Cisco 677 fastlægge en ip til en mac-adres~
Fra : Thomas

Dato : 28-02-04 00:43

Hej alle

Jeg kunne godt tænke mig at få min ene maskine, serveren, til altid at få ip
10.0.0.2, så ingen andre får den på netværket. Jeg kunne forestille mig at
jeg kunne binde den gennem MAC adressen?

Et andet er spørgsmål er - hvad er jeres DHCP lease tid? Min er på ~ 18
minutter hvad er normalt?

Hvor er der er en god manual/guide til cisco 677 eller cbos?
Thomas Jansson
*svar venligst i gruppen - mails lider filterdøden*

Fra : iddqd

Dato : 28-02-04 01:06

Thomas wrote:

> Hvor er der er en god manual/guide til cisco 677 eller cbos?

http://www.cisco.com/en/US/products/hw/modems/ps296/products_installation_guide_chapter09186a008007dd70.html#xtocid10955

eller om du vil

http://makeashorterlink.com/?J26D32D87

Lidt teknisk, men ikke noget dårligt sted at starte.

Mvh

Bruno

--
To mail me write to iddqdATworldonline.dk (U know what 2 do)

More of these http://www.westocykler.dk would mean less cars and less
polution.

Fra : Thomas Jansson

Dato : 28-02-04 02:36

> http://makeashorterlink.com/?J26D32D87
>
> Lidt teknisk, men ikke noget dårligt sted at starte.
>
> Mvh
> Bruno

Jeg har kigget lidt på og det ser ud til at jeg skal skrive noget ligne "set
dhcp server"... men jeg er ikke sikker på at den overhovedet kan det jeg
efterlyser - kender du noget til det?

Jeg tænker specielt på dette link
http://www.cisco.com/en/US/products/sw/netmgtsw/ps528/products_user_guide_chapter09186a00800ead58.html#xtocid12
Thomas Jansson
*ret min email før du skriver*

Fra : JL

Dato : 28-02-04 02:49

"Thomas" <tjansson80@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> 10.0.0.2, så ingen andre får den på netværket. Jeg kunne forestille mig at
> jeg kunne binde den gennem MAC adressen?
Jeg mener ikke at man kan binde en ip til en mac adresse med en Cisco 677.
Sæt DHCP serverens pool til ikke at inkludere 10.0.0.2 og giv din server
fast ip, det er nok den eneste mulighed...
- JL

Fra : Martin Schultz

Dato : 28-02-04 16:32

On Sat, 28 Feb 2004 00:42:57 +0100, Thomas wrote:

> [...]
> 10.0.0.2, så ingen andre får den på netværket. Jeg kunne forestille mig at
> jeg kunne binde den gennem MAC adressen?

Nej det kan ikke lade sig gøre. Men du kan jo bare sætte dine computere til
at benytte faste ip adresser.

> Et andet er spørgsmål er - hvad er jeres DHCP lease tid? Min er på ~ 18
> minutter hvad er normalt?

Den kan du selv sætte.

> Hvor er der er en god manual/guide til cisco 677 eller cbos?

Der er lidt på min hjemmeside men det er ikke en manual. Der plejer at
følge en med i kassen med routeren, eller står der også en del på
cisco.com.

Martin
ADSL og opsætning af Cisco/Zyxel routere.