrende, selvom han ikke
længere var den gamle Alfred.

I kan se Alfred her: http://www.trinekc.dk/alfred.php. I løbet af
dagen, hvis jeg kan holde til det, bliver der lagt billeder op fra
hans sidste dage. Her kan man tydeligt se, at han er træt og tynd.

Mvh Trine

http://www.triane.dk, billig og god overnatning i Nordjylland
Spændende butik med stort udvalg i kurve og sæsonpynt

Fra : Ukendt

Dato : 01-03-04 11:35

> [...]
> straks glad, for nu skulle de ud og gå i snor. Så han hoppede og
> dansede og var gled da de gik den tunge vej til dyrlægen og lidt efter

Trist og høre, at Alfred allerede skulle herfra så tidligt.
Det er altid hårdt, at sige farvel også selvom tiden er inde og man ved, at
det er den rigtige beslutning. Det er selvfølgelig svært for dig, at tænke
på Alfred lige nu, uden at komme til og græde, men med tiden kan du mindes,
jeres gode tider sammen og glæde dig over, at jeres hund havde et dejligt
hundeliv, imens han var her....

Mange medfølende hilsner fra
www.tjekmig.dk

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 01-03-04 11:44

"Trine Kornum Christiansen" <news@trinekc.dk> wrote in message
> [...]

Snip en trist historie.

Ja det var grunden til at der gik over 10 år fra min sidste hund døde og til
jeg igen havde mod på at få en ny kammerat.

Det er uretfærdigt at vi mennesker lever så længe, når en hund lever så
kort.

> Men det var rart at det var så entydigt, der var ingen tvivl om at det
> var nu, men Alfred var stadig glad og logrende, selvom han ikke
> længere var den gamle Alfred.

Om ikke andet så må man jo så sige at I tog den RIGTIGE beslutning på det
RIGTIGE tidspunkt, Og på den måde viste iI jer jo så som RIGTIGE
"kammerater" for hunden

> I kan se Alfred her: http://www.trinekc.dk/alfred.php. I løbet af
> dagen, hvis jeg kan holde til det, bliver der lagt billeder op fra
> hans sidste dage. Her kan man tydeligt se, at han er træt og tynd.

Som iørigt ser ud som en "god hund"

Peter

Fra : AA

Dato : 01-03-04 15:56

Ja det er tungt at miste en nær ven - var igennem det for 3 år siden med min
Newf - han skrantede og var så pludselig en morgen død - det er svært. Jeg
har ikke haft hund i et par år efter men tog mig så sammen og fik en skøn
lille Sct.Berner - det er den bedste kur jeg kender - få en ny hund når det
hele er kommet lidt på afstand.

Netop beslutningen om at aflive ens ven er for mig noget af det sværeste man
kan komme ud for - moder natur hjalp mig sidst og jeg ønsker bestemt ikke at
skulle stå i en sådan situation igen - men det er en del af det at have en
hund og du valgte det eneste rigtige.

Fra : Karina og Christian

Dato : 01-03-04 15:36

"Trine Kornum Christiansen" <news@trinekc.dk> wrote in message
[klip]>
> I kan se Alfred her: http://www.trinekc.dk/alfred.php. I løbet af
> dagen, hvis jeg kan holde til det, bliver der lagt billeder op fra
> hans sidste dage. Her kan man tydeligt se, at han er træt og tynd.

De rigtige ord findes ikke. Derfor vil jeg bare sige, at det gør mig
utrolig, utrolig ondt

Medfølende tanker
Karina

Fra : Ukendt

Dato : 01-03-04 17:56

> [...]
> straks glad, for nu skulle de ud og gå i snor. Så han hoppede og
> dansede og var gled da de gik den tunge vej til dyrlægen og lidt efter

R.I.P. Alfred

Mvh
HP

Fra : kha

Dato : 01-03-04 19:42

> I kan se Alfred her: http://www.trinekc.dk/alfred.php.

Hils deroppe Alfred! Vi ses

Fra : 2Foxy

Dato : 01-03-04 19:58

Hej Trine...

Det gør mig ondt for dine vejne..

Bare tanken give om at det en skønde dag ( forhåbeligt først om 10 år)
bliver mig der skal sige farvel til mine hunde-børn, giver smerter i min
maven.

Mange tanker fra

Foxy

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 01-03-04 20:16

Tak for de medfølende ord.

En lille udgift man skal huske, når man anskaffer sig en hund, det er
alle de ruller toiletpapir man skal bruge, når hunden dør!

http://www.trinekc.dk/alfred.php

Nu er der kommet billeder fra de sidste dage. Man kan tydeligt se at
han er blevet trættere, men man kan ikke rigtig se hvor tynd han er
blevet.

Fra : Pernille Lauridsen

Dato : 02-03-04 15:21

Kære Trine

Du får herfra mange tanker og alle de trøstende knus du kan bære.

Jeg føler oprigtigt med dig, og kan kun sige at I tog den rigtige
beslutning.

MVH Pernille der måtte sige farvel til hele 2 hunde med alt for kort tids
mellemrum for godt et år siden.

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 02-03-04 15:57

Hej Trine

Også et kæmpe trøste knus herfra, føler virkelig med dig/jer.

Jeg ved det er hårdt for jer, så tag den tid det tager at kommer over på
igen, og se så tilbage på alle de gode oplevelser i har haft med Alfred, det
er uden tvivl mange

Mange trøste knus fra
Bolette og Nicki
www.bolettes.dk

Fra : Anne-Marie Prange

Dato : 05-03-04 10:21

> [...]
> straks glad, for nu skulle de ud og gå i snor. Så han hoppede og
> dansede og var gled da de gik den tunge vej til dyrlægen og lidt

Tung gang .. det gør mig ondt for dig .. men jeg ved du handlede af
kærlighed til hunden og gav den fred .. det vil du ikke fortryde ..
det er hårdt men du vil kunne tænke tilbage på at du gjorde det for
hunden bedste men for dig sværeste .. og det giver god samvittighed
... Føler med dig i din sorg . .og sender trøsteknus fra Ami