irc og adsl
Fra : freddy

Dato : 01-03-04 00:22

Har lidt problemer med at logge på irc kanaler med min nye adsl
forbindelse. Den kommer aldrig længere end til:

Irssi: Connection to irc.xxxx.dk established

Er det normalt for adsl forbindelser?

mvh
Fred

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 01-03-04 01:25

Således skrev freddy <fred.philmon@mobilixnet.dk> i
dk.edb.internet.udbydere.xdsl Mon, 01 Mar 2004 00:22:14 +0100:

>Har lidt problemer med at logge på irc kanaler med min nye adsl
>forbindelse. Den kommer aldrig længere end til:
>
>Irssi: Connection to irc.xxxx.dk established
>
>Er det normalt for adsl forbindelser?

Som regel kræver de fleste irc-servere et svar fra din irc-klient på
port 113, identd.

Du kommer til at åbne en port i din router (i og med at du er hos
Tiscali går jeg ud fra at du har så'n en)

Knud
--
666i = BMW of the Beast

Fra : freddy

Dato : 01-03-04 07:52

> Som regel kræver de fleste irc-servere et svar fra din irc-klient på
> port 113, identd.
>
> Du kommer til at åbne en port i din router (i og med at du er hos
> Tiscali går jeg ud fra at du har så'n en)
Du mener sådan her?

NAT - Edit SUA/NAT Server Set
Start Port No.     End Port No.     IP Address
   113         113      192.168.1.21 (eller hvilket nummer man nu har)

Jeg har i al fald sat det sådan men får stadig:

07:39 -!- Irssi: Looking up irc.german-freakz.net
07:39 -!- Irssi: Connecting to irc.german-freakz.net [81.92.166.23] port
6667
07:39 -!- Irssi: Connection to irc.german-freakz.net established
07:41 -!- Irssi: Connection lost to irc.german-freakz.net
07:44 -!- Irssi: Removed reconnection to server irc.german-freakz.net
port 6667
07:44 -!- Irssi: Looking up irc.german-freakz.net
07:44 -!- Irssi: Connecting to irc.german-freakz.net [217.160.180.132]
port 6667
07:44 -!- Irssi: Connection to irc.german-freakz.net established

mvh Freddy

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 01-03-04 10:27

Således skrev freddy <fred.philmon@mobilixnet.dk> i
dk.edb.internet.udbydere.xdsl Mon, 01 Mar 2004 07:51:33 +0100:

>Du mener sådan her?
>
> NAT - Edit SUA/NAT Server Set
> Start Port No.     End Port No.     IP Address
>   113         113      192.168.1.21 (eller hvilket nummer man nu har)

Det ser rigtigt ud.

>Jeg har i al fald sat det sådan men får stadig:

Hvis jeg prøver irc.german-freakz.net fra min linux-boks, stryger jeg
ind på irc.german-freakz.net efter ca. 8 sekunder.

Prøv evt. at høre i en af Tiscali-grupperne, det kan være at det er
noget lokalt.

Knud
--
"Ah'm thinkin'! . . . And muh head hurts."
-- Yosemite Sam

Fra : Nico

Dato : 01-03-04 07:03

> Har lidt problemer med at logge på irc kanaler med min nye adsl
> forbindelse. Den kommer aldrig længere end til:
>
> Irssi: Connection to irc.xxxx.dk established
>
> Er det normalt for adsl forbindelser?

Jeg har haft adsl i 4 år hos Tiscali, og der var det normalt at det tog små 2 minutter at connecte. Har du prøvet at vente så
længe?

Fra : freddy

Dato : 01-03-04 07:55

> Jeg har haft adsl i 4 år hos Tiscali, og der var det normalt at det tog små 2 minutter at connecte. Har du prøvet at vente så
> længe?
Ja, helt til timeout for 3 forskellige forbindelser.

mvh Freddy

Fra : Morten Lundstrøm

Dato : 01-03-04 18:51

"freddy" <fred.philmon@mobilixnet.dk> skrev i en meddelelse

små 2 minutter at connecte. Har du prøvet at vente så
> Ja, helt til timeout for 3 forskellige forbindelser.

Har du prøvet fra den maskine der slutter med .2 ?

/Morten

--
Replace .hej with .com in my e-mail prior to sending e-mail.

Fra : Morten Lundstrøm

Dato : 01-03-04 18:50

"Nico" <emailxyznifo@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har haft adsl i 4 år hos Tiscali, og der var det normalt at det tog
små 2 minutter at connecte. Har du prøvet at vente så
> længe?
Jeg har haft det i et par år nu, og jeg stryger på lige med det samme

/Morten