3 array og løkker
Fra : Mette

Dato : 29-02-04 08:55

Hej NG

jeg har et lille problem med en løkke og 3 arrays. Den 1. array indeholder
en filliste med filnavne fra fra en mappe med foto. Den 2. array skal
indeholde de filnavne som er blev valgt. Den 3. array skal indeholde de
filnavne som ikke er blevet valgt.
Problemet er opstår når den 2. array indeholder 2 eller flere filnavne og
den 3. array skal opdaters, så bliver arrayen opdatet flere gange.

Se her:
Valgte filer 42.jpg,10.jpg

her er den ok 42.jpg er ikke med
Vælg 10.jpg
Vælg 11.jpg
Vælg 40.jpg
Vælg 41.jpg
Vælg 5.jpg
Vælg 6.jpg
Vælg 7.jpg
Vælg 8.jpg
Vælg 9.jpg

her er den ikke ok, da 42.jpg er med igen, men ok da 10.jpg ikke er med
Vælg 11.jpg
Vælg 40.jpg
Vælg 41.jpg
Vælg 42.jpg
Vælg 5.jpg
Vælg 6.jpg
Vælg 7.jpg
Vælg 8.jpg
Vælg 9.jpg

Hvordan undgår man det??

Min løkke ser sådan ud

For c = LBound(arrSession) To UBound(arrSession)

For t = LBound(arrFoto) to UBound(arrFoto)

If arrSession(c) <> arrFoto(t) Then

NyArr = NyArr & arrFoto(t) & ","
Response.Write "arrSession(c): " & arrSession(c) & "<br>"
Response.Write "arrFoto(t): " & arrFoto(t) & "<br>"

End If

Next

Next

Mvh

M :0)

Fra : Michael Zedeler

Dato : 01-03-04 00:09

Mette wrote:
> [...]
>
> NyArr = NyArr & arrFoto(t) & ","
> Response.Write "arrSession(c): " & arrSession(c) & "<br>"
> Response.Write "arrFoto(t): " & arrFoto(t) & "<br>"

Prøv at køre dit program i hånden. Hvis du gør det, er det indlysende
hvad problemet er. Iøvrigt er det da en fejl at kalde NyArr for et array.

Mvh. Michael.