RSA vs. ElGamal
Fra : Hans J. Jensen

Dato : 27-02-04 18:09

Hvilken algoritme er mest sikker?

Er der andre algoritmer som er bedre?

hilsen
Hans

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 27-02-04 19:08

In article <c1ntjl$i9$1@sunsite.dk>, Hans J. Jensen wrote:
> Hvilken algoritme er mest sikker?
>
> Er der andre algoritmer som er bedre?

Er du sikker på du ved hvad du spørger om?

--
Mvh.
Christian E. Lysel

Fra : Hans J. Jensen

Dato : 27-02-04 21:29

"Christian E. Lysel" <news.sunsite.dk@spindelnet.dk> skrev i en meddelelse

> Er du sikker på du ved hvad du spørger om?

Nej det gør jeg nok ikke. Jeg vil gerne kryptere nogle filer og har nogle
valgmuligheder, bl.a. RSA og ElGamal. Jeg går ud fra at det er to
forskellige algoritmer til at kryptere sine data med? Så var det at jeg
tænkte på hvilken en der er bedst? Altså hvilken en er mest sikker?
Men måske tager jeg helt fejl? I så fald skal mit spørgsmål nok mere forstås
mere generelt: hvordan krypterer man sine data bedst?

Hilsen
Hans

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 27-02-04 23:13

In article <c1o9b3$6op$1@sunsite.dk>, Hans J. Jensen wrote:

> Nej det gør jeg nok ikke. Jeg vil gerne kryptere nogle filer og har nogle
> valgmuligheder, bl.a. RSA og ElGamal. Jeg går ud fra at det er to
> forskellige algoritmer til at kryptere sine data med? Så var det at jeg

Ja.

> tænkte på hvilken en der er bedst? Altså hvilken en er mest sikker?

Algoritmerne alene siger ikke noget om den ene er bedre end den andet.
Der er mange faktore, hvor de vigtigest er hvordan det er implementeret
og hvordan du beskytter den private nøgler.

Hvis du i ElGamal, fx har en tilfældighedsgenerator der blot kan
generere de samme 12 tilfælde tal, er det ligegyldt om algoritmen er
god eller ej. Da der blot skal 12 gæt til at finde den private nøgle.
(og... ja der er set eksempler på ovenstående)

> Men måske tager jeg helt fejl? I så fald skal mit spørgsmål nok mere forstås
> mere generelt: hvordan krypterer man sine data bedst?

Hvorfor skal de krypteres? Hvad er det for data, og hvilken trusel vil
du beskytte dig imod?

Hvad vil du gøre for at beskytte den private nøgle?

--
Mvh.
Christian E. Lysel

Fra : Michael Zedeler

Dato : 28-02-04 00:53

Hans J. Jensen wrote:
> "Christian E. Lysel" <news.sunsite.dk@spindelnet.dk> skrev i en meddelelse

> Nej det gør jeg nok ikke. Jeg vil gerne kryptere nogle filer og har nogle
> valgmuligheder, bl.a. RSA og ElGamal.

Det lyder meget spøjst, da begge algoritmer er asymmetriske - altså at
der er to nøgler - hvor man bruger den en til at kryptere med og den
anden til at dekryptere med.

Hvis du skal kryptere nogle filer på din computer for at sikre dig imod
at uvedkommende får adgang til indholdet, skal du kigge på en symmetrisk
algoritme, f. eks. AES, blowfish eller triple-DES.

Iøvrigt er det en udbredt misforståelse at man overhovedet kan kryptere
en fil med f. eks. RSA. Hvis man nogensinde prøvede det i prakis med en
fil på nogle megabytes, ville computeren kunne stå og tygge på den
beregning i mange timer, for ikke at sige dage. Det som sker i praksis
er at der bliver genereret en tilfældig nøgle, som bruges til at
kryptere filen med f. eks triple-DES, hvorefter at det er denne nøgle
som du krypterer med RSA. Din fil er altså *IKKE* RSA-krypteret. Den er
i dette eksempel krypteret med triple-DES. For at du kan få nem adgang
til den, skal du bruge din RSA-nøgle, men en perosn som ønsker at få
adgnag til data kan vælge at angribe den triple-DES-krypterede fil eller
den RSA-krypterede nøgle.

Når man bruger en asymmetrisk algoritme i samspil med en symmetrisk
algoritme på ovennævnte måde er der så iøvrigt en meget vigtig, men ofte
overset faktor som man har meget lille indflydelse på, og det er hvor
god tilfældighedsgenerator der bliver brugt til at generere den
tilfældige nøgle med. OpenSSL havde faktisk en svaghed på dette punkt
helt frem til version 0.9.6.

> Jeg går ud fra at det er to
> forskellige algoritmer til at kryptere sine data med?

Ja. To forskellige algoritmer som kan kryptere meget små mængder data
med. Vel at mærke asymmetriske algoritmer - der er to nøgler. De er
bedst egnet til kommunikation imellem to parter.

> Så var det at jeg
> tænkte på hvilken en der er bedst? Altså hvilken en er mest sikker?

Til filer som du skal beskytte imod uvedkommende fraråder jeg begge
algoritmer.

> Men måske tager jeg helt fejl? I så fald skal mit spørgsmål nok mere forstås
> mere generelt: hvordan krypterer man sine data bedst?

Det er der ikke nogen oplagt opskrift på. Hvis min antagelse om at du
bare vil beskytte dine egne filer hodler, så brug AES. Husk at bruge et
kodeord der er tilstrækkeligt langt og mærkeligt.

Er din situation anderledes, skal du uddybe den for at få et bedre svar.

Mvh. Michael.

Fra : Hans J. Jensen

Dato : 28-02-04 11:43

Jeg har leget lidt med GnuPG. Når man "laver" sine nøgler har man tre
valgmuligheder: 1) DSA og ElGamal 2) DSA (sign only) 3) RSA (sign only). Det
anbefales i manualen (som vist ikke passer helt med den version som jeg har)
at man bruger nummer 1. Så tænkte jeg hvad forskellen egentlig er. Ved nr. 1
får man både en offentlig nøgle og en hemmelig nøgle. Ved nr. 2 og nr. 3 får
man vist kun en offentlig nøgle. Vælger man 2 eller 3 kan man dog lave en
nøgle/nøgler så man kan bruge dem til kryptering. Jeg forstår det sådan at
man faktisk skal vælge nr. 1 hvis man vil kryptere noget?
Hvad er det man bruger hhv. DSA og ElGamal til i nr. 1?

Opgaven er at kryptere filer så andre ikke har adgang til dem, under den
forudsætning at man ikke kan opsnappe kodeord og lign.

Michael Zedeler wrote:

> [...]
> god tilfældighedsgenerator der bliver brugt til at generere den
> tilfældige nøgle med. OpenSSL havde faktisk en svaghed på dette punkt

Kan OpenSSL gøre det samme som GnuPG? Er den bedre?

> [...]
> bare vil beskytte dine egne filer hodler, så brug AES. Husk at bruge et
> kodeord der er tilstrækkeligt langt og mærkeligt.

Rigtig, jeg vil bare beskytte mine filer.

> Mvh. Michael.

Hilsen
Hans

Fra : Michael Zedeler

Dato : 29-02-04 16:05

Hans J. Jensen wrote:
> [...]
> man faktisk skal vælge nr. 1 hvis man vil kryptere noget?
> Hvad er det man bruger hhv. DSA og ElGamal til i nr. 1?

Nu er du så igang med at sætte gpg op til at sende krypterede beskeder
til andre. Det er ikke lige det, du skrev at du skulle bruge...

Det er meget nemmere at lave symmetrisk kryptering. Du skal ikke
generere nøglepar og bekymre dig om at passe på dem.

> Opgaven er at kryptere filer så andre ikke har adgang til dem, under den
> forudsætning at man ikke kan opsnappe kodeord og lign.

Prøv at kigge på følgende options: --symmetric og --cipher-algo.

F. eks. gpg --symmetric --cipher-algo AES

Mvh. Michael.

Fra : Hans J. Jensen

Dato : 29-02-04 17:23

"Michael Zedeler" wrote:
> Nu er du så igang med at sætte gpg op til at sende krypterede beskeder
> til andre. Det er ikke lige det, du skrev at du skulle bruge...

Du har helt ret. Det var egentlig kun meningen at jeg ville kryptere nogle
filer, men det kunne nu også være lidt sjovt at se på det med krypterede
beskeder. Så det leget jeg også lidt med nu. Det er dog (indtil videre) af
ren interesse.

> Det er meget nemmere at lave symmetrisk kryptering. Du skal ikke
> generere nøglepar og bekymre dig om at passe på dem.

> Prøv at kigge på følgende options: --symmetric og --cipher-algo.

Tak for hjælpen. Det er sjovt alle de ting som gpg kan. Jeg troede kun, at
den kunne det der med ElGamal, RSA og DSA. Den kan jo praktisk taget alt det
man har brug for(hvis man da overhoved har brug for det). Det er først nu
for lidt siden at jeg fandt "man-page" (manualen?) på gnupg.org. Er der i
øvrigt en mere udførlig manual et eller andet sted?

Mvh
Hans

Fra : Kasper Dupont

Dato : 28-02-04 01:08

"Hans J. Jensen" wrote:

> "Christian E. Lysel" <news.sunsite.dk@spindelnet.dk> skrev i en meddelelse

> Nej det gør jeg nok ikke. Jeg vil gerne kryptere nogle filer og har nogle
> valgmuligheder, bl.a. RSA og ElGamal.

Man bruger hverken RSA eller ElGamal til at kryptere
filer med. RSA og ElGamal er assymetriske, til at
kryptere en fil bruger man en simpel symetrisk
blockcipher i CBC mode (eller CFB, der er stort set
ækvivalent med CBC). Som cipher ville jeg personligt
vælge AES.

Så er der kun et problem, hvordan nøglen til
kryptering/dekryptering af filen sikres. Det kunne
f.eks. ske ved, at nøglen beregnes som en hashværdi
af et password.

Assymetriske krypteringer kommer først ind i billedet
hvis du vil sende en krypteret fil til en person, du
ikke på forhånd har aftalt en nøgle eller et passowrd
med. Så krypterer du først filen med f.eks. AES. Og
nøglen til AES dekryptering krypteres med modtagerens
hemmelige nøgle.

> Jeg går ud fra at det er to
> forskellige algoritmer til at kryptere sine data med?

Nej, det er det ikke. De er for langsomme til at
kryptere dine data med.

> Så var det at jeg
> tænkte på hvilken en der er bedst? Altså hvilken en er mest sikker?

Så vidt jeg husker er det bevist, at ElGamal er sikker
under antagelse af, at diskret logaritme er et svært
problem. Men jeg er ikke helt sikker, så du må ikke
hænge mig op på det.

Der er til gengæld ingen bevis for sikkerheden af RSA.
(Bortset fra, at der siden den blev opfundet i 1977
endnu ikke er fundet nogen måde at bryde den på uden
at faktorisere).

> Men måske tager jeg helt fejl? I så fald skal mit spørgsmål nok mere forstås
> mere generelt: hvordan krypterer man sine data bedst?

Hvordan man krypterer sine data bedst er meget andet
end bare en krypterings algoritme. vil du have filerne
liggende på din disk i ukrypteret form hver gang du
arbejder på dem? Hvad er det egentlig du vil beskytte
dig imod?

/* Would you like fries with that? */

Fra : Niels Callesøe

Dato : 28-02-04 01:22

Kasper Dupont wrote:

> [...]
> med. Så krypterer du først filen med f.eks. AES. Og
> nøglen til AES dekryptering krypteres med modtagerens
^^^^^^^^^

Jeg tror du mener offentlige nøgle.

--
Niels Callesøe - dk pfy
Peddling Ourselves To Death, an essay by Fred:

Fra : Kasper Dupont

Dato : 28-02-04 09:55

"Niels Callesøe" wrote:

> ^^^^^^^^^
>
> Jeg tror du mener offentlige nøgle.

Ja selvfølgelig. Og modtageren bruger derefter
sin hemmelige nøgle til at dekryptere med.

/* Would you like fries with that? */

Fra : Hans J. Jensen

Dato : 28-02-04 12:27

"Kasper Dupont" wrote:

> [...]
> blockcipher i CBC mode (eller CFB, der er stort set
> ækvivalent med CBC). Som cipher ville jeg personligt

Har jeg forstået det rigtigt: Ved symmetrisk kryptering bruger man samme
nøgle til at kryptere og dekryptere sine filer? Det vil sige at denne form
ikke er velegnet til at sende krypterede beskeder til andre? Ved asymmetrisk
kryptering har man en offentlig nøgle og en hemmelig nøgle? Så denne er god
når man skal sende beskeder?

> Så er der kun et problem, hvordan nøglen til
> kryptering/dekryptering af filen sikres. Det kunne
> f.eks. ske ved, at nøglen beregnes som en hashværdi
> af et password.

Hvordan gøres dette rent praktisk?

> [...]
> med. Så krypterer du først filen med f.eks. AES. Og
> nøglen til AES dekryptering krypteres med modtagerens

Hilsen
Hans

Fra : Kasper Dupont

Dato : 28-02-04 13:11

"Hans J. Jensen" wrote:

> [...]
> kryptering har man en offentlig nøgle og en hemmelig nøgle? Så denne er god

Det er korrekt bortset fra en lille detalje. Når man
sender beskeder bruges faktisk en kombination af både
symmetrisk og asymmetrisk kryptering. Men den symmetriske
kryptering sker med en engangsnøgle, der ligger krypteret
i beskeden. Man skal altså kun opbevare de asymmetriske
nøgler.

> Hvordan gøres dette rent praktisk?

Man bruger et program, der er beregnet til formålet. Så
vidt jeg ved findes funktionaliteten i nogle komprimerings
formater som f.eks. zip og arj. Men jeg ved ikke hvor
sikre disse formater er.

/* Would you like fries with that? */

Fra : Hans J. Jensen

Dato : 28-02-04 13:54

"Kasper Dupont" wrote:
> [...]
> kryptering sker med en engangsnøgle, der ligger krypteret
> i beskeden. Man skal altså kun opbevare de asymmetriske

Ok så tror jeg at jeg forstår.
AES kryptering er så symmetrisk?

> Man bruger et program, der er beregnet til formålet. Så
> vidt jeg ved findes funktionaliteten i nogle komprimerings
> formater som f.eks. zip og arj. Men jeg ved ikke hvor
> sikre disse formater er.

Programmet som jeg bruger til zip-arkiver har faktisk (først nu jeg ser det)
en funktion "encrypt". Der står i hjælp at den bruger ASE med en 256-bit
nøgle. Kan man så regne med at den er meget sikker? Altså bare ud fra
oplysningerne om at det er ASE og 256 bit nøgle.

Er der iøvrigt et godt gratis program som bruger ASE? Jeg har prøvet GnuPG,
men den bruger vist DSA, RSA og ElGamal (på en eller anden måde).

Hilsen
Hans

Fra : Kasper Dupont

Dato : 28-02-04 14:56

"Hans J. Jensen" wrote:

> AES kryptering er så symmetrisk?

Ja. AES er udviklet som erstatning for DES som har
for små nøgler og cipher blokke.

> [...]
> nøgle. Kan man så regne med at den er meget sikker? Altså bare ud fra
> oplysningerne om at det er ASE og 256 bit nøgle.

Jeg går ud fra, at du mener AES. Hvis ellers AES
er implementeret rigtigt, og bliver brugt rigtigt
(f.eks. i CBC mode), så må det betragtes som
meget sikkert. Det har også en lille betydning,
hvordan nøglen genereres udfra dit password
(omend det nok er svært at gøre det så ringe, at
sikkerheden faktisk svækkes ved det).

> Er der iøvrigt et godt gratis program som bruger ASE? Jeg har prøvet GnuPG,
> men den bruger vist DSA, RSA og ElGamal (på en eller anden måde).

Sikkert i kombination med AES. Men det lyder som
AES alene er et bedre valg til dit formål.

/* Would you like fries with that? */

Fra : Michael Zedeler

Dato : 29-02-04 16:10

Hans J. Jensen wrote:

> Ok så tror jeg at jeg forstår.
> AES kryptering er så symmetrisk?

Ja. Med prøv at spørge gpg hvad den iøvrigt har - det er meget lærerigt.
På min maskine siger den:

> gpg --version
gpg (GnuPG) 1.2.1
Copyright (C) 2002 Free Software Foundation, Inc.
This program comes with ABSOLUTELY NO WARRANTY.
This is free software, and you are welcome to redistribute it
under certain conditions. See the file COPYING for details.

Supported algorithms:
Pubkey: RSA, RSA-E, RSA-S, ELG-E, DSA, ELG
Cipher: 3DES, CAST5, BLOWFISH, AES, AES192, AES256, TWOFISH
Compress: Uncompressed, ZIP, ZLIB

Frklaring:

PubKey - asymmetriske algoritmer.
Cipher - symmetriske.
Hash - hash-algortimer.
Compress - komprimeringsalgoritmer.

> [...]
> nøgle. Kan man så regne med at den er meget sikker? Altså bare ud fra
> oplysningerne om at det er ASE og 256 bit nøgle.

Det lyder fint.

> Er der iøvrigt et godt gratis program som bruger ASE? Jeg har prøvet GnuPG,
> men den bruger vist DSA, RSA og ElGamal (på en eller anden måde).

Som du kan se ovenfor så kender min version af gpg både AES, AES192 og
AES256 ...og den kan også komprimere

Mvh. Michael.

Fra : Kasper Dupont

Dato : 29-02-04 19:48

Michael Zedeler wrote:

> Som du kan se ovenfor så kender min version af gpg både AES, AES192 og
> AES256 ...og den kan også komprimere

Men når nu nøglestørrelse og blokstørrelse kan vælges
uafhængigt, betyder det så, at den kun har support for
tre af de ni kombinationsmuligheder?

Og det er i øvrigt en god idé at bruge komprimering.
Krypteringen er lidt mere sikkert, når det er
komprimerede data, der krypteres.

/* Would you like fries with that? */

Fra : Michael Zedeler

Dato : 29-02-04 21:17

Kasper Dupont wrote:

> Men når nu nøglestørrelse og blokstørrelse kan vælges
> uafhængigt, betyder det så, at den kun har support for
> tre af de ni kombinationsmuligheder?

Godt spørgsmål. Jeg jagede lidt omkring efter en forklaring. Ligeledes
er jeg på bar bund når det gælder hvordan algoritmen køres - om der
bruges CBC med en init vektor eller hvordan. Jeg håber at udviklerne har
truffet nogle fornuftige valg.

> Og det er i øvrigt en god idé at bruge komprimering.
> Krypteringen er lidt mere sikkert, når det er
> komprimerede data, der krypteres.

Hmmmm.... ja. Jeg har gang på gang forsøgt at få en diskussion af dette
i gang på mine matematiklærere på RUC. Enten forstår de ikke mit
spørgsmål eller også giver det ikke ekstra sikkerhed. Jeg er selv stærkt
i tvivl om hvorvidt det øger sikkerheden.

Mvh. Michael.

Fra : Kasper Dupont

Dato : 01-03-04 10:37

Michael Zedeler wrote:

> [...]
> spørgsmål eller også giver det ikke ekstra sikkerhed. Jeg er selv stærkt
> i tvivl om hvorvidt det øger sikkerheden.

Der er nogle få argumenter imod komprimering. De
fleste komprimeringsformater sætter en header på
filen og en trailer med en checksum. Headeren er
let genkendelig og gør det altså nemmere at
verificer om en given nøgle er korrekt.

Men både header og trailer kan fjernes, og da må
komprimering være en ubetinget fordel. En evt.
header bør sættes på efter kryptering, det vil
også være brug for oplysninger f.eks. om valg
af cipher. Og checksumen er ikke meget værd, en
rigtig signatur vil være meget bedre.

Der er to grunde til, at komprimering er en
fordel. Den større entropi gør det svære at
afgøre om en given bitsekvens er korrekt.
Desuden betyder komprimeringen at angriberen
har mindre datamateriale til sin kryptoanalyse.

/* Would you like fries with that? */

Fra : Hans J. Jensen

Dato : 29-02-04 23:19

"Kasper Dupont" wrote:

> [...]
> med. Så krypterer du først filen med f.eks. AES. Og
> nøglen til AES dekryptering krypteres med modtagerens

Kan man (det kan godt være at det er en dum ide) krypterer data med
Asymmetriske krypteringer? Altså man krypterer data med en offentlig nøgle,
og dekryptere det så igen med sin hemmelige nøgle. På den måde kan man vel
bare opbevare den hemmelige nøgle i en bankboks eller lign. Så ingen kan
dekryptere filerne unden den hemmelige nøgle (plus den hemmelige
passphrase), som altså ligger i banken. Er det en måde til at få en dobbelt
sikring? Jeg har vist lært at det ikke er måden man skal gøre det på, men
bare for sjov.....

> Nej, det er det ikke. De er for langsomme til at
> kryptere dine data med.

Ok, men hvis det nu er små filer.....

Mvh
Hans

Fra : Michael Zedeler

Dato : 01-03-04 09:09

Hans J. Jensen wrote:

> Kan man (det kan godt være at det er en dum ide) krypterer data med
> Asymmetriske krypteringer? Altså man krypterer data med en offentlig nøgle,
> og dekryptere det så igen med sin hemmelige nøgle.

Det tyder ikke på at du har læst mit indlæg dateret 28/2 klikken 0:53
(_LQ%b.99135$jf4.6045547@news000.worldonline.dk) specielt grundigt. Der
står:

> [...]
> til den, skal du bruge din RSA-nøgle, men en perosn som ønsker at få
> adgnag til data kan vælge at angribe den triple-DES-krypterede fil eller

Så nej - det kan ikke rigtig lade sig gøre i praksis.

> [...]
> dekryptere filerne unden den hemmelige nøgle (plus den hemmelige
> passphrase), som altså ligger i banken. Er det en måde til at få en dobbelt

Ja så er det altså at vi er tilbage igen: hvis man tror at man krypterer
en fil med en asymmetrisk nøgle, sker der normalt det at filen bliver
krypteret med en symmetrisk nøgle, som så igen er krypteret med den
asymmetriske nøgle som man tror man krypterer hele filen med. Så når du
skriver "Så ingen kan dekryptere filerne [uden] den hemmelige nøgle
(plus den hemmelige passphrase) [...]" så er du på vildspor.

Man kan _godt_ dekryptere filen uden den hemmelige nøgle hvis blot man
kan finde nøglen som blev brugt til den _symmetriske_ kryptering af
filen. Nummer to fejltagelse: passphrasen spiller ingen rolle i denne
sammenhæng - den bliver kun brugt til at dekryptere din hemmelige nøgle
når du skal bruge den, da den ellers ligger i krypteret form på din
harddisk.

> Jeg har vist lært at det ikke er måden man skal gøre det på, men
> bare for sjov.....

Tjaeh. Microsofts Encrypting File System gør faktisk noget i den stil,
men der er nogle praktiske årsager til det.

> Ok, men hvis det nu er små filer.....

Så er der i princippet ikke noget problem - hvis du altså kan nøjes med
at kryptere filer som består af ca. 100 bytes (altså ca. lige så mange
tegn som der er i denne sætning eksklusive parantesen her).

Mvh. Michael.

Fra : Hans J. Jensen

Dato : 01-03-04 22:30

"Michael Zedeler" <michael@zedeler.dk> skrev i en meddelelse
> Det tyder ikke på at du har læst mit indlæg dateret 28/2 klikken 0:53
> [...] specielt grundigt. Der
> står:

Ok, jeg havde vist ikke læst dit indlæg grundigt nok. Måske forstod jeg det
ikke helt første gang....

> [...]
> sammenhæng - den bliver kun brugt til at dekryptere din hemmelige nøgle
> når du skal bruge den, da den ellers ligger i krypteret form på din

Næste spørgsmål er så: Med GnuPG kan jeg skrive:

gpg --armor --output "seckey.txt" --export-secret-key

, og jeg får så den hemmelige nøgle ud i tekst filen "seckey.txt". Dette kan
jeg gøre uden at skulle indtaste passphrasen. Betyder det så at min
hemmelige nøgle ikke er krypteret på hardisken? Altså nøglen ligger i filen
secring.gpg, men kan jo bare uden videre trækkes frem.
Når jeg decrypterer beskeder skal jeg rigtigt nok skrive passphrasen.

Hilsen
Hans

Fra : Kasper Dupont

Dato : 01-03-04 10:44

"Hans J. Jensen" wrote:

> [...]
> sikring? Jeg har vist lært at det ikke er måden man skal gøre det på, men

Jeg kan godt se en pointe hvis man gerne vil kunne
kryptere filen uden en passphrase. Men at ligefrem
lægge den krypterede hemmelige nøgle i en bankboks
er nok overkill for de fleste.

> Ok, men hvis det nu er små filer.....

Fortæl lige, hvordan du har tænkt dig at kryptere
en lille fil med RSA. Så skal jeg fortælle dig,
hvad, der er galt.

/* Would you like fries with that? */