Radio buttons problem Get/post
Fra : SpookiePower

Dato : 27-02-04 15:53

Jeg skal have overført noget text til en database, og læseren
af denne text kan være alle hold ,hold1, hold2 eller hold3
Hvem læseren skal være vælges ud fra radiobuttons.

Jeg har forsøgt at gøre det på denne måde -

<form action="nyhedtilfoejdatabase.asp" method="post">
<input type="submit" value="Tilføj nyhed til database" name="B1">
<input type="reset" value="Slet alt" name="B2"></p>
Denne nyhed skal kunne læses af - <p>
Alle<input name="checkhold" type="radio" value="alle">
Hold 1<input name="checkhold" type="radio" value="1">
Hold 2<input name="checkhold" type="radio" value="2">
Hold 3<input name="checkhold" type="radio" value="3">
<textarea name="skrivnyhed" cols="76" rows="15"></textarea>
</form>

Dette bliver overført til en sql-sætning i en anden aspfile.
Hvis jeg bruger metoden post, kan jeg ikke få værdien fra radiobutton
med over i den anden aspfile, mens jeg godt kan få selve texten i
textarea med over. Bruger jeg så metoden get, kan jeg godt få det
hele med, men så må texten ikke være særlig lang for at blive overført.
Texten kan feks være på 2-3 A4 sider, som det ikke ser ud til get kan
indeholde.

Hvad kan jeg gøre hvis jeg gerne vil beholde mine radiobuttons, samtidig med
at jeg gerne vil kunne overføre 2-3 A4 sider ?

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 27-02-04 16:14

SpookiePower skrev:

> Dette bliver overført til en sql-sætning i en anden aspfile.
> Hvis jeg bruger metoden post, kan jeg ikke få værdien fra
> radiobutton med over i den anden aspfile,

Hvorfor ikke det?

Hvordan requester du radioværdien? (har du evt. byttet om på
request.form og request.querystring?)

> Hvad kan jeg gøre hvis jeg gerne vil beholde mine
> radiobuttons, samtidig med at jeg gerne vil kunne overføre 2-3
> A4 sider ?

Du skal bruge post og så undersøge hvorfor der er problemer med
request af din radioknap.

Har du valideret din html-kode?
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : SpookiePower

Dato : 27-02-04 19:07

> Hvordan requester du radioværdien? (har du evt. byttet om på
> request.form og request.querystring?)

Tak skal du have. Jeg havde glemt en enkelt request.querystring