Konvertering af .TPS (Clarion) filer til a~
Fra : Hans-Henrik Andersen

Dato : 28-02-04 22:50

Hej

Jeg har en .TPS fil, som jeg gerne ville åbne og eksporterer til et andet
format (f.eks. CSV, DBF eller lign.).

Filen stammer fra et "Spørgeskema" program, hvor vi har registreret
resultatet af en spørgeskema undersøgelse i den lokale børnehave. Programmet
er gammelt (!), og der er ikke længere support på, men vi har fået
programmet i forbindelse med spørgeskemaet, som kommer fra et konsulent
firma. Programmet (til indlæsning af spørgeskemaer) giver kune specifikke
resultater i form af grafer, men jeg vil gerne kunne lave andre grafer m.v.,
hvilket ikke er muligt. Eksport er heller ikke muligt i programmet.

Jeg har derfor brug for en en-gangs konvertering.

TPS formatet kommer, såvidt jeg ved, fra firmaet TopSpeed og er noget der
bruges til Clarion. Jeg kender ikke til det (spørg mig om AS/400 og jeg ved
det), men jeg har ikke kunnet finde nogen konverteringsværktøjer.

Jeg har fundet programmet TOPSCAN (som skulle kunne gøre det), men det
virker ikke (ihvertfald ikke den version jeg har).

Skulle der være en, som kunne hjælpe mig? Vi er lidt desperate, og
forældrene skal snart have besked!

Med venlig hilsen

Hans-Henrik Andersen

Fra : Anders Dahlmann

Dato : 06-03-04 09:08

Hej Hans-Henrik

Jeg har et lignende problem, men det eneste jeg har fundet er en ODBC-driver
til ca. $250, og det er lige i overkanten af hvad jeg synes at det er værd.
Det vil forældrene vel heller ikke betale ?!?!?

Min Topspeed database indgår i et program til vejning af produkter i
industriel produktion og programmet har en mulighed for at eksportere data
til en csv-fil - dog kun på dagsniveau.

Jeg har ligeledes prøvet TOPSCAN unden held, så du er altså ikke den eneste.

Hvis du finder en løsning vil jeg også gerne høre om den.

Beklager at jeg ikke kan være til mere hjælp.

Mvh
Anders Dahlmann