Netstat og "underlige" forbindelser
Fra : Anders Houmark

Dato : 29-02-04 21:55

Hejsa..
Lige efter min pc startede op kørte jeg en "netstat" for at se hvilke
maskiner der var forbundet til min, og resultatet var:

Aktive forbindelser

Proto Lokal adresse Fjernadresse Status
TCP computernavn:1027 mozart.tiscali.dk:6667 ESTABLISHED
TCP computernavn:1030 azrael.elexer.com:http CLOSE_WAIT
TCP computernavn:1032 mozart.tiscali.dk:6667 ESTABLISHED
TCP computernavn:1034 steam3.steampowered.com:27031 TIME_WAIT
TCP computernavn:1036 bucp1-vip-m.blue.aol.com:22926 TIME_WAIT
TCP computernavn:1037 64.12.24.198:22926 ESTABLISHED

Mest interesserer disse mig. De andre ved jeg godt hvad skyldes.

azrael.elexer.com:http
bucp1-vip-m.blue.aol.com:22926
64.12.24.198:22926

Her efter 10 min er der kommet lidt flere til:

TCP computernavn:1076 212.73.18.70:http ESTABLISHED
TCP computernavn1098 news000.worldonline.dk:nntp ESTABLISHED
TCP computernavn:1203 XX-XX:netbios-ssn TIME_WAIT

XX-XX er byttet ud istedet for det lokale navn på en computer på mit private
netværk i hjemmet. Hvordan kan det være den prøvet noget netbios-ssn ?

Jeg aner ikke hvad disse er for nogle, og håber at det noget i kan hjælpe
mig lidt med? Det gør mig nemlig lidt urolig, har ikke meget styr på det med
sikkerheden, men synes det virker foruroligende :-/

Før jeg genstartede var min maskine forresten forbundet til en masse
"ads.***.aol.com" (kan ikke lige huske hvad der stod i ***, men det var
svjv. på 3 bogstaver)

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Christian Andersen

Dato : 29-02-04 22:25

Anders Houmark wrote:

> Lige efter min pc startede op kørte jeg en "netstat" for at se hvilke
> maskiner der var forbundet til min, og resultatet var:

<snip>

> Mest interesserer disse mig. De andre ved jeg godt hvad skyldes.
>
> azrael.elexer.com

Den adresse hører til et firma kaldet "Everyone's Internet"

http://www.ev1.net/english/index.asp

Muligvis er det et program du har installeret på din computer.

> bucp1-vip-m.blue.aol.com

Det er en server brugt til ICQ. En søgning på Google gav en del hits.

> 64.12.24.198

Denne IP tilhører en AOL-netblok, så det er højst sandsynligt også noget
med ICQ at gøre.

> Her efter 10 min er der kommet lidt flere til:
>
> TCP computernavn:1076 212.73.18.70:http ESTABLISHED

Well, 212.73.18.70 hører til i et svensk firmas netblok, Swedish Net & IT
AB.

http://www.sweweb.net/

Aner ikke hvad du har gang i med dem.

> TCP computernavn1098 news000.worldonline.dk:nntp ESTABLISHED

Det er en forbindelse til en newsserver, altså nyhedsgrupper.

> TCP computernavn:1203 XX-XX:netbios-ssn TIME_WAIT
>
> XX-XX er byttet ud istedet for det lokale navn på en computer på mit private
> netværk i hjemmet. Hvordan kan det være den prøvet noget netbios-ssn ?

Sikkert for at se om "du" deler nogle filer, eller også bare for at se om
"du" stadig er der. Altså, computeren, ikke dig personligt

> [...]
>
> Før jeg genstartede var min maskine forresten forbundet til en masse
> "ads.***.aol.com" (kan ikke lige huske hvad der stod i ***, men det var

Sikkert visning af reklamer i ICQ. Gør den det? Det er lang tid siden jeg
har haft det installeret.

--
Party time, excellent, wiuuuu, wiuuuu, wiuuuuuuu!!!

Fra : Anders Houmark

Dato : 01-03-04 11:29

Christian Andersen wrote:

Hej Christian. Tak for dit svar.

> Den adresse hører til et firma kaldet "Everyone's Internet"
>
> http://www.ev1.net/english/index.asp
>
> Muligvis er det et program du har installeret på din computer.

Kan ikke se hvilket program det skulle være.. Men den maskine prøver tit at
"kigge" på min maskine..

> Det er en server brugt til ICQ. En søgning på Google gav en del hits.

Den eneste jeg prøvede at undersøge var axreal.elexer.com.. Men tak for at
du undersøgte det.

> Well, 212.73.18.70 hører til i et svensk firmas netblok, Swedish Net
> & IT AB.
>
> http://www.sweweb.net/
>
> Aner ikke hvad du har gang i med dem.

Aner det heller ikke selv, det er derfor jeg er lidt bange for at have et
sikkerhedshul i mit netværk :)

> Sikkert visning af reklamer i ICQ. Gør den det? Det er lang tid siden
> jeg har haft det installeret.

Ja, det kan meget vel passe.. Tak for hjælpen

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Martin Rytter Jensen

Dato : 01-03-04 12:00

"Anders Houmark" <anders@andersh.fjerndette.dk> wrote in message
> Christian Andersen wrote:
<snip>
> [...]
<snip>
<snip>
> Kan ikke se hvilket program det skulle være.. Men den maskine prøver tit
at
> "kigge" på min maskine..

Ev1 (tidligere rackshack) er et rimeligt stort discount hosting firma som
pga. rimeligt gode priser på båndbredde ofte bliver brugt af div spyware
firmaer. Tag og check med noget adaware og hvad der ellers er af programmer.

/Martin

Fra : Bo Jørgensen

Dato : 01-03-04 15:59

Prøvede også et NETSTAT og fik denne: