Tælle Hits per tryk
Fra : søren

Dato : 27-02-04 18:04

Hejsa

Hvem kan forklarer mig hvordan man laver en TOP 10
over de mest besøgte (link) sider på ens hjemmeside.

Det jeg mener er at det skal stå sådan her:
1. Her er den mest besøgte side (link)
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10. Her er den mindst besøgte side (link)

Det som jeg er ude efter er sådan at lige meget hvad for et link
de trykker på i database tabellen så skal den mest besøgte hele
tiden være øverst som nummer 1.

Min database hedder: database.mdb
Min tabel hedder: Images
Og linket til siden som henvises til hedder: overskift (Felt i
tabel)

Håber der er en / nogle som kan hjælpe mig med dette

Venlig hilsen

Søren Larsen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Steinar Talmoen

Dato : 27-02-04 19:34

Tenk logisk!

Når noen klikker på en link, så blir de sendt til en side lokalt hos deg,
som teller +1 også blir de videresendt til siden.

Fra : søren

Dato : 27-02-04 21:25

Kan jeg ikke få nået asp kode at se hvordan man laver det TOP 10 visning.
Og en forklaring til da jeg ikke selv er så god til asp.
Tak....

Venlig hilsen

Søren Larsen

Fra : pepss

Dato : 27-02-04 21:58

"søren" skrev

> [...]
>
> Det som jeg er ude efter er sådan at lige meget hvad for et link
> de trykker på i database tabellen så skal den mest besøgte hele

måske noget alá

link_side.asp

'// her finder vi ud af om nogen har trykket på et "link"
mode = Request.QueryString("mode")
if mode <> "se_link" then

hent overskrift fra database og rækkens id ORDER BY top Desc LIMIT 10

'// udskriver link liste med idét til det rigtige link og setter mode til
"se_link"
Do
Response.Write "<a href=""link_side.asp?mode=se_link&id=" & rs("id") & """>"
& rs("overskrift") & "</a><br>"
rs.MoveNext

Loop While Not rs.EOF

'// hvis der trykket på "linket" er mode = se_link og denne kode køres
elseif mode = "se_link" then

opdater felter top med 1 hvis id = Request.QueryString("id")

hent link fra database hvis id = Request.QueryString("id")

'//send brugeren til adr.
Response.Redirect rs("link")

end if

jeg har ikke tester og det er skrevet frit fra leverne men håber da det kan
gi dig en ide til hvordan man kan lave det!

--
Pepss
Den ordblinde der prøver at blive webdesigner

Fra : søren

Dato : 28-02-04 02:06

Jeg må indrømme at jeg stadig ikke helt fatter det.
Kan jeg ikke få en beskrivelse fra start til slut med database forbindelse og
det hele.

Jeg har f.eks. et nyhedssystem og en del andre men vis jeg nu gerne vil have
sat det op sådan at hver gang der er blevet trykket på et indlæg så bliver det
opdateret i access databasen og at det så automatisk kommer en tand op af top
10 listen.

kan jeg ikke få en hel kode at se.
Man skal vel have en side som fanger/opdatere det i database og så en mindre
kode ved siden af som man kan sætte ind i det nuværerende nyhedssystem på en
eller anden måde.

Men jeg er altså ny til dette så en hel kode er og bliver guld værd for mig
tak.

Fra : Thomas Voller

Dato : 28-02-04 10:29

"søren" <dsl52640@vip.cybercity.dk> skrev
> kan jeg ikke få en hel kode at se.

Normalt ikke, med mindre du finder den selv et sted på nettet. Denne gruppe
er her for at hjælpe til, ikke for at lave hele arbejdet. Nu har jeg dog,
fordi det er hurtigt klaret, lavet et utestet eksempel på hvordan det kan
gøres. Det er som sagt utestet, og der mangler efter min mening lidt
valideringskontroller i koden, men du kan se eksemplet her og hente
kildekoden samme sted:

http://voller.dk/UsenetITems/Top10/TopTenList.asp

Mvh. Thomas.

Fra : søren

Dato : 28-02-04 14:38

Hej Thomas Voller

Tusind tak for dit indlæg.
Det var lige hvad jeg havde brug for du er bare genial.

Det er godt at der findes personer i denne verden som dig som er villigt til
at hjælpe andre med deres problemmer.

Endnu engang mange tak og kan du have en forsat super godt dag.

Venlig hilsen

Søren Larsen