Så er jeg tilbage
Fra : Berit Nielsen

Dato : 29-02-04 04:46

Så er det endelig lykkedes mig at komme herind igen.
Efter et udbyder skift i Januar har jeg ikke kunnet komme ind på
nyhedsgrupperne.
Men .... så faldt jeg over siden på nettet www.usernet.dk
Og tilbage er jeg så.

Der er sket meget siden jeg var her sidst.
Min hoppe er på 6 måned haltfri *JUBII* efter år med halthed.
Vi venter som nogen husker hendes første føl i starten af Maj.
Hvis det kommer, nu har hun været i brunst siden September, uafbrudt.
Men ifølge blodprøve skulle hun være drægtig trods det, og hun har ændret
sin kropsfigur lidt... såå..
Så har jeg købt en hingst, primært til min datter.
Og det er bare et kanon køb.
Han er den sødeste, roligste og mest stabile hest.
Trods det at han er hingst og har bedækket tidligere.
Han går i flok med de andre heste, og har ingen problemer med at stå på
staldgangen sammen med hopperne.
Han er også stabil når de rider ud.
Ham er vi virkelig blevet glade for.
Så har jeg endelig fået mig en ny hjemmeside, og den er efterhånden blevet
som jeg gerne vil have det.
Tag endelig et kig forbi... http://www.ox-arabere.dk

Håber at i alle har det godt, og er igen klar på nogle gode, saglige,
stuerene debatter

Hilsen Berit Nielsen
Århus

Fra : Anet

Dato : 29-02-04 10:14

Hejsa Berit

Nu har jeg fulgt dine hjemmesider i mange år efterhånden. Men denne her er
nu alligevel den flotteste. Dog mangler der nogen af de supersmukke billeder
som jeg ved at du har af Wendy. Jeg må sige, at I endelig er kommet helt på
rette hylde med hver en araber. Det ser dejligt ud. Wendy har altid været
smuk, men jeg syntes også at Goliath er dejlig. Jeg glæder mig til at følge
hans udvikling hos Jer.

--
~ Hilsen
Annette ~

Fra : Berit Nielsen

Dato : 29-02-04 10:37

Hej Anet.
Tak for de pæne ord.
Jeg er også selv næsten tilfreds med hjemmesiden.
Helt tilfreds bliver man vel aldrig *S*

Du har ret jeg har da en del gode billeder.
Men netop fotoalbummet er en af de ting der skal arbejdes på.
Så lige pludselig så har jeg forhåbentligt det helt rette til den.
Og så skal der da flere billeder på.

Nu bliver det rigtigt spændende at se når følle kommer.
så har vi ihvertfald fuldt hus *S*

Knuz Berit

Fra : Liz B.

Dato : 29-02-04 10:13

"Berit Nielsen" <anonym-afsender@post.dk> skrev i > Tag endelig et kig
forbi... http://www.ox-arabere.dk

Hej Berit,

Velkommen tilbage, - araberelskere må holde sammen.
Flot hjemmeside, flot hoppe og hingst. Der er godt nok stor forskel på de
før og nu billeder af Goliath (ind under araberdebatten) Hvad skyldes det -
det ligner næsten misrøgt?

Hilsen Liz

Fra : Berit Nielsen

Dato : 29-02-04 10:34

> [...]
de
> før og nu billeder af Goliath (ind under araberdebatten) Hvad skyldes

Hej Liz.
Tak for de pæne ord om in side og om mine heste.
Jeg kan desværre ikke sige dig hvordan Goliath er kommet til at se sådan ud,
et eller andet må være gået galt hen af vejen.
Heldigvis har han tilsyneladende ingen mèn efter det.
Men du har ret det er utroligt.

Har du selv araber ?
Og hvis ja.. så fortæl endelig *S*

Hilsen Berit

Fra : Liz B.

Dato : 09-03-04 22:18

"Berit Nielsen" <anonym-afsender@post.dk> skrev i en meddelelse
> Har du selv araber ?
> Og hvis ja.. så fortæl endelig *S*
>
> Hilsen Berit

Hej Berit,
Undskyld forsinkelsen, bedre sent end aldrig! Arbejde du ved.

Ja, jeg har fire stk.. Kun den en er registreret desværre, min hoppe på
snart 17 år. Hun er efter Mosher og Indian Kiss. (Keheilet Ajuz stamme.)

Det er en længere historie, som begyndte med en misrøgtet araberhingst af
polske afstamning som min mand købte til mig igennem en politiauktion for
snart 5 år siden. Han skulle være ægte og var tilbudt med stamtavle etc.
men da vi fik papirerne på ham viste det sig, at det var en ansøgning om
optagelse i stambogen, tilmed den svenske for han er født i Sverige. Da han
var aldrig registreret i Sverige, aldrig officielt importeret til DK etc.
betød det, at jeg skulle igennem en masse DNA prøver, eksport/import
proceduren etc til en pris på ca. 12.000. Så god er han heller ikke, så det
undlod jeg at gøre mere med.

Da jeg fik ham lignede han faktisk din Goliath, han var meget medtaget.
Han er skimmel men de fortalte at da de fandt ham, de vidste ikke hvad
farver han var, så beskidte var han. Han havde opholdte sig i en meget mørk
rum uden lys, vand eller mad, i mog op til hans knæ. Han havde været der
meget længe og var syg - lungerne. Den svenske kvinde som havde taget ham
med til DK, havde også ca. 20 mynder, alle, undtagen en, blev aflivet og
obduktionen viste at de havde gulvmåtter i mavesækken! Det tog 9mdr. for
opstaldnings stedet at får ham på benene igen. Dyrlægen vil egentligt have
aflivet ham. Dette var i Nordjylland, omkring Dronninglund/Sindal tror jeg
nok, så hvis der er nogen der ved noget om sagen, vil jeg gerne høre fra
jer. Der var et indslag i TV Nord men det handlede mest om hundene.

Jeg fik ham om efteråret og med meget TLC og godt mad, motion osv kom han
sig. Så det var lidt skammelig for ham at være alene og jeg elskede ham
over alt på jorden - en føl skulle jeg have fra ham. Købte så min hoppe den
følgende forår, fik føl nr.1 og med et uheld føl nr.2 året efter. Så
blev han kastreret!! Da føllene er vallakker går det ikke så meget at de
ikke er registreret. Hingsten har fine blodlinier, hans tip oldefar var
vinder af den først Polske derby og han har aner tilbage til Skowronek,
Nazeem, Negativ osv. Hans far var en af Sveriges mest benyttede hingst -
Pargos - men mest på sportsponier. Desvære lider han af allergi, sikkert
efter opholdet i mørket, og efter meget besvær/penge får han nu
indsprøjtninger hver måned med antistoffer. Dette gøre jeg selv.

Han var bange for alt da jeg fik ham. Især reb!! Men med horsemanship og
tålmodighed er han nu verdens dejligste hest, han stoler 100% på mig og vi
kommunikere på en helt ekstraordinært måde. Det er ikke til at forklare i
ord. Det er ret specielt. De to plage er hhv 3 og 2 år gammel nu. Den 3
årig regner jeg med at starte her til forår. Jeg har en drøm om at ride ham
uden bid, så er ved at undersøge alt omkring bitless bridles for tiden. Jeg
rider "kun" skov og strand tur - gider ikke alt det andet og er også blevet

Sorry at det er så langt! Men det hører ligesom med. Hvad har du og hvad
bruger du dem til.

Hilsener Liz

Fra : Berit Nielsen

Dato : 10-03-04 00:38

Hej Liz.
Det gør bestemt ikke noget at "forklaringen" var lang.
Elsker lange hesteforklaringer, de andre kan være mere eller mindre
ligegyldige
Jeg har en dejlig hoppe som er avlet af Sapa Arabians.
Hun er efter Silver Shah (Youri of Pelere x Daisy) & ud af Penny ( Nekro x
Alexis).
Hun er født i 96, og jeg har købt hende i 97.
Så jeg har haft hende længe.
Hun er jordens dejligste hest, og har fuldt ud levet op til mine
forventninger.
Jeg har så desværre været nødt til at ændre dem hen af vejen grundet en
smedeskade,
så vi venter vores første føl her om ganske kort tid (Maj).
Føllet er efter Wisdom El Masran (Masran El Shaklan X Wahannah).
Så det bliver spændende at se hvad det er for en lille en.

Derudover har vi or ca. 2 måneder siden købt en hingst som hedder Goliath.
Han er 12 år gammel, og er avlet på Degnebro Arabians.
Han er købt hjem med henblik på ridebrug af min 13 årige datter, og det går
rigtigt godt.
Goliath er først blevet tilredet i efteråret sidste år, så han er stadig en
unghest.
Men af alle de hopper og vallakker vi har set på igennem det ½ år vi kiggede
efter ny araber,
var / er han det bedste vi kunne købe til et barn.
Lyder helt forkert, når man tænker på han er hingst, men det er fakta.
God, stabil, samarbejdsvillig, sød, kælen let at ride og bare helt utrolig.
Han har en del rebe Ox afkom, som jeg med lys og lygte forsøger at finde.
Derudover har han avlet et par brogede afkom på American Saddelbreed hopper
i Tyskland.
Spændende, men heller ikke de kan jeg finde ud af ret meget om.
Men hvis jeg nu leder videre lykkedes det måske.
Vi skal til vores første stævne på ham i den kommende weekend, så det bliver
spændende.
Planer har jeg nok af, og jeg er dressur rytter til fingerspidserne.
Så selvfølgelig skal hesten gå dressur.
Desværre rider jeg selv kun hyggeridning, og underviser fra jorden, idet jeg
i 99 fik ledegigt.
Som gør at jeg ikke er rytter på samme måde længere, men nu må nøjes.
Men hestene vil jeg ikke undvære, og så er jeg jo så heldig at dele
interessen med min datter.

Nå jeg kunne vist også fortælle i et rask væk.
Nu hvor jeg næsten kender dine heste er du nødt til at sende mig billeder af
dem *S*
Er din rene araber oprettet i Databasen ?? www.fuldblodsaraber.dk ??
Ellers må du lige gøre det.. *S*
Du kan tage et kig på mine på vores hjemmeside..

http://www.ox-arabere.dk/

Hilsen Berit Nielsen
Århus

Fra : taina

Dato : 10-03-04 13:58

> [...]

> Lyder helt forkert, når man tænker på han er hingst, men det er fakta.
> God, stabil, samarbejdsvillig, sød, kælen let at ride og bare helt

klip

Det med at det lyder forkert, kommer vist an på, hvilke ører, der hører det

Jeg rider en oldenborghingst, der generelt bare er sød og rar. Men
selvfølgelig skal han da lige prøve grænser af på mig en gang imellem. Men
hvis der er børn i nærheden, så skal jeg lige love for, at der er dømt
forsigtighed ud over alle grænser.

Min kusines børn på 5 og 7 år har fået en træktur på ham en dag, hvor der
skete rigtig meget i stalden. Han skulle selvfølgelig helst have det hele
med, og også gerne kommentere på det Min kusine syntes, at han så ret
vild ud - bortset fra når ungerne skulle strigle ham i hovedet, så bøjede
han det ned, så de kunne nå. Da børnene kom i sadlen, så gik han med halv
skridthastighed, hele tiden opmærksom på, hvad der skete deroppe.

Så det ER altså ikke alle hingste, der er nogle bøllehoveder...

mvh. tina

Fra : Liz B.

Dato : 10-03-04 21:55

> Er din rene araber oprettet i Databasen ?? www.fuldblodsaraber.dk ??
> Ellers må du lige gøre det.. *S*
> Du kan tage et kig på mine på vores hjemmeside..

Hej Berit,
Har lige været en hurtig tur i ovenstående - flotte heste. Træls at nogle
i "familien" ikke er med billedmæssige, men dejlige at se de andre. Jeg har
ellers ledt meget efter info om dem, og glæder mig til at databasen bliver
udvidet. Træls med den runtime error der kommer - ingen billeder

Jeg må se at få Muchacha, som hun hedder, oprettet. Hun fik ca. fire føl
inden jeg købte hende nemlig, men hvad de hedder ved jeg ikke. Jeg kan
tydelig se ligheder mellem min fhv hingst og hans forfædre - det er bare så
skont.

Ang. Wisdom El Masran - en dejlig hest. Held og lykke med føllet, det
bliver en super stor oplevelse for jer at får føl. Det er ligesom at føde
børn - man glemmer det aldrig Husk at fortælle hvordan det går når den
tid kommer. Hvad hedder hoppen?

Mvh Liz

Fra : Berit Nielsen

Dato : 10-03-04 00:39

Hej Liz.

Fra : Marlene

Dato : 29-02-04 18:27

"Berit Nielsen" <anonym-afsender@post.dk> skrev i en meddelelse

Snip

> Så har jeg købt en hingst, primært til min datter.
> Og det er bare et kanon køb.

Snip

Suk, hvor er han dog smuk Tillykke med ham!

Mvh. Marlene.

Fra : matilde

Dato : 03-03-04 11:08

"Berit Nielsen" <anonym-afsender@post.dk> wrote in message news:<c1rn9m$dqq$1@sunsite.dk>...
> Så er det endelig lykkedes mig at komme herind igen.
> Efter et udbyder skift i Januar har jeg ikke kunnet komme ind på
> nyhedsgrupperne.

Hej Berit (og andre) da jeg også har opsagt min adsl forbindelse ved
TDC pr 1. April 04 (pga flytning) tænkte jeg om det så betyder at man
mister sin outlook?

Jeg ved godt jeg mister de emailadresser jeg har igennem TDC, men den
ene som jeg har fået via mit webhotel går også "igennem" min outlook,
derfor har jeg spekuleret lidt over om man mister hele sin outlook?
(ja jeg er totalt grøn mht til computer:))

Mvh Matilde

Fra : Malene P

Dato : 03-03-04 11:40

"matilde" <matildebeslagsmed@msn.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> derfor har jeg spekuleret lidt over om man mister hele sin outlook?
> (ja jeg er totalt grøn mht til computer:))

Ja, det er vist tydeligt -og dit indlæg hører ikke til her i gruppen. Med
"Outlook" mener du sikkert Outlook Express? Du mister IKKE noget udover de
ting (som du selv påpeger -feks emailadresser), du har som kunde hos TDC.
Hvis dit webhotel ikke er hos TDC, berøres det selvsagt ikke. Men du skal
naturligvis ændre konto-indstillingerne, så de passer til den nye udbyder,
der sikkert har sendt dig et brev med anvisninger. Måske kender du en, der
lige i et snuptag kan klare det for dig -det er ikke så farligt endda .
Du mister derimod adgangen til TDS's nyhedsserver, så den skal du også huske
at tilpasse -sunsite.auc.dk er derimod åben uanset din udbyder. Håber du kan
bruge svaret .

mvh
Malene P

Fra : Matilde Bøgh

Dato : 03-03-04 19:31

> Ja, det er vist tydeligt -og dit indlæg hører ikke til her i gruppen.

Højtidelighed/selvhøjtidelighed har aldrig hørt til mine yndlingsegenskaber
hos mennesker, og herregud at en lille indlæg smutter forkert.

> "Outlook" mener du sikkert Outlook Express?

Ja

Håber du kan
> bruge svaret .

Ja tak for hjælpen.