Tiscali (endnu en advarsel)
Fra : Peter

Dato : 27-02-04 19:51

Jeg har som så mange andre været i kløerne på Danmarks (Europas) dårligste
internet udbyder Tiscali.

Her er en UHYGGELIG men desværre sand beregning:

Jeg har som så mange andre arbejdsgiverbetalt ADSL.
Dette har jeg gennem 3 år haft igennem Tiscali. Linien blev flyttet for et
år siden og i forbindelse med dette opkrævede Tiscali 3 mdr. abonnement for
meget. Det opdagede min arbejdsgiver et par måneder senere og efter MANGE
telefonopkald indrømmede Tiscali fejlen og lovede at sende en check på
beløbet. Efter 4 mdr. var checken endnu ikke kommet og min arbejdsgiver
valgte i stedet at modregne beløbet. Så kom Tiscali op af stolen og truede
med inkasso. Pga. balladen opsagde jeg min linie til 31/12 -hvilket fik
Tiscali til at lukke linien 3/12 (pga. manglende betaling).

Jeg har nu ADSL hos CyberCity (og er glad for det).

Forrige uge (uge 8) fik jeg brev fra Tiscali at jeg skulle aflevere adsl
udstyret -hvilket jeg gjorde i denne uge. Så troede jeg at jeg endelig var
ude af Tiscali-balladen, men ak nej.
I dag fik JEG (privat) et brev fra Inkasso firmaet Intrum Justitia A/S med
et krav om 2000 kr. inden 5 dage -ellers jeg jeg få "konsulent besøg" uha!!!

En ting er at Tiscali ikke har styr på deres regninger og at dette rammer
min arbejdsgiver.
MEN hvordan kan Tiscali sende MIG til inkasso??!
Jeg er ikke jurist, men det kan da ikke være helt lovligt?? Jeg har jo
juridisk intet med sagen at gøre.

Jeg må som tusinder andre bare sige "HOLD JER LANGT VÆK FRA TISCALI"!

Hilsen
En frustreret ex-Tiscali-kunde

Peter

Fra : Svend Olaf Mikkelsen

Dato : 27-02-04 20:43

On Fri, 27 Feb 2004 19:50:52 +0100, "Peter" <garcon@Xmail.dx> wrote:

> [...]
>juridisk intet med sagen at gøre.
>
>Jeg må som tusinder andre bare sige "HOLD JER LANGT VÆK FRA TISCALI"!

Kan vi ikke gøre en undtagelse for dk.edb.internet.udbydere, så det
bliver tilladt at vedhæfte en Stesolid til hvert indlæg.
--
Svend Olaf

Fra : AF

Dato : 27-02-04 22:10

I news:403f9d84.49151877@dtext.news.tele.dk skrev
Svend Olaf Mikkelsen følgende:

[ ... ]
> Kan vi ikke gøre en undtagelse for dk.edb.internet.udbydere, så det
> bliver tilladt at vedhæfte en Stesolid til hvert indlæg.

vil du så love at klippe alt overflødigt væk i dit næste indlæg?

God weekend, ikke mindst til dig.

http://sda-net.dk/ + http://skabelsen.info/
*** Alle med debatforum ***

Fra : Claus O

Dato : 28-02-04 11:08

"AF" <dewnull@dewnull.invalid> wrote

> vil du så love at klippe alt overflødigt væk i dit næste indlæg?

Kom din forbindelse hos Tiscali så op til tiden og kører den som
den skal?
(jeg regner da bare med du er i byen og låne en tdc linie nu...ha..ha)

Fra : AF

Dato : 28-02-04 14:21

I news:c1ppc5$k3j$1@sunsite.dk skrev
Claus O følgende:

[ ... ]
> (jeg regner da bare med du er i byen og låne en tdc linie
> nu...ha..ha)

Der er meget du *ikke* ved og mindst lige så meget du bare regner med.
Her hvor jeg er nu regner det ikke, og det sner heller ikke. Solen
skinner fra en skyfri dybblå himmel.

Men sådan noget fatter du vel heller ikke.

Hilsen
Andreas Falck
En glad Tiscali-bruger og
en glad tidligere Tele2-bruger

Fra : Claus O

Dato : 28-02-04 14:41

"AF" <dewnull@dewnull.invalid> wrote

> Solen skinner fra en skyfri dybblå himmel.
>
> Men sådan noget fatter du vel heller ikke.

Ork jo, du er IGEN på solskinsferie på Bornholm......

Fra : AF

Dato : 28-02-04 16:19

I news:c1q5re$e4p$1@sunsite.dk skrev
Claus O følgende:

[ ... ]
> Ork jo, du er IGEN på solskinsferie på Bornholm......

Der er altså endnu mere du slet ikke har fattet en brik af!!

Jeg er *ikke* på solskinsferie, hverken på Bornholm eller andre
steder, - men sidder på min helt egen hjemmeadresse og nyder det fine
solskin og det lune vejr. På terrassen, hvor der er rigtig god læ, kan
man fint sidde og slikke solskin i dag uden at komme til at fryse.

FUT dk.snak.off-topic

Og det er endda fra min egen ADSL-opkobling, der betales til Tiscali
(hvis de da ellers kan finde ud af at sende en regning), jeg poster
gennem. Men *det* fatter du vel heller ikke en brik af?

Fra : Claus O

Dato : 28-02-04 17:28

"AF" <dewnull@dewnull.invalid> wrote

> Der er altså endnu mere du slet ikke har fattet en brik af!!

Du skulle HJEM til Tiscali og deres fremragende netwwæærk........

Jeg ler igen stille i solen af dig.

Fra : AF

Dato : 28-02-04 17:36

I news:c1qfk2$5mj$1@sunsite.dk skrev
Claus O følgende:

[ ... ]
> Du skulle HJEM til Tiscali og deres fremragende netwwæærk........
>
> Jeg ler igen stille i solen af dig.

Jeg *HAR* et Tiscali-abonnement - og jeg sender via den opkobling jeg
har med det abonnement.

Men heller ikke det fatter du.

FUT dk.snak.off-topic

Fra : Claus O

Dato : 29-02-04 10:52

"AF" <dewnull@dewnull.invalid> wrote in

> Jeg *HAR* et Tiscali-abonnement - og jeg sender via den opkobling jeg
> har med det abonnement.
>
> Men heller ikke det fatter du.

Ork jo, du har et såkaldt TISCALI DISCOUNT produkt, som
Tiscali har købt ude i byen, MEN at udtale sig om at man
ikke kan vente til man igen får en TISCALI LINIE og kommer
HJEM TIL TISCALI igen og det så "bare" var en TDC resellerlinie,
må sku da være at købe katten i sækken?

Fra : N/A

Dato : 29-02-04 14:45

Fra : N/A

Dato : 29-02-04 14:45

Fra : N/A

Dato : 29-02-04 14:45

Fra : N/A

Dato : 29-02-04 14:45

Fra : Ivar Madsen

Dato : 29-02-04 14:45

Rudi Stegen skrev i -dk.snak.off-topic:

> Hvis de ikke selv havde haft udstyr på centralen, ville de ikke have
> kunnet se noget synderligt på stedet, men skulle smide det videre til
> indehaveren af udstyret. Det gælder velsagtens også Tele2 og CC, når de
> sælger via TDC's centraludstyr.

Uden at have indgående kendskab til om CC's måde at bruge TDC centraludstyr på
i forhold til Tiscali's måde, så er det ikke muligt at svare på hvad Tiscali
henholdsvis CC kan måle/ændre på opsætningen. Jeg vil umilbart ikke tro at
nogen af dem har adgang til centraludstyret,,, Men kan meget vel tage fejl.

Men det jeg havde i tankerne i forrige indlæg, det er at Tiscalikunderne
bruger TDC's server så som news.tele.dk og ikke news.tiscali.dk og lige så til
mail.
Mens CC og Tele2 kunder bruger news.cybercity.dk henholdsvis news.tele2.dk .

Ivar Madsen
Der kører MDK9.2 med KDE 3.2

Fra : Rudi Stegen

Dato : 29-02-04 15:34

Hej Ivar Madsen, du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

[Tiscalis Bredbånd hvor de ikke har udstyr på den aktuelle central]

> Men det jeg havde i tankerne i forrige indlæg, det er at
> Tiscalikunderne bruger TDC's server så som news.tele.dk og ikke
> news.tiscali.dk og lige så til mail.

Ligesom du velsagtens også tænkte på deres netværket som sådan (?). Og
ja, det er klart korrekt.

Bortset fra alt det, hvor vi er enige:

Jeg tror, at den nævnte kundekreds bruger Tiscalis mailserver. Gættet
skyldes, at de kan oprette op til 10 POP3-konti (se fx
<http://www.tiscali.dk/privat/broadband/>). Det lyder ikke som TDC's
mailserver.

--
Hygge fra Århus - Rudi
http://stegen.dk/pclinks1.htm

Fra : Svend Olaf Mikkelsen

Dato : 29-02-04 15:44

On Sun, 29 Feb 2004 15:34:28 +0100, Rudi Stegen <newsnospam@stegen.dk>
wrote:

> [...]
>
>Jeg tror, at den nævnte kundekreds bruger Tiscalis mailserver. Gættet
>skyldes, at de kan oprette op til 10 POP3-konti (se fx

Jeg har tilfældigvis dette stående på en konsol:

smtp.tiscalimail.dk
smtp.mail.dk
195.41.46.251

news.tiscalinews.dk
news.tele.dk
62.243.74.162

80.63.76.109
0x503f4c6d.kd4nxx13.adsl.tele.dk
80.63.76.109
--
Svend Olaf

Fra : Ivar Madsen

Dato : 29-02-04 15:56

Rudi Stegen skrev i -dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> [...]
> Jeg tror, at den nævnte kundekreds bruger Tiscalis mailserver. Gættet
> skyldes, at de kan oprette op til 10 POP3-konti (se fx

På en pop/imap server skal man logge på med brugerID+PW, uanset hvordan man
kommer på nettet, du kan tage på ferie til fjernøsten, og gå på netcafe, ned
din bærbar computer (hvis du får lov til at slutte den til nettet nogen
steder får man, andre steder får man ikke) og så hente mail fra din pop3 konti
hos Tiscali, afsendelse af mail kræver derimod at du er koblet op på
netværket¹, det er derfor ikke noget problem for Tiscali at tilbyde egne
mailkonti.

Efter hvad jeg er bekendt med, så ligger den store forskæld i at Tiscali
simpelthen vidersælger TDC produkt, mens CC har eget kort i TDC's DSLAM, og at
DSLAM'en (eller muligvis en router på centralen) ser på hvilket kort i
DSLAM'en trafikken kommer fra, når den beslutter hvor den skal route trafikken
hen. Et TDC kort -> TDC's netverk, Et CC kort -> knudepunktet hvor CC og TDC
udveklser trafikken.

¹Der er så nogen der har sat op så de tillader en IP der har haft POP3 kontekt
inden for få minutter

Ivar Madsen
Der kører MDK9.2 med KDE 3.2

Fra : Jesper Skriver

Dato : 29-02-04 16:08

On Sun, 29 Feb 2004 15:56:10 +0100, Ivar Madsen wrote:

> [...]
> hvor den skal route trafikken hen. Et TDC kort -> TDC's netverk, Et CC
> kort -> knudepunktet hvor CC og TDC udveklser trafikken.

Det er ikke korrekt, CC har ikke egne kort i TDC's DSLAM's - de lejer
ganske enkelt blot en port paa DSLAM'en, som saa kobles ud paa en
forbindelse som ender i CC's netvaerk, istedet for en forbindelse som
ender i en TDC BBRAS.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456, FreeBSD committer

Fra : Ivar Madsen

Dato : 29-02-04 19:25

Jesper Skriver skrev i -dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> [...]
> ganske enkelt blot en port paa DSLAM'en, som saa kobles ud paa en
> forbindelse som ender i CC's netvaerk, istedet for en forbindelse som

OK, men prencipet er dog som jeg havde forstået det.

Ivar Madsen
Der kører MDK9.2 med KDE 3.2

Fra : Rudi Stegen

Dato : 29-02-04 20:46

Hej Ivar Madsen, du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> På en pop/imap server skal man logge på med brugerID+PW, uanset
> hvordan man kommer på nettet

Jep. Ellers ville den enkeltes valg mellem hostingudbydere være ret så
begrænset

> [...]
> fra din pop3 konti hos Tiscali, afsendelse af mail kræver derimod
> at du er koblet op på netværket¹, det er derfor ikke noget problem

Det var min bøf.

Når nogen siger "mailserver", har jeg en dårlig vane med at læse det i
betydningen "POP3/etc.-server", dvs. modsat "SMTP-server".

Uvanen skyldes formentlig, at Image/World Online/Tiscali altid har
kaldt deres POP3-server for mail.firmanavn.dk og deres SMTP
smtp.firmanavn.dk

Engang lærer jeg nok at læse, hvad folk faktisk skriver.

--
Hygge fra Århus - Rudi
http://stegen.dk/pclinks1.htm

Fra : Ivar Madsen

Dato : 29-02-04 21:02

> [...]

> smtp.firmanavn.dk
> Engang lærer jeg nok at læse, hvad folk faktisk skriver.

En pop/imap server, er vel strengt taget lige så meget en mailserver, som en
smtp server. Jeg kunne vel også have skrevet MTA når det kun er den del af en
mailserver jeg tænker på,,,

(MailTransførAgent)

Ivar Madsen
Der kører MDK9.2 med KDE 3.2

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 29-02-04 21:04

Ivar Madsen <spam.usenet.im@milli.dk> writes:

>En pop/imap server, er vel strengt taget lige så meget en mailserver, som en
>smtp server. Jeg kunne vel også have skrevet MTA når det kun er den del af en
>mailserver jeg tænker på,,,

....hvilket så kun ville beskrive en delmængde af det, en smtp-server
beskæftiger sig med. Oh, herlige forkortelsesverden

Mvh.
   Klaus.

Fra : Thomas Corell

Dato : 01-03-04 08:08

Klaus Ellegaard wrote:

> ...hvilket så kun ville beskrive en delmængde af det, en smtp-server
> beskæftiger sig med. Oh, herlige forkortelsesverden

Enig, vi bør starte en forening mod TLA.

--
Don't waste space

Fra : @@@ Thomas @@@

Dato : 28-02-04 21:12

Claus O wrote:
> "AF" <dewnull@dewnull.invalid> wrote

> Ork jo, du er IGEN på solskinsferie på Bornholm......

det må være Boholm du mener

--
Thomas
Jeg repræsenterer med denne udtalelse ikke TDC A/S

Hvornår har du iøvrigt tid til at hjælpe mig med spørgsmålet?
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : AF

Dato : 28-02-04 21:28

I news:4040f5fc$0$27471$edfadb0f@dread16.news.tele.dk skrev
@@@ Thomas @@@ følgende:

> det må være Boholm du mener

Jeg er hverken på Bornholm eller Boholm, men i det rare Ravsted

Se http://skrift.dk/hus_ravsted/

FUT dk.snak.off-topic

Fra : F.Larsen

Dato : 28-02-04 01:20

"Peter" <garcon@Xmail.dx> wrote in message
> [...]
> MEN hvordan kan Tiscali sende MIG til inkasso??!
> Jeg er ikke jurist, men det kan da ikke være helt lovligt?? Jeg har jo

Heller ikke mig, men jeg ved dog at det er en rigtig god ide og reagere med
det samme og tilbagevise kravet om betaling ...:=)

--
Flemming

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 28-02-04 09:10

On 2004-02-27, Peter <garcon@Xmail.dx> wrote:
> Jeg har som så mange andre været i kløerne på Danmarks (Europas) dårligste
> internet udbyder Tiscali.

Det "sjove" er bare, at jeg faktisk finder at det tekniske spiller fint
hos tiscali. Alle de problemer jeg har haft har været rent administrativt
med regninger, overflytninger, og alskens andet papirarbejde de ikke kan
finde ud af.

Thomas, 2720

Fra : Peter

Dato : 28-02-04 09:27

> [...]
> med regninger, overflytninger, og alskens andet papirarbejde de ikke kan

Jeg er helt enig -min linie var yderst stabil. Men jeg må endnu en gang sige
at min CC linie triller mindst lige så godt og så kan CC's support tale pænt
til folk, hvilket ikke er tilfældet hos Tiscali (men når man får så mange
klager er det nok heller ikke sjovt at arbejde der?).

Peter