Telmore, problemmer med at ringe/blive rin~
Fra : Ivar Madsen

Dato : 27-02-04 19:01

Jeg har et Telmore nr. og folk der ringer til mig får besked om at der ikke er
forbindelse til telefonen, selvom den er tænt og i område med god dækning.
SMS'en med besked om at der er en der har ringet, kommer med det samme.
GPRS virker også.

Hvis jeg vil fortage et opkald, så kan jeg ikke fortage opkald til f.eks.
Telmore, mens et 80 nummer ikke er noget problem.

Er der andre der har et ligende problem?

Ivar Madsen
Der kører MDK9.2 med KDE 3.2

Fra : Casper

Dato : 27-02-04 19:19

jeg har samme problem... Desværre kan Telmore ikke hjælpe (har snakket mange
gange med dem). Har prøvet med ca. 20 forskellige telefoner. Jeg troede at
et 64kb simkort ville hjælpe .... men nej.
Det sker ca. 1 ud af 5 gange.
Hmmm måske man burde skifte

Fra : Jan Borgen

Dato : 27-02-04 20:16

Ivar Madsen wrote:
> [...]
> Telmore, mens et 80 nummer ikke er noget problem.
>
> Er der andre der har et ligende problem?

Jeg (og flere andre; søg evt. på google) har haft samme problem hvor det
skyldtes telefonen. Fejlen findes (bl.a.) på SonyEricsson T68 og
optræder kun hvis man har adgang til GPRS.

I tilfælde af at du har en T68 og ovenstående fejl så skal den
sandsynligvis til service og have en komponent udskiftet.

--
Jan Borgen

Fjern sekvensen af alfabetets tre første bogstaver fra min mailadresse.
Remove the sequence of the first three letters of the alphabet from my
address.

Fra : Ivar Madsen

Dato : 27-02-04 20:39

Jan Borgen skrev i -dk.teknik.telefoni.mobil:

> Jeg (og flere andre; søg evt. på google) har haft samme problem hvor det
> skyldtes telefonen. Fejlen findes (bl.a.) på SonyEricsson T68 og
> optræder kun hvis man har adgang til GPRS.

OK

> I tilfælde af at du har en T68 og ovenstående fejl så skal den
> sandsynligvis til service og have en komponent udskiftet.

Ikke en T68, men en T68i ved ikke hvor stor forskæld der er på de to
modeller,,,

Ivar Madsen
Der kører MDK9.2 med KDE 3.2

Fra : Ukendt

Dato : 27-02-04 21:55

> [...]
>
> I tilfælde af at du har en T68 og ovenstående fejl så skal den
> sandsynligvis til service og have en komponent udskiftet.

Jeg har i nogle tilfælde været ude for, at kunder jeg har serviceret havde
samme problem - dog ved SONOFON, men med Sony Ericsson-telefoner. Der viste
det sig, at telefonen simpelthen ikke kunne håndtere, at der på SIM-kortet
både var aktiveret WAP, GPRS og MMS samt almindelig mulighed for tale - og
det var derfor nødvendigt simpelthen at slette GPRS eller MMS-muligheden
direkte i HLR'en på pågældende kunde. Problemet er specielt kendt på R600,
men har også oplevet det på andre S/E-telefoner.

Om problemet er præcist det samme her skal jeg ikke kunne sige, men det
kunne tyde på det.

--
Mvh.
Jeppe Vestergaard, Aalborg

Fra : Ivar Madsen

Dato : 27-02-04 22:04

"Jeppe Vestergaard" <Jeppe(a)dailyrush.dk> skrev i -dk.teknik.telefoni.mobil:

> [...]
> men har også oplevet det på andre S/E-telefoner.
> Om problemet er præcist det samme her skal jeg ikke kunne sige, men det

Men jeg har haft telefonen siden i sommers, og det er først i går problemmet er
opstået.

Jeg har haft slukket, og tændt telefonen igen, og problemmet er forsvundet.
Thivertifald det med at ringe ud.

Jeg fik vist ikke nævnt tiderliger at Telmore manden jeg snarkede med, forsøgte
at ringe til mig, fra hans (formodentligt Telmore) mobiltlf. og at det ikke
var ngoet problem,,,

Ivar Madsen
Der kører MDK9.2 med KDE 3.2

Fra : Ukendt

Dato : 27-02-04 22:09

> Men jeg har haft telefonen siden i sommers, og det er først i går
problemmet er
> opstået.

Har du aktiveret WAP, GPRS eller MMS for nyligt?

> Jeg har haft slukket, og tændt telefonen igen, og problemmet er
forsvundet.
> Thivertifald det med at ringe ud.

Det kan ofte afhjælpe en del problemer, men desværre ikke permanent.

> [...]
forsøgte
> at ringe til mig, fra hans (formodentligt Telmore) mobiltlf. og at det

Det skyldes højest sandsynligt, at fejlen er periodisk. Har du prøvet at
spørge Telmore om de evt. vil sende dit et nyt SIM-kort uden beregning? Vil
de ikke, så brug som argument, at du har testet kortet i flere telefoner -
og det er et problem i dem alle - det må derfor være et problem mht.
SIM-kortet, eller i deres system - og derfor noget de må stå til regning
for - i en høflig tone selvfølgelig.

Fra : Ukendt

Dato : 27-02-04 22:31

Og lige et ekstra-spørgsmål:

- Er dit nummer porteret over til Telmore fra et andet selskab?

Fra : Ivar Madsen

Dato : 27-02-04 22:46

"Jeppe Vestergaard" <Jeppe(a)dailyrush.dk> skrev i -dk.teknik.telefoni.mobil:

> - Er dit nummer porteret over til Telmore fra et andet selskab?

Nej, et 6169 nummer.

Ivar Madsen
Der kører MDK9.2 med KDE 3.2

Fra : Ivar Madsen

Dato : 27-02-04 22:45

> problemmet er
> Har du aktiveret WAP, GPRS eller MMS for nyligt?

Nej, WAP blev aktiveret med det samme, GPRS og MMS da det blev muligt.

> [...]

> Det skyldes højest sandsynligt, at fejlen er periodisk. Har du prøvet at
> spørge Telmore om de evt. vil sende dit et nyt SIM-kort uden beregning?

Nej, problemmet opstod igår, og idag ringede jeg til Telmore efter teknikkerne
gik hjem, så ham jeg talte med, sagde at jeg skulle prøve at flytte kortet
over i en anden telefon, forsøge at finde udaf om det var fra et bestemt
selskab problemmet opstår med, og så sende en e-mail i weekenden til dem.

Ivar Madsen
Der kører MDK9.2 med KDE 3.2

Fra : Jan Borgen

Dato : 27-02-04 22:36

Ivar Madsen wrote:
> Men jeg har haft telefonen siden i sommers, og det er først i går problemmet er
> opstået.
Jeg lagde først mærke til fejlen efter at have haft telefonen noget tid.
Da jeg var skiftet til Telmore og fik GPRS og MMS startede balladen.

Jeg kan tilføje af fejlen er periodisk.

Fra : Ukendt

Dato : 27-02-04 22:41

> Jeg kan tilføje af fejlen er periodisk.

Og desværre findes der ikke nogen egentlig løsning på problemet, udover at
få WAP, GPRS eller MMS deaktiveret hos din udbyder (det ændrer intet at
fjerne indstillingerne fra telefonen). Ved Ericsson R600 bliver problemet
ofte løst ved opdatering til seneste software, men om det også er tilfældet
med andre telefoner ved jeg desværre ikke - men sig gerne vil, hvis du
oplever nogen forandring ved skift til nyere software (hvis ikke allerede du
har den nyeste).

Fra : Ivar Madsen

Dato : 27-02-04 22:49

> [...]

> oplever nogen forandring ved skift til nyere software (hvis ikke allerede du

Jeg har fået opdateret firmware en gang til R8A015

Ved ikke hvad der er nyeste til T68i.

Ivar Madsen
Der kører MDK9.2 med KDE 3.2

Fra : Sab

Dato : 27-02-04 23:19

Hej

Jeg kender flere med en 68i, der har haft samme problemmer som dig, men det
har hjulpet at få opdateret softwaren hos dem alle, så jeg synes, du skulle
ta og prøve det....

Fra : Thomas Chr. Carstens~

Dato : 28-02-04 13:08

In article <403fc245$0$246$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>, you say...
> [...]
> har hjulpet at få opdateret softwaren hos dem alle, så jeg synes, du skulle

Jeg har også netop haft samme problem. Også med en T68i. Når den ikke
har været aktiv i ca 15 min (ringet til/fra eller SMS sendt/ankommet)
kan man første gang man ringede til den få at vide at den er uden for
dækning, hvis man ringede igen kom man som regel igennem. Første SMS man
prøvede at afsende var et problem, når man prøvede at sende den
umiddelbart efter var der ingen problemer. Aldrig problemer med at
modtage SMS'er dog.

Jeg har haft den til Telecare som opdaterede softwaren. Løste ikke
problemet, men den bliver en anelse hurtigere af nyeste software.

Jeg har også fået et 64KB simkort fra Telmore, men det løste det heller
ikke. Jeg prøvede ellers et kort fra Sonofon, som der ikke var problemer
med i T68i'eren !??! derfor antog jeg at det var simkortet. Men det blev
ikke løst af det.

Jeg var nede med den igen hos Telecare. De sendte den ind til reparation
hos (hvem de nu sender til)!

Det hjalp, der er skiftet en del, ved ikke hvad (part replaced, siger
reparationssedlen), men det løste i hvert fald problemet.

Så nu kan jeg sende SMS'er i første forsøg, man kan ringe til mig og man
ryger lige igennem, og jeg synes også at lydkvaliteten er blevet bedre.

Så hvis der er garanti på skal I prøve at få den repareret.

mvh
Thomas
--
tcc (a) privat . DanmarK (email uden anmar)

Fra : J@n

Dato : 28-02-04 18:11

Dette kan jeg tilslutte mig.
Jeg havde samme problem kort efter at jeg porterede til Telmore, hvorfor
vides ikke!!
Jeg sendte telefonen ind og fik genindlagt den seneste sw. og fejlen
forsvandt.
/J@n

Fra : Stefan Clausen

Dato : 28-02-04 13:47

Jeg har samme problem på min 7210

Men en genstart løser altid problemet, jeg køre dog heller ikke med nyeste
firmware, så det kunne være man skulle til at opdatere...

/Stefan