håbløs Chihuahua
Fra : d.c.

Dato : 29-02-04 12:31

Hej alle!!!

min veninde fik sig en Chihuahua for ca et år siden, som var meget nuttede,
problemet med denne hund er at den overhovedet ikke høre efter nogle. Den
er så fræk hele tiden, den hverken kommer når man kalder, den løber når man
skal ha den i snor, man kan ikke sidde stille og roligt med den, den
begynder simpelthen af bide efter ens næse og er helt ustyrlig.

hun fik den da den var hvalp og den har været sådan lige siden. personligt
synes jeg de har været gode nok til at fortælle den når den gør noget galt,
men lære desværre ikke af det.

min veninde siger at den aldrig kan lære at være sød og hundeskole hjælper
ikke når den er et år. mit spørgesmål er bare: kan det virkelig være
rigtig?? er der intet håb for den lille hund, der må der være noget eller
nogle der kan hjælpe den. er der nogle der har nogle erfaringer med sådan
nogle hunde???

Fra : fam. Ager

Dato : 29-02-04 13:17

Hej

Det er aldrig for sent at lære, og slet ikke når den kun er et år!!, hun
skal da helt sikkert gå til noget træning, og evt. tage kontakt til en god
adfærdsbehandler, som kan vurdere hunden og lægge et træningsprogram til
hende. Det kan godt lyde som om at det er gået i hårdknude!!
venligst marie.

---
T-man

Fra : Holm

Dato : 29-02-04 13:47

" d.c." <didie.casey@enghavepark.dk> skrev i en meddelelse
> Hej alle!!!

Hej !

Jeg kan kun tilslutte mig Fam Agers mening !
Det er absolut ALDRIG for sent at få sat skik på en hund , og et år er slet
ingen alder for en hund ...det er bare med at komme til træning og få noget
professionel hjælp !
Den lille lømmel har fundet ud af den kan bestemm det hele , og kommer der
ikke styr på sagerne , ender det sikkert meget uheldigt for både hund og
ejer .

Start med det samme , lad være med at vente !

Mange hilsener Holm

Fra : Lene Hansen

Dato : 29-02-04 16:40

Jeg begyndte først hundetræning da min hund var 3 år, og den lærte meget
hurtigt hvad meningen var med det, så nej det er aldrig for sent at lære
noget.....

Med venlig hilsen

Lene

Fra : Karin

Dato : 01-03-04 03:13

d.c. wrote:
> [...]
> synes jeg de har været gode nok til at fortælle den når den gør noget galt,

Men har de også været gode til at fortælle den når den gør noget
rigtigt? Jeg kommer til at tænke lidt på den udsendelse som var i tv i
torsdags som hed "Et uartigt barn". Barnet i udsendelsen var også
fuldstændigt "umuligt" men forældrene havde heller aldrig gjort andet
end skældt hende ud og haft konflikter. Da forældrene lærte hvordan de
skulle tackle/opdrage pigen uden en masse skæld ud/konflikter gik det
hurtigt meget bedre. Man kan sikkert drage mange paraller mellem
hundeopdragelse og børneopdragelse (jeg siger ikke at hunde og børn er
det samme, men de har grundlæggende de samme behov: Tryghed, kærlighed
og venlige grænser)

Venlig hilsen
Karin

Fra : kamphund

Dato : 01-05-04 22:29

hejza måske kan jeg hjælpe dig og din veninde. Vi har en dejlig
chihuahua på 2 år. vi fik hende da hun var et halvt år og da havde hun
aldrig hørt ordet fy så hun var fløjtende ligeglad med alt og alle
omkring hende. hun løb over vejen og kravlede op på bordene og spiste
vors mad når vi var ude og hente salt. men vi var hårde og folk kiggede
meget ondt på os når vi skældte ud på hende og kaldte os dyremishandler
når vi tog hende i nakken og sagde fyyyy.vi har stadig meget fat i hende
da det er en meget selvstændig hunde race og det er om ike at give sig
med noget som helst. MAn bliver nød til at være hård, men også rose når
hun/han gør noget godt. Vores kan i dag gå løs ,hun kan gå på plads og
hun går aldrig over en vej uden at hun sidder ned en anden ting er
at folk syntes det er synd eller at hunden ganske enkelt ikke kan
opdrages på samme vilkår som stor men jo det er vigtig og nødvendigt og
det er ikke kun et halvt år det er hele dens liv man skal opdrage den.
For som de kloge siger at det er en stor hund i en lille krop

http://www.kandu.dk/