SessionID
Fra : pepss

Dato : 28-02-04 14:30

Hejsa NG

er en Session.SessionID altid 10 ciffere (tal)?

--
Pepss
Den ordblinde der prøver at blive webdesigner

Fra : Jørn Andersen

Dato : 28-02-04 14:52

On Sat, 28 Feb 2004 14:29:58 +0100, "pepss" <olefriis@privat.dk>
wrote:

>er en Session.SessionID altid 10 ciffere (tal)?

Nej - i en database, hvor jeg har gemt Session.ID, har jeg både 9- og
10-cifrede ID'er.

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : pepss

Dato : 28-02-04 16:19

"Jørn Andersen" <jorn@jorna.dk> skrev i en meddelelse

> Nej - i en database, hvor jeg har gemt Session.ID, har jeg både 9- og
> 10-cifrede ID'er.

øv da også..

jeg har nemlig dette array arrsessionid som indeholder f.eks.
1060919685:28-02-2004 14:30:32|1060919995:28-02-2004 14:16:06|
og jeg skal kun bruge Session.IDét.
hvis det altid var på 10 cifre var det jo nemt nok men hvordan kan jeg så
skille det?

Fra : Jørn Andersen

Dato : 28-02-04 16:59

On Sat, 28 Feb 2004 16:18:40 +0100, "pepss" <olefriis@privat.dk>
wrote:

> [...]
>og jeg skal kun bruge Session.IDét.
>hvis det altid var på 10 cifre var det jo nemt nok men hvordan kan jeg så

Prøv evt. med noget i retning af
Left(myVar, InStr(MyVar, ":") - 1)
- altså: Instr finder positionen for ":". Du tager så strengen fra
venstre og indtil tegnet lige før ":"

Håber det virker - eller giver dig en idé til at komme videre.

Good luck!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : pepss

Dato : 28-02-04 17:51

"Jørn Andersen" skrev
"pepss" wrote:

> [...]
> venstre og indtil tegnet lige før ":"
>
> Håber det virker - eller giver dig en idé til at komme videre.

jo tak det har da bestemt givet en ide til det men når jeg nu prøver får jeg
denne fejl:
Microsoft VBScript runtime error '800a0005'

Invalid procedure call or argument: 'Left'

/ami/ind.asp, line 172

For t = LBound(arrsessionid) to UBound(arrsessionid)
Response.Write Left(arrsessionid(t), InStr(arrsessionid(t), ":") -
1)<--- line172
Next

det "sjove" er bare at jeg får det godt nok udskrevet! kan det være noget
med at der er en "rast" tilbage eller noget i den stil?

Fra : pepss

Dato : 28-02-04 18:44

"pepss" skrev
> "Jørn Andersen" skrev

> jo tak det har da bestemt givet en ide til det men når jeg nu prøver får
jeg
> denne fejl:

[snip fejl]

> [...]
>
> det "sjove" er bare at jeg får det godt nok udskrevet! kan det være noget
> med at der er en "rast" tilbage eller noget i den stil?

jeg fandt ud af at min lykke blev kørt en gang for meget (ved ikke hvorfor)
men ved at gøre sådan:
For t = LBound(arrsessionid) to UBound(arrsessionid) -1
virker det

Fra : Jørn Andersen

Dato : 01-03-04 03:01

On Sat, 28 Feb 2004 18:44:17 +0100, "pepss" <olefriis@privat.dk>
wrote:

>jeg fandt ud af at min lykke blev kørt en gang for meget (ved ikke hvorfor)
>men ved at gøre sådan:
>For t = LBound(arrsessionid) to UBound(arrsessionid) -1
>virker det

Prøv at kigge på, hvordan du danner dit array. Mon ikke du får et
eller andet "snask" fyldt på på den sidste position.
Ellers burde det nemlig være rigtigt nok ...

Good luck!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : pepss

Dato : 02-03-04 10:42

"Jørn Andersen" skrev
"pepss" wrote:

> Prøv at kigge på, hvordan du danner dit array. Mon ikke du får et
> eller andet "snask" fyldt på på den sidste position.
> Ellers burde det nemlig være rigtigt nok ...

jeg kan godt nok ikke finde ud af hvorfor men det ser ud til at jeg her et
mellemrum til sidst.

Fra : Chrisser

Dato : 01-03-04 10:31

pepss wrote:

> jeg fandt ud af at min lykke blev kørt en gang for meget (ved ikke
> hvorfor) men ved at gøre sådan:
> For t = LBound(arrsessionid) to UBound(arrsessionid) -1
> virker det

Som Jørn skriver kan det være at du får puttet noget snask i dit array til
sidst, eller at du får oprettet et index der er tomt i dit arrray. Jeg har
været ude for det selv ( det sker f.eks. hvis man laver sit array ved at
splitte en streng på en karakter og denne karakter også afslutter strengen )
- left fejler på tomme strenge så en løsning består enten i at opbygge dit
array så det ikke indeholder "tomme poster" - eller den nemme: at teste
længden af indholdet før du kalder Left:

If Len(arrsessionid(t) > 0 Then

Chrisser

Fra : pepss

Dato : 02-03-04 10:43

"Chrisser" skrev

> [...]
> array så det ikke indeholder "tomme poster" - eller den nemme: at teste
> længden af indholdet før du kalder Left:

det vil jeg da lige prøve at leje lidt med!