Matrikel
Fra : J.A.

Dato : 28-02-04 18:23

Hej

Er der nogen, som ved hvordan man, evt. på nettet, kan finde frem til ejeren
af en matrikel ?

Med venlig hilsen
Jim

Fra : GiWeo

Dato : 28-02-04 18:28

Hejsa

>Er der nogen, som ved hvordan man, evt. på nettet, kan finde frem til ejeren
>af en matrikel ?

Kun hvis du har adressen !

--

Lars Engelhardt
webmaster@linkssiden.dk

Fra : J.A.

Dato : 28-02-04 18:51

Jeg har ingen eksakt adresse, da det drejer sig om nogle moser, som ligger
langs med en å. Det er et stykke på omkring 20-25 km, der er splittet op i
RIGTIGT mange forskellige matrikler ! Feks. kan den ene mose godt være delt
op i 2 matrikler, og marken, som ligger udenom, er et tredje matrikelnr. !!!

mvh
Jim

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 28-02-04 20:24

"J" == J A <ahle@post.tele.dk> writes:

> Er der nogen, som ved hvordan man, evt. på nettet, kan finde frem
> til ejeren af en matrikel ?

Måske, det afhænger lidt af hvilket amt det drejer sig om.

Flere danske amter har er portal hvor der er adgang til de GIS data
de ligger inde med. I Nordjyllands amt kan du starte på
<http://gis.nja.dk>, hvor du kan finde frem til en bestemt
matrikel. Når du har fundet den, kan du finde frem til et
ejendomsnummer, som du derefter kan bruge til at finde ejeren.

Jeg ved at Århus amt har et tilsvarende system, så prøv at se hvad
teknik og miljø i det pågældende amt har på deres hjemmeside.

--
/Wegge <http://outside.bakkelygaard.dk/~wegge/>
echo mail: !#^."<>"|tr "<> mail:" dk@wegge

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 28-02-04 21:18

> Er der nogen, som ved hvordan man, evt. på nettet, kan finde frem til
ejeren
> af en matrikel ?

Hvis du har det fulde matrikelnr, så kan du henvende dig på det lokale
dommerkontor og få ejer oplyst. Telefontid typisk om formiddagen. Du kan
også henvende dig personligt.

Mvh Maria

Fra : Søren V Andersen

Dato : 01-03-04 13:05

Du kan prøve http://www.kms.dk/
Det kan være der er noget der..

Mvh
Søren

Fra : Camilla W. Pedersen

Dato : 03-03-04 11:08

"J.A." <ahle@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Er der nogen, som ved hvordan man, evt. på nettet, kan finde frem til
> [...]

Kan du ikke spørge nogle af de mennesker der bor i nærheden af matriklen?
Det ville jeg da gøre som det allerførste.

MVH Camilla.

Fra : Heidi N. K.

Dato : 03-03-04 17:25

> Er der nogen, som ved hvordan man, evt. på nettet, kan finde frem til ejeren
> af en matrikel ?

Henvend dig på kommunen, som regel ejendomsbeskatningen.
Her kan du måske få en ejendomsattest på den pågældende ejendom.

På sådan en ejendomsattest står der bl.a. ejerens navn.

Hvis du skal ha´ flere koster det som regel penge og nogle kommuner
(de størrer) vil slet ikke udlevere dem til en privat person.

Du kan så henvende dig til en landinspektør i dit område.

Disse driver privatpraksis og har eneret på at udfører matrikulære
arbejder.
Derfor har disse landinspektører som regel lov til at hente
ejendomsattester hos kommunerne endda i visse tilfælde helt gratis.

Jeg ville forsøge mig på et landinspektørkontor i første omgang.
Du kan bede om at få lavet et oversigtsrids, altså et kort hvorpå de
forskellige ejere står og hvor deres områder/matrikler er markeret med
farver.

Det koster selvfølgelig lidt, men en hurtig landinspektør kan bede sin
teknisketegner om at lave det og det går der altså ikke mange timer
med.

Mvh.
Heidi