Findes sådanne programmer
Fra : Qbic - 6400

Dato : 28-02-04 20:10

Til at måle den nøjagtige hastighed mellem en PC, og Router ( Trådløst )

Jeg har købt.

Sitecom's 100 Mbps produktserie WL122, WL221, og WL 220
som skulle køre 100 Mbps, den viser godt nok kun at den er konnected med 54
Mbps

Nogen der ved hvorfor ?

--
Qbic Sønderborg
Tlf. 2336 4892

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 28-02-04 21:24

Qbic - 6400 skrev :
> [...]
>
> Sitecom's 100 Mbps produktserie WL122, WL221, og WL 220
> som skulle køre 100 Mbps, den viser godt nok kun at den er konnected med

Trådløst 100 MHz findes vist ikke til overkommelige priser, men derimod er
11 og 54 MHz almindeligt som trådløst.

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.gromit.dk/dvd/index.asp

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 28-02-04 22:29

"Qbic - 6400" <niels@qbic.dk> wrote in message
> [...]
>
> Sitecom's 100 Mbps produktserie WL122, WL221, og WL 220
> som skulle køre 100 Mbps, den viser godt nok kun at den er konnected med

Du mener Wl20,121 og WL122?

> Nogen der ved hvorfor ?

Har du prøvet at connecte, når du er lige ved siden af AP ? Det kan jo være
signalet skal være meget godt for at køre de 100mbit.. Det kan også være
hvis du ikke har installeret de rigtige drivere, men fx kun kører med XP´s
indbyggede drivere.. Der er jo ikke nogen standart på 100mbit eller 108mbit
som andre siger det kører.. Men de har jo nok valgt at sige 100, da ethernet
porten jo ikke er mere end 100Mbit.

Men du skal nok ikke regne med mere end 50mbit effekttivt.

Fra : Tor Lund

Dato : 29-02-04 09:54

> Sitecom's 100 Mbps produktserie WL122, WL221, og WL 220
> som skulle køre 100 Mbps, den viser godt nok kun at den er konnected med
54
> Mbps

du skal huske at installere den nyeste firmware. + inde i opsætningen for
skal du vælge noget i stil med Dual 54 mBit. så skulle det gerne funke.

mvh Tor Lund

Fra : Qbic - 6400

Dato : 29-02-04 10:32

Jeg har kun givet 1000 kr. for
Sitecom WL120, WL121, og WL122

1 stk. Router med 4 port 100 Mbps Ethernet
1 stk. PCI Wireless Netkort
1 stk. PCMCIA Wireless Netkort

Der står 100 Mbps transferrate, både i manualen, og på selve hardwaren
men underordnet så kan jeg ikke tvinge den over 54 Mbps

Har prøvet at geninstallere de drivere som følger med uden at hastigheden
har ændret sig, og den skriver konnected med 54 Mbps

Derfor søger jeg noget der kan teste hastigheden med.

/ Qbic

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 29-02-04 10:41

"Qbic - 6400" <niels@qbic.dk> wrote in message

> Har prøvet at geninstallere de drivere som følger med uden at hastigheden
> har ændret sig, og den skriver konnected med 54 Mbps

Det er altid en god ide´ at hente de nyeste Drivere og firmware på deres
support side..

Fx Dlinks udstyr har ikke altid været 108Mbit.. men bare ved en firmware
opgradering, kunne det køre 108, istedet for 54

Fra : Msp

Dato : 02-03-04 03:14

> [...]
> har ændret sig, og den skriver konnected med 54 Mbps
>
> Derfor søger jeg noget der kan teste hastigheden med.

Nu skriver du selv at det er trådløst, mig bekendt er der ingen trådløse
anlæg der kan køre over 54Mbit (G-standard) oven i købet er 11 Mbit det
almindelige i øjeblikket.

Mogens