Matrikel
Fra : J.A.

Dato : 28-02-04 18:44

Hej

Har også postet denne forespørgsel i dk.fritid, men tænkte så at det kunne
jo være at der var nogen her som havde erfaring med dette :

Er der nogen, som ved hvordan man finder frem til ejeren, af en matrikel,
når man har matrikelnummeret ? Det ville jo være nemt, hvis man kunne slå
det op på nettet !!

I mit område ligger der en masse moser, som jeg godt kunne tænke mig at
prøve at fiske i. Går man ned til dem, er der, ved størstedelen, store
skilte, der fortæller at de er forbeholdt jægere. Resten står der intet ved,
så nu har jeg fundet frem til matrikelnummeret på 20-25 små moser, og kunne
så godt tænke mig at finde frem til ejerne, så jeg kunne spørge om man kunne
få lov at fiske der.

mvh
Jim

Fra : Morten Holst

Dato : 28-02-04 19:09

Hej Jim

Det tror jeg de kan fortælle dig på kommunen.
(Teknisk forvaltning)

Holst

Fra : J.A.

Dato : 28-02-04 19:50

Hej Morten

Ja det bliver jeg jo desværre nok tvunget til, hvis ikke man kan finde
oplysningerne på nettet.

mvh
Jim

Fra : Poul E. Kristensen

Dato : 28-02-04 20:05

> [...]
> når man har matrikelnummeret ? Det ville jo være nemt, hvis man kunne slå

Prøv Kort og Matrikelstyrelsen: www.kms.dk
Jeg mener de har en søgemulighed stadigvæk.

Poul E. Kristensen
(direkte mail : fjern nospam)

Fra : Indland

Dato : 28-02-04 21:33

Hej

Jeg ved ikke hvor du bor men på Fyn kan du finde det på www.grundkortfyn.fk
Hvis du skal finde de rigtige oplysninger som er helt opdateret skal du
henvende dig på dommerkontoret i den by hvor matriklen befinder sig.
Bemærk at de har lidt specielle åbningstider: ofte 10.00 til 12:00. Det
koster lidt om det også koster for private ved jeg ikke men jeg mener jeg
giver ca. 100 som erhvervsdrivende

Fra : Indland

Dato : 29-02-04 16:00

Husk det er kun dommerkontoret som har de "rigtige" oplysninger, det er dem
som holder styr på alle hushandler og ingen andre har de seneste og
opdaterede oplysninger - alle andre får først oplysningerne løbende

Fra : Thomas

Dato : 29-02-04 00:17

Du skal henvende dig til din kommunes ejendomskontor.
Hilsen
Thomas

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 29-02-04 01:33

"J.A." wrote:

> Er der nogen, som ved hvordan man finder frem til ejeren, af en matrikel,
> når man har matrikelnummeret ? Det ville jo være nemt, hvis man kunne slå
> det op på nettet !!

Jeg mener der noget med, at hvert år når ejendomsvurderingerne
bliver offentliggjort, så ligger de på nettet i nogle måneder,
og der kan du muligvis se, hvem der ejer hvilke matrikelnumre.

Men du skal ikke være alt for optemistisk, jagten i nogle mose-
huller kan godt koste 20 - 30.000 kr. pr. år, og så er det som
regel indbefattet, at der skal være fred og ro til vildtet, og
at der ikke må være fiskeri og sejlads i mosehullerne.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Michael Boysen

Dato : 29-02-04 04:39

J.A. wrote:

> Er der nogen, som ved hvordan man finder frem til ejeren, af en matrikel,
> når man har matrikelnummeret ?

Hej J.A.

Prøv at kigge på:
http://www.lepidoptera.dk/flyfoto.htm

Via disse links burde du kunne finde frem til det du efterspørger,
ellers må du evt. uddybe...

Venlig hilsen
Michael Boysen

Fra : Den vamle mand

Dato : 29-02-04 11:38

hej
Her er et eksmpl. fra sønderjyllands amt , under miljø
http://gis1.sja.dk/website/IMSPortal/PortalAMT20/start.cfm?caller=../../lodsejerviewer02&komnr=&ejdnr

Fra : Helene og Lars

Dato : 29-02-04 18:55

Hej

Du kan ringe til tinglysningskotoret (Ligger typisk ved
dommerkontoret/paskontoret i den lokale retsbygning) og bede
om at få oplyst hvad der står under "Adkomst" for de enkelte ejendomme.

MVH Lars