hejsa
Fra : ulla

Dato : 25-04-01 08:17

en lille sjov alvorlig historie

Jeg har en kastreret hankat på 11 år. Han er en særdeles dominerende hankat.
Igår da jeg sad ved min computer hørte jeg katteskrig udenfor. Jeg for ud,
fordi jeg tænkte at det nok var Max, min kat, der var kommet i camouflage
med naboens kat, og ganske rigtigt. Frækkerten var vadet op ad trappen, lige
ind i naboens lejlighed, (De havde døren til at stå åben i det gode vejr),
lige hen til naboens kat og jaget katten ud ad dens egen lejlighed. Så fræk
kan ingen kat være. Jo, skønt Max er meget bange, når der kommer fremmed, er
han alligevel ikke bange for at vade ind i andres folks lejlighed.

Men hvad gør man. Jeg kan jo ikke forlange at naboen skal holde deres dør
lukket midt om sommeren. Jeg har prøvet med vand, men det er han desværre
blevet imun over for. Hvad gør man

med venlig hilsen

ejeren til en slem pensionistkat.

Fra : Gitte J.L

Dato : 25-04-01 08:37

Hej
Jo, så frække er der en del katte der er.
Du kan holde din kat hjemme. Det kan være ret generende, når andre folks katte
vader ind i ens lejlighed eller når de gør som din. Din nabo har iøvrigt ret til
at kræve, at du holder din kat væk jf. lovgivningen. En løbegård er en glimrende
løsning, der både forskåner naboerne og sikrer din kat mod at blive kørt ned
etc. Har man have, så har man også mulighed for at bygge sådan een....prøv at
læse i Politikens Kattebog om den slags.
Det er ikke et surt opstød det her .... men lige netop dit problem kan løses ved
overholdelse af lovgivningen.
Mvh. Gitte