problem med at joine to tabeller i en fore~
Fra : Henry

Dato : 28-02-04 12:43

Jeg har et problem med at joine to tabeller i en forespørgsel fra ASP.

Det virker fint med forespørgslerne sålænge jeg holder mig til at spørge om
data fra en tabel ad gangen.
Hvis jeg derimod forsøge at joine to tabeller går det galt.
Min asp side ser således ud

<title>Hente data fra database</title>
<head>
</head>
<b>
<%

DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; "
DSN = DSN & "DBQ=" & Server.MapPath("/ASP_Web/db.mdb")
Conn.Open DSN

strSQL = "Select * from calendardate"
strSQL = "Select * from calendar"

Set rs = Conn.Execute(strSQL)

Response.Write rs ("calendardate") & "<br>"
Response.Write rs ("calendartext") & "<br><br>"

rs.MoveNext
Loop While Not rs.EOF

Conn.Close
Set Conn = Nothing
%>
</b>

Men jeg vil gerne have "calendardate" og "calendartext" på en linie og
således de passer sammen.
Og jeg vil også gerne have sådan at der kun bliver aktiviterterne fra dagen
i dag og 10 dage frem der bliver listet.
Kan jeg lave en forespørsel med kriterierne i access og få vist den. eller
skal jeg tage fra tabellen og skrive kriterierne på min ASP side i stedet
for.?

det jeg har lavet indtil nu viser data således

16-03-2004
Skolekoncert for 4 til 6 klasse.

men der er rod i datoerne og den har alle poster i tabellen med , også dem
hvor datoen er overskredet.

På forhånd tak

Henry

Fra : Henry

Dato : 28-02-04 13:54

Det med rod i datoerne er åbenbart galt i den asp side hvor dato og tekst
indtastes i .
Det er lidt vilkårligt om datoen kommer rigtigt i databasen eller om den
bytter rundt altså 3-4-2004 4-3-2004
Men det bliver listet rigtig nok ud som de står i databasen.
Hvorfor den så bytter rundt inden ved jeg ikke lige på nuværende tidspunkt.