NameCase i ms-sql
Fra : Finn Kristensen

Dato : 27-02-04 16:45

Hej Gruppe

Findes der en funktion til at lave NameCase i ms-sql?

tia

Finn Kristensen

Fra : Michael Zedeler

Dato : 04-03-04 22:54

Finn Kristensen wrote:

> Findes der en funktion til at lave NameCase i ms-sql?

NameCase?

M.

Fra : Finn Kristensen

Dato : 05-03-04 17:58

> NameCase?
"JENS jensen" bliver til "Jens Jensen"

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 06-03-04 15:52

Finn Kristensen wrote:
> "JENS jensen" bliver til "Jens Jensen"

Søg og du skal finde i BOL: "string functions"

Funktionerne hedder: Upper/Lower - JENS/jensen

- Peter

Fra : Finn Kristensen

Dato : 07-03-04 12:49

Upper ændre hele strengen til storebogstaver.
Jeg skal kun have første bogstav i hvert ord med stort, resten af ordet skal
være med små bogstaver.

Finn.

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 07-03-04 19:14

Finn Kristensen wrote:
> Upper ændre hele strengen til storebogstaver.
> Jeg skal kun have første bogstav i hvert ord med stort, resten af
> ordet skal være med små bogstaver.

Har du kikket i BOL under "string functions"?
Der er dog ikke noget du direkte kan bruge

- Peter