MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Win 2000
Fra : Nico de Jong

Dato : 29-02-04 07:50

Inden jeg geninstallerer hele baduljen, skal jeg lige spørge om der er nogen
der har en løsning på flg problem:

Når jeg forsøger at tilføje en printer via Kontrolpanel / printere / tilføj
printer, går guiden godt nok i gang, men der vises ikke nogen printerporte.
Plug & Play funktionen virker heller ikke. Jeg bruger en Brother 5040
printer, der har kørt upåklageligt indtil jeg fik et virusangreb, som nu er
slået tilbage.

I Kontrolpanel / system / hardware / enhedshåndtering / Porte kan jeg godt
se en printerport. Der er ikke nogen konflikter, og enheden virker korrekt
iflg Generelt.

Jeg kan godt udskrive ting via DOS PROMPT, men naturligvis ikke via NOTEPAD
og WORD.

Jeg kan ikke umiddelbart køre en Windows update, da der er kørt nogle
opdateringer ind fra MS's update sider, så mit system nu har SP 5, hvor
CD'en er SP 3.

Nogen der har en god ide ?

Nico

Fra : Petersen_Michael

Dato : 29-02-04 08:28

"Nico de Jong" <nico@SPAMBLOCKfarumdata.dk> skrev i en meddelelse

> Nogen der har en god ide ?

Er din BIOS opsætning ændret?
benytter du LPT port til printeren?

--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg

Fra : Nico de Jong

Dato : 29-02-04 09:58

"Petersen_Michael" <petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:4041946c$0$13968$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> "Nico de Jong" <nico@SPAMBLOCKfarumdata.dk> skrev i en meddelelse

> Er din BIOS opsætning ændret?
> benytter du LPT port til printeren?

(1) Nej
(2) Ja

Al den stund at jeg kan skrive ud via kommandoprompt (og mit DOS
bogholderiprogram) tyder for mig at se på at der er noget i Win2000 der
giver disse problemer. Manglende driver ? Forkert opsætning ?
Registreringsdatabasen ?
Aner det ikke

Nico

Fra : Petersen_Michael

Dato : 29-02-04 11:30

> (1) Nej

Hmm..

> [...]
> bogholderiprogram) tyder for mig at se på at der er noget i Win2000
der
> giver disse problemer. Manglende driver ?

kan du se din printer, inde under printere?
hvis ja, er den sat til at skrive på den port, som den fysisk er
tilsluttet?
hvis ja, er den sat til at udskrive med den driver, som den rent faktisk
er installeret med?

er den sat til default printer?
har du prøvet at fodre maskinen med en ny driver?

> Forkert opsætning ?

tænkeligt

> Registreringsdatabasen ?

tror jeg ikke

Fra : Nico de Jong

Dato : 29-02-04 11:51

> [...]
> er installeret med?
>
> er den sat til default printer?
> har du prøvet at fodre maskinen med en ny driver?

Nej, jeg kan ikke se printeren. Der er kun ikonet "Tilføj printer". Jeg har
derfor heller ikke nogen Default printer. Jeg har kørt
installationsprogrammet til min Brother printer, men den kan ikke blive
færdig af den simple grund at den ikke kan se LPT1: porten
Når System nu kan se LPT1, men Administrator ikke, vil jeg tror at det er
noget med bruger opsætning. Men jeg aner ikke hvor jeg skal kigge / rette
SiSoftware Sandra kan ogse se LPT, ligesom Denne Computer / Hardware
resourcer.

Nico

Fra : Petersen_Michael

Dato : 29-02-04 13:29

> [...]
blive
> færdig af den simple grund at den ikke kan se LPT1: porten

Hvad står der i BIOS, om din LPT port?
Hvad står der i enhedshåndteringen om din LPT port?

> Når System nu kan se LPT1, men Administrator ikke, vil jeg tror at det
er
> noget med bruger opsætning.

Det er tænkeligt

> Men jeg aner ikke hvor jeg skal kigge / rette

bruger profiler / rettigheder?

Fra : Nico de Jong

Dato : 29-02-04 16:32

"Petersen_Michael" <petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:4041db0e$0$13976$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> "Nico de Jong" <nico@SPAMBLOCKfarumdata.dk> skrev i en meddelelse
>
> Hvad står der i BIOS, om din LPT port?
> Hvad står der i enhedshåndteringen om din LPT port?

BIOS : 0x378, IRQ 7. 0378 vises osgå under POST

Computer / Administrer / Enhedshåndtering : samme. Der stod før IRQ 3 (!) ,
hvor det så end kom fra. Det er rettet, men det virker stadigvæk ikke.

Jeg har samme opførsel når jeg ændrer adresserne til 3BC.

I Tilføj Printer kan je nu vælge Faxen som output

Fra : Nico de Jong

Dato : 29-02-04 17:56

"Petersen_Michael" <petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:4041bf0a$0$13967$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> "Nico de Jong" <nico@SPAMBLOCKfarumdata.dk> skrev i en meddelelse

Jeg har nu afinstalleret SP4 og kørt en "opdatering" fra den oprindelige CD.
Fejlene er nu forsvundet.
Tak for hjælpen

Nico

Fra : arc@na

Dato : 29-02-04 14:44

"Nico de Jong" <nico@SPAMBLOCKfarumdata.dk> wrote in

> Jeg kan ikke umiddelbart køre en Windows update, da der er kørt nogle
> opdateringer ind fra MS's update sider, så mit system nu har SP 5,
> hvor CD'en er SP 3.

Er der kommet en SP5????

--
There's no place like 127.0.0.1