"vende" datoer ???
Fra : Erik R.N.

Dato : 29-02-04 00:32

Hej
Hvordam vender man en dato ???
Problemet er, jeg har en stor ACCESS2002-tabel med et datofelt i dato-formatet
"dd-mm-åååå".
Når jeg skal have den uploaded tabellen til MYSQL laver jeg først en txt-fil ( ; og
" " ) som jeg så uploader til MYSQL tabellen.
Dato-feltet i MYSQL-tabellen er et varchar-felt, ikke et dato-felt og jeg kan ikke
dato-sortere på det
Hvordan får jeg omformet ACCESS's "dd-mm-åååå" til "åååå-mm-dd" i MYSQL ???

--
Erik Reinert Nielsen
www.nogn.dk

Fra : Jan Bachman

Dato : 29-02-04 10:07

>Hvordan får jeg omformet ACCESS's "dd-mm-åååå" til "åååå-mm-dd" i MYSQL ???

SELECT dato, Format([dato],"yyyymmdd") AS mysqldato
FROM tabel;

/Jan

Fra : Erik R.N.

Dato : 29-02-04 18:21

> SELECT dato, Format([dato],"yyyymmdd") AS mysqldato FROM tabel;

Hej Jan
Tak for dit svar. Jeg er nok for uerfaren med SQL og php til at kunne
få det til at fungere.
Der skal læses fra MYSQL-varchar-feltet dato, hvor der står noget på
formen (ikke formatet) "aa-aa-aaaa", som altså er en dato. Og det vil
jeg gerne have lavet om til MYSQL-datoformatet "yyyy-mm-dd" eventuelt
i et andet felt i tabellen. Jeg tror der skal SUBSTRING; men hvordan
få det samlet og ind i MYSQL-datoformatet "yyyy-mm-dd" ????

Erik R.N.